2025-12-03, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Effopkoudar
Patetiskt att tro att det är hans fans som protesterar. DU är hans fans och följare, det är du och andra gamar här som följer honom och har koll på hans sociala medier.
Jag har sett noll program av honom, följt honom i 0 dagar i sociala medier.
Det handlar inte om att vara ett ”fan” överhuvudtaget utan om rätt och fel och kunskap och erfarenhet om förövare och barn.

Tro mig jag är inget fan av honom. Hellre petar jag ut mina ögon än att vara ett fan..
Citera
2025-12-03, 10:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Balkongstaaarn
Är det inte dags för en flashmob för att unisont avprenumerera denne sopa så pengainflödet sinar & han kan flytta tillbaka till den rännsten han kom ifrån?

Han kan nog leva gott på det han tjänat in även om folk slutar prenumerera på honom.
Citera
2025-12-03, 10:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
När nu biofamiljen öppet dementerar alla år av anklagelser och soc & bup protokoll ser ljuset framgår en mycket skrämmande bild.

Han blev omplacerat pga att han var en fara för sina syskon, ingen tvekan. Mamman berättar i dokumentären bla om hans försök att ta stryptag på dem. I protokollen framgår att han är gränslös, aggressiv och har moralbrist. Dvs att han har problem att förstå vad som är rätt och fel. Med andra ord har han en empatistörning och sadistiskt beteende som varit okontrollerbart redan som barn och som alla sett eskalera med en jokiboi. Här kunde man tex följa hur han inkletad i avföring la ut runkvideos.

Skulle inte alls bli förvånad om det kommer upp
beteende kring djurplågeri, förföljelser, trakasserier, våld i nära relationer mm. Det går som hand i hand med dessa typer av personligheter som ofta drivs av sexuell tillfredsställelse och dominans.

Inget att sticka under stolen med, Jonna har också problem. Förmodligen en flegmatisk beroende personlighet med dåligt självförtroende och svårt med att sätta sunda gränser.

Som nämnt tidigare är podden ”Älskade psykopat” värd att lyssnas på där psykologer och offer för dessa personligheter berättar sina historier och förklarar problematiken mer ingående.

Om han varit utagerande mot syskon på ett allvarligt sätt är det ett SOLKLART tecken på våld/övergrepp av föräldrarna, läs på vad du uttalar dig om för helvete.
Sånt existerar inte i ett vakuum utan är ett tydligt symtom på exakt det han vittnat om.
Citera
2025-12-03, 10:55
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
När nu biofamiljen öppet dementerar alla år av anklagelser och soc & bup protokoll ser ljuset framgår en mycket skrämmande bild.

Han blev omplacerat pga att han var en fara för sina syskon, ingen tvekan. Mamman berättar i dokumentären bla om hans försök att ta stryptag på dem. I protokollen framgår att han är gränslös, aggressiv och har moralbrist. Dvs att han har problem att förstå vad som är rätt och fel. Med andra ord har han en empatistörning och sadistiskt beteende som varit okontrollerbart redan som barn och som alla sett eskalera med en jokiboi. Här kunde man tex följa hur han inkletad i avföring la ut runkvideos.

Skulle inte alls bli förvånad om det kommer upp
beteende kring djurplågeri, förföljelser, trakasserier, våld i nära relationer mm. Det går som hand i hand med dessa typer av personligheter som ofta drivs av sexuell tillfredsställelse och dominans.

Inget att sticka under stolen med, Jonna har också problem. Förmodligen en flegmatisk beroende personlighet med dåligt självförtroende och svårt med att sätta sunda gränser.

Som nämnt tidigare är podden ”Älskade psykopat” värd att lyssnas på där psykologer och offer för dessa personligheter berättar sina historier och förklarar problematiken mer ingående.

Runka på en groda är lite djurplågeri

Mycket bra inlägg 👍
Citera
2025-12-03, 10:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhopp-87
Tro mig jag är inget fan av honom. Hellre petar jag ut mina ögon än att vara ett fan..

Jag följer inte en enda influencer, fattar inte hur man kan vara så korkad att man tror att all kritik kommer från ”fans”.
Det kan du glömma.
Tycker snarare det är alla som sparkar på honom nu när han ligger som visar att de har koll på familjen, content, kanaler, intriger osv.
Citera
2025-12-03, 10:56
Avslutad
Någon som tror att Jocke backar och erkänner att han hittat på det mesta?
Citera
2025-12-03, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Jag tror inte någon programledare kommer kasta sig ut och “ta avstånd” nu direkt. Det är så här med mediepersonligheter – alla vill ha en bra intervju och inte fiender. Många har nog också köpt Joakim´s berättelse rakt av och det är svårt att erkänna i efterhand att andra saker nu har framkommit. Det handlar mindre om att de ‘inte såg det komma’ och mer om att de aldrig ens försökte se något. Ingen vill erkänna att de blivit lurade offentligt.”

Ja, exakt så. Det ligger mycket psykologi i det här. Men i Jockes fall har många bara accepterat allt han sagt som sanning utan att kolla en enda källa.

Och sen har du den andra sidan – fansen. För vissa handlar det inte om fakta överhuvudtaget. De har projicerat sin egen historia, sina egna trauman och känslor på honom. Han har blivit en symbol för överlevnad, för “det gick att ta sig ur mörkret”. När SVT då visar att vissa detaljer i hans offentliga berättelse inte stämmer, då kraschar hela den bild de byggt upp. Det blir som ett identitetsras. De reagerar inte rationellt utan de reagerar känslomässigt.

Det är därför många fans går in i total försvarsställning. För om Jocke ljuger i någon del – då känner de att de själva blivit lurade. Och det är en känsla människor nästan gör vad som helst för att slippa ta in.

