2025-12-02, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Ansvaret ligger på köparna eftersom det är de som möjliggör sexhandeln genom att skapa efterfrågan.

Då kan vi förbjuda allt bilar cyklar skräpmat alkohol tv-spel eftersom att ansvaret ligger på någon annan om du väljer att använda sakerna och det går åt helvete.
Citera
2025-12-02, 16:29
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omduvaemin
Finns massor med killar som säljer only fans.

Till vem säljer de Onlyfans? Köper du själv tjänster på distans?

Citat:
vi är entreprenörer

Nej ni säljer sexuella handlingar/tjänster på distans på plattformar som har grundats och ägs av män, de är entreprenörer.

Ni säljare är användare som skapar "innehåll"

Citat:
Vet inte om du inte förstår vad ett jobb är?

Du verkar ha ganska oregelbundna arbetstider? 😂

Det finns väl heller ingen formell utbildning för att "jobba" med porr och försäljning av sexuella tjänster?

Citat:
Nej du har ingen rätt att säga hur en annan kvinna skall känna sig lycklig

Du försöker alltså lansera myten om den lyckliga sexsäljaren?

Tror du att du kommer att lyckas övertyga någon här?

Citat:
Det är du som har oförmåga att acceptera människor som är olika dig själv

Men nu är det faktiskt du som har enorma problem med att acceptera att en majoritet i riksdagen och en majoritet av Sveriges befolkning vill att det ska vara olagligt att köpa sex.

I själva verket är det alltså du som har en oförmåga att acceptera människor som är olika dig själv.
Citera
2025-12-02, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Faktum kvarstår att du har diskvalificerat dig från den här tråden för längesedan. Vad du anser vara eller icke vara seriös fakta är helt ointressant, i synnerhet när du inte haft ett ynka vettigt motargument. Fast och andra sidan förväntar jag mig inget annat av en kverulant som du.

Gällde lagstiftning gäller vare sig paria av din sort vill acceptera det eller inte, och vad ni anser om den nya lagstiftningen är för mig helt ointressant.

Jag ser bara positivt på att det framledes blir det ännu jobbigare att vara torsk, och dessa så kallade entreprenörer får en ny chans i livet att ta sig ut ur träsket med missbruk och okristliga handlingar i form av hor över en skärm.

Nu slipper även dessa arbetsskygga parasiter REA ut sina kroppar årets alla dagar, så det är dags att skriva in sig på arbetsförmedlingen och bli en del av samhället, istället som nu ställa sig utanför.

Ett annat alternativ är att börja läsa upp sina betyg på komvux och förhoppningsvis kunna studera på högskola en dag, men ett första bra steg är att dessa trasiga kvinnor får börja någon form av praktik.

Praktik i kök, städerska eller rengöra toaletter på T-Centralen är ett bra sätt för en infantil parasit att skaffa sig vardagsrutiner, för verklighet skiljer sig rätt drastiskt mot vad de är vana vid, t.ex. ett evigt väntande på en prutande kund och röka Right Menthol under spisfläkten oavbrutet.

De horor som har barn i hushållet skall givetvis skyndsamt utredas och där finns inget annat än att de fråntas vårdnaden om sina barn. En hora är ingen lämplig förälder, så ni som känner till horor online där barn finns i hushållet, tveka inte att kontakta socialtjänsten, barnets bästa ska alltid tas i beaktning och inget barn mår bra av att växa upp i en hemmiljö som mer liknar en bordell.
Så mycket svammel men inte ett enda vettigt svar på min fråga.
Så otippat när det kommer till dig eftersom du liksom gräsklipparmannen inte är insatt i det som ni försöker att diskutera (den nya sexköpslagen).

Detta är enbart en skrivbordsprodukt som feministforumet hyllar.
Alla som är det minsta insatt vet att det finns betydligt mycket bättre sätt att hjälpa de som är utsatta på.
Citera
2025-12-02, 17:06
Medlem
Citat:
Du verkar inte förstå att den nya sexköpslagen syftar till att minska efterfrågan på sexuella tjänster och därmed motverka prostitution.
Bra att du håller med om att lagen enbart är en skrivbordsprodukt eftersom den inte fyller sitt syfte.
Citat:
Din plötsliga omsorg om de som säljer sexuella tjänster känns ju dessutom rätt genomskinlig, sen när har du brytt dig om säljarna?
Min plötsliga omsorg?
Snacka om att du bara blir mera och mera patetisk i dina kommentarer
Citat:
Om du vill att säljarna får det bättre så borde du börja med att ta avstånd från allt vad sexköp heter till att börja med.
Vill att de ska få det bättre?
Det finns många som trivs med sina jobb ...
Bara för att du är mår dåligt av ditt jobb är det inte signifikativt för alla.
Citera
2025-12-02, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Det här har inget med könskamp att göra.
Killar och män ska inte heller sälja sina kroppar. Det är lika illa.
Det är inte sunt, det handlar om bristande självrespekt och att man har tappat sina naturliga gränser.
Det är inget som ska utnyttjas av andra.
Det är inget arbete och kommer aldrig att bli.
Du har fel uppfattning om hur en stark och självständig kvinna är.
Det är något helt annat än din beskrivning.
Jag hoppas du får uppleva det en dag.
Denna lag är enbart en skrivbordsprodukt som inte gör det bättre för de som är utsatta.
Finns som sagt var betydligt mycket bättre sätt att "hjälpa" på.
Du ska nog inte yttra din om vad som är norm.
Du som ser ner på alla som inte faller in i "din mall" ...
Men du anser att det är normalt att de som jobbar med att sälja sexuella tjänster ska prata sex med små barn?
Är det inte det en väldigt stor flagga för pedofili?
Du vet att pedofili har en högre straffskala än att köpa sexuella tjänster på distans?
Citera
2025-12-02, 19:18
Medlem
Citat:
Till vem säljer de Onlyfans? Köper du själv tjänster på distans?

