2025-12-03, 09:14
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Mamman började missbrukade när Jocke bott hemifrån i nästan 10 år.

Knack knack, någon där?

Detta är en dokumentär i tre delar, om Joakims hat, lögner och drev. Första delen beskriver förhållandet när han blev intagen.

Av en timme bestod granskningen av 7 minuter. Inte ens en tredjedel av alla människor som kommer vittna har varit med än.

Bo-Göran sitter på sanningen. I hans journaler finns förmodligen allt Jocke försökt mörka, att han var för hotfull och våldsam för att ha hemma. Han brände liksom ner ett bostadshus utan att ångra sig när han var barn.

Han kan också ha vissa diagnoser han mörkat som gör att man inte bör lita på honom, alla vuxna verkar vara överens om att han hade livlig fantasi bland annat.

Jag förstår att du inte vill lämna bort dina barn. Men när du har fyra barn i hemmet och det stora barnet hotar att döda småsyskon och också stryper ett syskon, då måste man välja att skydda dom mindre barnen och ge det stora barnet vård.

Det är inte rätt att förvägra ett barn som är sjukt vård. Det var psyket som tyckte att han behövde vårdas och inte komma hem, inte mamman.

Mamman sökte och sökte vård, hon tog upp gång på gång att hon trodde att han råkat ut för saker, för hon ville att dom skulle gå till botten med det hon ville att dom skulle hitta vad som gjorde att han helt plötsligt blivit utåtagerande. Hon sökte inte fel på honom, hon sökte orsaken till att han blivit ett utåtagerande barn som tycktes hata sina syskon helt plötsligt.

A och T brydde sig och gjorde allt rätt för att hjälpa sitt barn.

Då frågar jag igen då. Finns det något bevis på att han försökt döda sina syskon?
Eller är det något Mamman bara har sagt. Berättat. Är det bara något hon har sagt så väljer jag att inte tro på det.
Citera
2025-12-03, 09:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av detektiven789
Herregud. En journalist på SVT tvingas sitta i morgonsoffan för att försvara varför dokumentation i tiden grävts fram efter alla år och handlar om personliga förhållanden ställda av...Lundells fans...som enbart lyssnat på hans sida i alla år.

Intressant utveckling. Vi såg samma mönster när Johnny Depp fullständigt intellektuellt mördade den ljugande våldsamma Amber Heard som stöttades av feministtroll på nätet, feministorganisationer över hela landet och av mainstream media som försökte täcka upp sina egna lögner. Men tack vare nätets öppenhet och att domstolen öppnade dörrarna helt lyckades faktiskt Johnny Depp vinna både juridiskt och moraliskt.

En sak vi lärde oss av Johnny Depp är att mängder av vittnesmål och teknisk bevis i tiden väger hundra gånger tyngre än ett "offers sanning". Det är precis så här brottsutredningar sköts, polisen går tillbaka i tiden och kollar fakta. Svårare än så är det inte. Den som ljuger är den enda som behöver vara orolig i sådana här lägen.

Och nej, Lundells historia saknar i praktiken värde. Det finns alltid utan undantag en riktig sanning.

Vilken jävla bullshit och vilka lögner. Johnny Depp kom inte undan pga bevis. Den rättegången bevisade INTE att Amber ljugit, den handlade ENBART om förtal och hon dömdes för förtal. I en tidigare rättegång i Storbritannien slogs det fast att det fanns bevis för minst 20 tillfällen då Depp misshandlat Heard, den amerikanska rättegången motbevisade inte det men var en sinnessjuk uppvisning i victim shaming och misogyni.

SVT har verkligen (återigen, för femtielfte gången) ställt sig på ”fel sida om historien” trots att de är så måna om att inte göra just det.

Jävla svin.
Citera
2025-12-03, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Då frågar jag igen då. Finns det något bevis på att han försökt döda sina syskon?
Eller är det något Mamman bara har sagt. Berättat. Är det bara något hon har sagt så väljer jag att inte tro på det.
Är det någon som påstott att det hänt? Det som granskas är det som stod i pappren och som sas då det hände. Om det är sant eller inte är upp till den som tittar att tro
Citera
2025-12-03, 09:19
Medlem
detektiven789s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning

Tur att du inte är en brottsutredare. Så här kan du ju inte tänka. Välja att tro något eller inte beroende på din världsbild.

Om mamman sagt detta är det ju...sant. Hennes sanning...eller hur? Det är alltså...alldeles sant... 😁😁😁
Citera
2025-12-03, 09:21
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Effopkoudar
Vilken jävla bullshit och vilka lögner. Johnny Depp kom inte undan pga bevis. Den rättegången bevisade INTE att Amber ljugit, den handlade ENBART om förtal och hon dömdes för förtal. I en tidigare rättegång i Storbritannien slogs det fast att det fanns bevis för minst 20 tillfällen då Depp misshandlat Heard, den amerikanska rättegången motbevisade inte det men var en sinnessjuk uppvisning i victim shaming och misogyni.

SVT har verkligen (återigen, för femtielfte gången) ställt sig på ”fel sida om historien” trots att de är så måna om att inte göra just det.

Jävla svin.
Du verkar tro att svt har kritiserat Jockes barndom?
Du har fel.
Om du hade sett och förstått dokumentären hade du inte sagt duma saker som att svt står på fel sida av historien.
Citera
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sFBs
När var mamman med om bilolyckan som ledde till utskrivna preparat?