Många som reagerar på dokumentären blandar ihop två helt olika saker. De pratar om att ”man ska inte ifrågasätta ett barns upplevelser” och det är helt sant i en barnintervju eller rättsprocess. Men det SVT gör här är inte att ifrågasätta en barndom eller ett trauma. De går inte in och säger ”det här hände inte” eller att hans känslor som barn skulle vara fel. De granskar inte upplevelsen. De granskar påståendet han som vuxen har byggt sin offentliga berättelse på.

Jocke säger att det finns bevis i journalerna. Han säger att det finns dokumenterade övergrepp där. Det är ett konkret faktapåstående – inte ett minne, inte en känsla och inte en upplevelse. När SVT får tillgång till journalerna och läser igenom dem hittas inget av det han hävdar ska stå där. Och då måste man kunna säga det. Det är inte att attackera någon. Det är att kontrollera källan till ett påstående han själv hänvisat till i böcker, intervjuer och sociala medier i flera år.

Det är som om du skulle säga till mig att ”min pappa slog mig när jag var åtta, beviset finns i mina journaler.” Om jag då läser journalerna och det inte står något om våld där, så ifrågasätter jag inte din barndom eller vad du varit med om. Jag ifrågasätter bara om journalerna verkligen innehåller den dokumentation du säger att de gör. Det är två helt olika saker.

Många som försvarar honom nu reagerar känslomässigt. De tror att SVT går på ett barn, när de i själva verket granskar en vuxen man som toppar listor över Sveriges mest inflytelserika profiler. När en sådan person bygger en stor del av sin offentlighet på en specifik uppgift och dessutom säger att det finns dokumentation som bevisar det – då är det journalistik att kontrollera om dokumentationen finns. Det är inte förtal, det är inte att ta ifrån någon deras trauma. Det är ren faktakoll.

Tack för att du och fler har sans nog att på ett rimligt sätt driva kloka resonemang kring dokumentären. Precis så här!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geiranger
Tack för ett väldigt klokt inlägg!

Uppgiften om att han brände ner ett bostadshus utan att ångra sig, varifrån kommer den?

Att det finns andra diagnoser/personlighetsdrag i botten, som han inte är öppen med, är väl högst sannolikt. Han är otroligt skicklig på att utnyttja andra och utmåla sig själv som ett offer…
Hans socialpapper

https://youtu.be/2jZInuW2X6Y?t=11451
Länkat till rätt tidstämpel.

Att han brände biblar bara veckor efter finns i detta dokument, men är bortplockat i hans publicering Varje sida räknas
https://youtu.be/C-SXZ_eeQpk?t=92
Länkat till rätt tidsstämpel

Instämmer.
Senast redigerad av Pallal 2025-12-03 kl. 11:02.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Balkongstaaarn
Är det inte dags för en flashmob för att unisont avprenumerera denne sopa så pengainflödet sinar & han kan flytta tillbaka till den rännsten han kom ifrån?

Snarare flashmob för att sluta nyttja SVT och SVT play.
Kommer till och med rösta på SD om ett av deras vallöften är att privatisera public service.
Citera
2025-12-03, 10:58
Medlem
Känns väl rätt tydligt när man ser på morsan och plastfarsan att det som med största sannolikhet är något i stil med följande:

Morsan är sjukskriven eller åtminstone funktionsnedsatt pga någon form av whiplash och både hon och plastfarsan är snudd på svagbegåvade, samtidigt har hon 4 ungar varav en är autistisk och får grova utbrott. Det är mer än hon klarar av, och ibland har hon säkert betett sig "illa" eller åtminstone inte optimalt, kanske skrikit åt Jocke eller ryckt honom i armen eller liknande vilket är lätt att göra när det blir för mycket och man inte förstår hur man ska hjälpa sitt eget barn.

Jocke å sin sida minns att hans barndom var väldigt jobbig vilket den säkert var just för att han inte fick det stöd han behövde, och han upplevde säkert pga autismen vissa situationer lite annorlunda än hur de faktiskt var. Kanske är det till och med mycket av det som är väldigt fragmenterat eller så minns han inte alls, kanske är det delar som han minns "fel" och som blivit värre och värre över tid. Han känns som en riktig ältare så han skulle mycket väl kunna ha suttit och tänkt på sina barndomsminnen om och om igen i många år, och som alla vet ändras ens minnen lite, lite grann varje gång man tänker på dem. Lägg till att han ärligt talat har en rätt stor offerkofta och det blir en perfekt kombo för att hjärnan ska fabricera ihop de stories han kört med i alla intervjuer. Han är dessutom själv precis som sina föräldrar inte speciellt smart så han kan själv inte förstå att de minnen han har idag inte är 100% sanning, och när han läser sina journalpapper läser han också in en massa som inte finns där.

Tl;dr: Det var förmodligen en pissig barndom, men absolut inte på det sätt Joakim beskriver. Tror personligen inte på någon av historierna om tortyr och liknande, men tror inte heller Jocke själv förstår att det han säger inte är sant. Dvs det finns bara offer i den här historien, men det är så jävla fel att Jocke i media tillåts måla upp sin mamma på det sätt han gjort.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Hans socialpapper

https://youtu.be/2jZInuW2X6Y?t=11451
Länkat till rätt tidstämpel.

Instämmer.

Så jävla vidrigt att kasta er över ett barns journaler, fy fan för er.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duenna3
Någon som tror att Jocke backar och erkänner att han hittat på det mesta?
Han kommer inte göra det, hur mycket bevis som finns så kommer han fortsätta smutskasta andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in