2025-12-03, 08:46
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Roligast hade varit om karman bet han i arslet o soc tog hans barn. Hoppas oros anmälan inkommer, han såg verkligen ut som en missbrukare i dok..just saying. Dags för soc o göra hembesök.
Håller med till 100%
Denna person ska INTE vara i närheten av barn varken egna eller andras
Citera
2025-12-03, 08:48
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Ja.. Varför får vi inte höra vad fosterföräldrarna har att säga?
Är det inte bra för familjen Kräfta? Kanske dom kan bekräfta att Jocke talade sant?
Citera
2025-12-03, 08:50
Medlem
eli4zs avatar
Vet inte om det har nämnts tidigare i tråden men både Jocke (användarnamn jockiboi) och Chrippa(användarnamn M1N1LiCiOuZ) var rätt aktiva på forumet Fragbite.se mellan 2008-2012 där det går att se att dom skapat och kommenterat trådar/ämnen som idag hade varit rätt intressant att läsa. Det finns tex en tråd om ”Vård för papperslösa” som Chrippa har kommenterat men tyvärr går det idag inte att se vad han skrev. Det känns inte omöjligt att Fragbite kan återskapa den informationen eller någon med lite hacking-skills, tråden i sig är inte borttagen. Ingen av dom har varit inloggade på forumet sedan dess.

Jag var själv aktiv där då och minns att det under en period var hysteriskt mycket skriverier om framförallt Chrippa och att han gick över lik för att få uppmärksamhet och göra sig ett namn på forumet och inom Counter Strike-communityt. Med lite seriös research så känns det inte helt osannolikt att de båda har flera andra trollkonton för att skapa denna hysteri om sig själva.
Citera
2025-12-03, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Det finns inte någon som tyder på att han blev misshandlad eller att mamman missbrukade.

Varför talar både Jocke och Jacke om missbruk då? Även Pappan verkar ju ha/haft missbruk.
Han hämtar även droger till Chrippa. Dom alla i den familjen verkar ju vara svaga för sådant.
Dom talar öppet om det oh det är ju bra. (Vet inte?) När jag växte upp så var allt sådan BIG NO!
Det är ju inte heller bra iofs men..

Även om nu inte ALLT stämmer så tycker jag Jocke sitter på en hel del bevis ändå.
Mer än vad SVT har att komma med iaf.
Vem sitter på alla bevis liksom? Även jag har fått upplevt saker. Jag har inga som helst bevis.
Bara det jag minns. Sådant jag aldrig glömmer. Sådant som satt sina spår.
Tycker man ska vara försiktig med att ifrågasätta men visst.
Finns ju dom som lämnar bort sina barn. Inget jag skulle kunna göra.
Skulle inte ens kunna lämna iväg min katt
Mamman började missbrukade när Jocke bott hemifrån i nästan 10 år.

Knack knack, någon där?

Detta är en dokumentär i tre delar, om Joakims hat, lögner och drev. Första delen beskriver förhållandet när han blev intagen.

Av en timme bestod granskningen av 7 minuter. Inte ens en tredjedel av alla människor som kommer vittna har varit med än.

Bo-Göran sitter på sanningen. I hans journaler finns förmodligen allt Jocke försökt mörka, att han var för hotfull och våldsam för att ha hemma. Han brände liksom ner ett bostadshus utan att ångra sig när han var barn.

Han kan också ha vissa diagnoser han mörkat som gör att man inte bör lita på honom, alla vuxna verkar vara överens om att han hade livlig fantasi bland annat.

Jag förstår att du inte vill lämna bort dina barn. Men när du har fyra barn i hemmet och det stora barnet hotar att döda småsyskon och också stryper ett syskon, då måste man välja att skydda dom mindre barnen och ge det stora barnet vård.

Det är inte rätt att förvägra ett barn som är sjukt vård. Det var psyket som tyckte att han behövde vårdas och inte komma hem, inte mamman.

Mamman sökte och sökte vård, hon tog upp gång på gång att hon trodde att han råkat ut för saker, för hon ville att dom skulle gå till botten med det hon ville att dom skulle hitta vad som gjorde att han helt plötsligt blivit utåtagerande. Hon sökte inte fel på honom, hon sökte orsaken till att han blivit ett utåtagerande barn som tycktes hata sina syskon helt plötsligt.

A och T brydde sig och gjorde allt rätt för att hjälpa sitt barn.
Senast redigerad av Pallal 2025-12-03 kl. 09:00.
Citera
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Stämmer det alltså att denne Jocke boy har hittat på snyfthistorier om sig själv från barndomen och klandrat sin egen familj och mor, för att kunna sälja historierna och bli en populär person på internet för att tjäna pengar? När det i själva verket var så att han själv var förövaren och misshandlade sina syskon och förälder.