Tänker på diskussionen huruvida hon kan ha varit påverkad när han fortfarande var hemma.

En annan grej jag tänker på, för att ändå försöka vara objektiv och inte lita helt blint på vad övriga familjen säger, kan det vara så enkelt som att dom helt enkelt av avund känner att han gjort pengar på dom och inte delat med sig så nu är det minsta dom kan göra att säga allt är skitsnack. Boken har varit ute länge.. varför först nu? Eller har dom gått ut tidigare och dementerat allt i boken?

Varför vill inte systern vara delaktig? Vill hon inte välja sida för att hon att vet att ena eller båda sidorna böjer på sanningen?

För mig lutar det fortfarande mer åt att han har hittat på allting. Blir intressant att se resten av avsnitten!

Mamman gick ut och dementerade det hela till Kulturnyheterna i SVT år 2017. Men övriga media kommenterade inte det.

Citat:
Hon har dock själv läst delar av boken, vilket hon för Kulturnyheterna beskriver som ”fruktansvärt”.
– Jag säger bara så här: det var det vidrigaste jag någonsin läst. Hur vi än vänder och vrider på det i den där boken så hittar vi inte någonting som överensstämmer med sanningen om vad som hände, säger hon till Kulturnyheterna.

https://www.svt.se/kultur/forlagsansvar-het-fraga-efter-sjalvbiografi

Citat:
Efter publiceringen av Monster har Joakim Lundells mamma tagit emot ett antal grova hot, och säger hon inte längre vågar bo kvar i sitt hem. Av rädsla befinner hon sig på en annan ort.
Citera
Medlem
Erkänner att jag har dålig koll på både Jockeboy, Chrippa och hela influenservärlden.
Joakim Lundell har väl skymtat förbi någon gång utan att man brytt sig speciellt.

När det började bli inlägg i "vanliga" media om Chrippa började jag kolla in tråden här på FB som är rätt stor.

Det är en galen historia som rullas upp om hela influenservärlden.

Många små och stora kreatörer som agerar sugfiskar på storfiskarna. Anjo är väl bara ett av de största skämten. Är han en av alla hovnarrar?
Och TV4 och Bonniers? Har dom blivit fartblinda i samtidens influenserfenom?

Först såg jag inget allmänintresse i varken Chrippa eller Lundell eller den uppenbara wt-familjen som skildras.

SVT har dykt ner i en sjuk soppa.

Har idioten jockeboy dragit in 100 miljoner på all skit?

Hur går det till? Är folk dumma i huvudet på riktigt?
Senast redigerad av Spritsson 2025-12-03 kl. 09:29.
Citera
2025-12-03, 09:22
Medlem
detektiven789s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Effopkoudar

Jävla svin.

Här ljugs det på minsann...skit i fakta. Mängder av kvinnliga feminister världen över övergav Amber Heard tack vare att domstolen öppnade dörrarna helt, tillät tv-sändningar och laddade upp samtliga bevis på sin hemsida. Så folk slapp att få filtrerad information genom mainstream medias propaganda...

Men ljug på du...
Citera
2025-12-03, 09:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Du har sett 1/3 del av dokumentären.
Hur vet du att allt du efterfrågar inte kommer i del 2 eller del 3?

Med tanke på hur Jockiboi utsätter människor som inte stryker honom medhårs skulle jag bli förvånad, men glad, om dom är med i dokumentären. Problemet är allt efterföljande, hot, hat och trakasserier
Citera
2025-12-03, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BiancaN
Det är ren och skär narcissism och tack gud för att SVT vågar stå upp mot massmedia och denna uppenbart sinnessjuka gaslightande människa Joakim.

Jag hade ingen aning om vem denne Joakim var förrän häromdagen när nyheten om svt-dokumentären kom. Hört namnet "jockiboi" men det var allt.

Min omedelbara tanke när jag läste svt-nyheten var att detta är narcissistisk personlighetsstörning. Specifikt då öppen/grandios narcissism. Precis allt tyder på det.
Citera
2025-12-03, 09:25
Medlem
plumba69s avatar
Första delen handlade om att det inte fanns stöd för Joakim Lundells påståenden i hans journaler, vilket han påstod. Efter det exploderade bland annat den här tråden

Allt är egentligen väldigt enkelt. Joakim kan väl visa var man hittar informationen i hans journaler istället för att skrika högst. Kan han visa det så har han vunnit
Citera
2025-12-03, 09:26
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSwede1983
Är det någon som påstott att det hänt? Det som granskas är det som stod i pappren och som sas då det hände. Om det är sant eller inte är upp till den som tittar att tro

Då kan hon lika gärna hittat på det precis som Jocke hittat på saker om henne.
Och att det står i några papper är heller inget direkt bevis. - Sammalika.
Det här är bara pajkastning.
Och varför tas detta upp just nu?
Hon har varit tyst länge. Kan det vara för att Jocke nu stött sig med favoritsonen?
Jag är nästan övertygad om att Jocke fifflat med pengar även han. Till Chrippa
men när det var stopp på det så ...
Ja då går det bra att snacka.
Oavsett vad som kommer fram i denna dokumentär så är det inget som kommer
rädda Chrippa för det han idag står åtalad för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in