Citat:
Han placerades 94 och det har aldrig påståtts i dokumentationen att hon är grav missbrukare.
Vi tolkar det olika. Vad jag förstod det placerades han i hem 2004 och missbruket uppdagades 2007. Hon blev antagligen inte grav missbrukare hux flux 2007.
Jag är själv uppvuxen med en missbrukande förälder som utåt sett hade en lyckad karriär och liv. Jag gick hos bup. De utredde mig och mitt beteende, inte min förälders. Fokus låg på mina problem, hjälpen skulle ges till mig. Utredningen sammanställde alla tecken på ohälsa hos mig som barn. Tecken alltså, inte anledningar till varför tecknen fanns. Ett barn är också för liten för att förstå sambandet mellan tecknen och vilka missförhållanden de tillhör och kan inte redogöra för dem. För man vet inte vad som är normalt och inte. Det får man liksom gräva i i terapi senare. Så föräldern kom absolut undan. Och jag vågade inte berätta hela sanningen för BUP av rädsla för repressalier hemma efteråt när de läst journalen. Jag var också lojal gentemot föräldern och ville beskydda den. Allt är inte automatiskt glasklart för en bup-psykolog som bara krafsar lite på ytan då och då.
Jag är själv uppvuxen med en missbrukande förälder som utåt sett hade en lyckad karriär och liv. Jag gick hos bup. De utredde mig och mitt beteende, inte min förälders. Fokus låg på mina problem, hjälpen skulle ges till mig. Utredningen sammanställde alla tecken på ohälsa hos mig som barn. Tecken alltså, inte anledningar till varför tecknen fanns. Ett barn är också för liten för att förstå sambandet mellan tecknen och vilka missförhållanden de tillhör och kan inte redogöra för dem. För man vet inte vad som är normalt och inte. Det får man liksom gräva i i terapi senare. Så föräldern kom absolut undan. Och jag vågade inte berätta hela sanningen för BUP av rädsla för repressalier hemma efteråt när de läst journalen. Jag var också lojal gentemot föräldern och ville beskydda den. Allt är inte automatiskt glasklart för en bup-psykolog som bara krafsar lite på ytan då och då.
Han, hans fosterföräldrar och mamman hade löpande kontakt med socialen och BUP varje veckan.
BUPs och socialens anteckningar handlar om honom, hans problem, men också mycket om relationen till honom och fosterföräldrarna och mamman. Han har påstått att han har 6000 sidor, men i Varje sida räknas, som ligger på Jockes kanal och utges för att vara alla dokument oförvanskade, visas bara mellan 20-50 sidor totalt. Igår gjorde jag en analys mot ett befintligt blad ur hans utredning, han har plockat bort stora delar. I förrgår jämförde jag hans podd Sanningen måste fram med den perioden i Alla sidor räknas. Han ljuger aktivt om att mamman inte besökt honom eller hört av sig i sin podd, det står i bladet han har framför sig. Han bror Jacke har fått ta del av 100-150 stycken.
Han ljuger.
Jag är så insnöad på Aktuella brott och kriminalfall där åtal väcks av åklagare.