Citat:
Ursprungligen postat av
Schlesien
Ursäkta citeringarna.
Oskar Svenssons förkylning måste varit mycket lindrigare än Linn Svahns. Hon var helt borta från tävlande två helger i rad och på Granåsen anses hon vara konkurrenskraftig enbart i sprint.
Rosjö har lite flyt med inbjudningen i brist på konkurrerande toppresultat.
Tack för citeringarna, jag hade själv tänkt jämföra min uttagningen med den faktiska uttagningen.
Ja, Svenssons förkylning verkar ha varit en mild sådan. Annars har väl Svahn ibland kommit tillbaka snabbt från sjukdomar. Det var ju något år hon fick Covid men var tillbaka redan till nästa helg.
Annars noterar jag att landslagsledningen går på min linje (

) när det gället uttagningen av Svahn, hon får bara åka sprinten. Men man vill kanske inte belasta henne för hårt innan man fått se hur hon klarar av sitt första tävlingstillfälle tillbaka efter sin skada. Men vi lär få se henne åka distansloppet i Davos där väl Ebba och Frida avstår (har dock sett olika bud om det).
Även petningen av Lundgren går på min linje.
Rosenberg uttagen istället för Lisa Eriksson. Ja, jag tycker att man borde låta Lisa få chansen även om hennes klassiska lopp i Gällivare var lite svagt.
Men vore jag konspiratorisk lagd så skulle jag hävda att ledningen har en klar rangordning av åkarna utanför A-landslaget och att man mer går på den än faktiska resultat: Moa Lundgren, Märta Rosenberg, Evelina Crüsell, Elin Henriksson och Lisa Eriksson.