Något av det vidrigaste jag har hört talas om!

För länge länge sedan hörde jag för första gången att " Han har inga spärrar, kan göra vadomhelst för pengar"

Han är själva sinnebilden av någon som skulle kunna sälja sin egen mamma för pengar.

Han hade kunnat vara lika framgångsrik utan dessa påhitt och överdrifter men nu ville han inte
chansa utan körde sin snyftbok i vinstsyfte.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andromedatraveller
Ditt argument snubblar på sig själv här. För att när Jocke kom ut med boken om dessa händelser var han en fd./aktiv? missbrukare. Hans minnen saknar då trovärdighet enligt ditt resonemang.
Och i dom journaler han har påstått sig ha bevis för sin sak visade det sig vara ett lögn. Det går inte att trolla bort. Han skyller på tv4 och bonnier (?) för att dom tog med det.

Han är tagen med byxorna nere. Löjeväckande att se dödsrycken i personkulten kring den nu ökände offerkoftsvindlaren

Ja det är rätt Pinsamt hur han beter sig nu. Nu ser vi att han fortfarande är Jockiboi och inte något annat än en falsk clown. Pinsamt
Citera
2025-12-03, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Folk kan dricka eller knapra piller eller knarka i åratal innan ens den närmaste familjen fattar vad som pågår, än mindre soc eller andra myndigheter. Missbrukare är mästare på att ljuga, dölja och manipulera.

Bara att hon lyckades bli sjukskriven under i stort sett hela sin arbetsföra ålder pga en påstådd whiplashskada visar på skickligt manipulerande av läkare som ska utfärda läkarintyg och Försäkringskassan som ska bevilja sjukpenning eller sjukersättning. Givetvis hade hon kunnat ta sig an ett enklare jobb.

Men du har ju inte en blekaste aning om vad det är för skador hon har, eller hur? Hur fan kan du sitta o smutskasta en kvinna du inte känner, för saker du inte vet om?!
Hon och andra i dokumentären säger ju att det var efter bilolyckan hon fick smärtstillande mediciner.

Håll dig till fakta.
Citera
2025-12-03, 09:01
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballesteros
Jag skulle tro att hans minnesbilder blivit lite förvrängda. Jag tror inte att han rakt igenom ljuger. Ett minne är inte fakta. Ett minne förändras med tiden och går att påverka. Det kan ha varit så att hans mamma i något svagt skede sagt något om att ta livet av sig när Jocke varit helt extremt jobbig. Kanske att hon inte orkar leva så där eller vad som helst. Sedan tolkas det och själva historien förändras. Det är nog inte helt svart och vitt. Säkert har hans mamma skurit sig i handen nångång och det blev blod på falukorven. Hon ville väl inte göra det till en stor grej utan gjorde färdigt maten till en hungrig och skrikande Jocke.

Sedan har minnet blivit som det blivit. Sedan har det i samtal blivit förvrängt eller liknande.

Det kan vara lite halvsanningar när man är väldigt liten så har man ofta inte några minnen som går att lita på till 100%.
Det är inte hans minnen som Svt kritiserade.
Citera
2025-12-03, 09:02
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Är det inte bra för familjen Kräfta? Kanske dom kan bekräfta att Jocke talade sant?
Du har sett 1/3 del av dokumentären.
Hur vet du att allt du efterfrågar inte kommer i del 2 eller del 3?
Citera
2025-12-03, 09:09
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Alla människor tycker inte om att figurera offentligt, oavsett vad saken gäller.
Citera
2025-12-03, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Kanske det. Ingen av oss vet. En sak är dock säker: Hans morsa är/var missbrukare och de är experter på att ljuga, manipulera och tala till sin egen fördel. Jag litar inte på ett ord av vad hon säger.

En sak är tydlig, att du har förutfattade meningar om missbrukare och du verkar tro att du har någon slags insyn i hennes liv och personlighet bara för det.

Dina gissningar faller platt när ditt resonemang blir uppenbart felaktigt.
Citera
2025-12-03, 09:10
Medlem
Från Corren:

Citat:
Nu inleds den sjätte rättegångsdagen i Linköpings tingsrätt. Chrippas advokat Johan Ritzer meddelar att han inte längre vill hålla vittnesförhör med Chrippas bror, Jakob Berg.

Under förmiddagen ska det hållas två vittnesförhör.

Är det på grund av Jocke & Jonnas vittnesmål i torsdags?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in