Nej ni säljer sexuella handlingar/tjänster på distans på plattformar som har grundats och ägs av män, de är entreprenörer.

Ni säljare är användare som skapar "innehåll"

Du verkar ha ganska oregelbundna arbetstider? 😂

Det finns väl heller ingen formell utbildning för att "jobba" med porr och försäljning av sexuella tjänster?

Du försöker alltså lansera myten om den lyckliga sexsäljaren?

Tror du att du kommer att lyckas övertyga någon här?

Men nu är det faktiskt du som har enorma problem med att acceptera att en majoritet i riksdagen och en majoritet av Sveriges befolkning vill att det ska vara olagligt att köpa sex.

I själva verket är det alltså du som har en oförmåga att acceptera människor som är olika dig själv.

Det kallas naturlig talang. Ja jag är lycklig och många andra också, hur vidare du inte vill acceptera det är upp till dig. 10 Procent köper porr av alla män, de flesta tittar på porr.

Jag säljer bara tjänster, och vi jobbar, skapar innehåll och lägger arbete på det vi gör.
Nej vi är entreprenörer, vi hör till överklassen!

Jag jobbar när jag vill, jag har också flera jobb och studerar.

Många studenter som jobbar med detta!

Jag kunde sälja helt fritt där jag vill. Det är ingen som äger mig.

Du och Lejf och Magie har varit otroligt elaka förnedrande och kränkande här i tråden.

Mina kunder har ALDRIG pratat så till mig.

De är alltid snälla mot mig, ger mig massa komplimanger, betalar, och flera av de tycker jag om!
Citera
2025-12-02, 20:02
Medlem
Citat:
Är det inte bättre att du räknar upp vad som enligt dig är negativt med den nya sexköpslagen?

Eller är det svårbedömt? 😁
Du skrev att i princip allt är positivt med lagen men du har tydligen ingen aning vad.
Ja om jag ska räkna upp vad som är negativt så är det ju naturligtvis negativt för landet Sverige där i princip alla länder undrar hur svenskarna egentligen är funtade.
Sverige används ju som avskräckande exempel i andra ärenden men nu fick ju Sverige en till dumstrut att stoltsera med.
Alltså vem egentligen skulle vilja flytta till landet Sverige som det har blivit, där jag bor kan jag gå in på vilken sajt jag vill och göra det jag känner för och jag kan även köpa sex av någon om jag nu skulle vilja det.
Det kallas för mänsklig frihet att kunna bestämma om sitt eget liv och leverne.
Citera
2025-12-02, 22:27
Medlem
Citat:
Data när jämdställdhetsmyndigheten spinoerar på porr sidor https://jamstalldhetsmyndigheten.se/aktuellt/publikationer/hon-vill-bara-att-tiden-ska-ga/

Själva akten på arbetet är alltså en recension där en kund irl beskriver att hon vill bara att tiden ska gå.

Att de dolt alla sidor, allt ihop är en enda hög av moralstraff mot både män och kvinnpr.

Att det är otroligt utsuddat att blanda ihop irl med distans.

denna rapport har alltså https://www.etc.se/inrikes/oever-30-000-recensioner-skrivna-av-sexkoepare

Med den nya lagen sexköp på distans, kan de blanda ihop allt hur som för att fortsätta med sin jakt om att tygla män och kvinnor som har samtycke.

Och media, ja, vi vet nu, att ni aldrig varit opartiska i detta!

Här sammanfattar de https://jamstalldhetsmyndigheten.se/aktuellt/nyheter/sa-sker-manniskohandel-och-sexuella-overgrepp-online/

För den som orkar läsa är alltså alltid orginal källan bättre än nyheter och andra källor

https://jamstalldhetsmyndigheten.se/aktuellt/publikationer/hon-vill-bara-att-tiden-ska-ga

Inga källor angivs heller i denna jämställdhetsutredningen, jag trodde att man var tvungen att göra det när det var en statlig utredning

https://www.expressen.se/ledare/karin-pihl/porrlas-ar-ett-tecken-pa-panik/

Länkade denna tidigare. Skribenten har en intressant analys av regeringens jämställdehetsarbete. Typiskt att en kvinnlig ledarskribent på Expressen vågar påpeka att kejaren är naken. Män med politisk karriär att ta hänsyn till hukar sig och håller käft i PK-Sverige,
Citera
2025-12-02, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanfear
https://www.expressen.se/ledare/karin-pihl/porrlas-ar-ett-tecken-pa-panik/

Länkade denna tidigare. Skribenten har en intressant analys av regeringens jämställdehetsarbete. Typiskt att en kvinnlig ledarskribent på Expressen vågar påpeka att kejaren är naken. Män med politisk karriär att ta hänsyn till hukar sig och håller käft i PK-Sverige,

Ja det är bra, ja fler män måste sluta va så rädda, vet att de flesta killar, män tycker detta är urlöjligt.

Jag tror snart att det kommer ta stopp. Vi har en hel omvärld som inte gör som Sverige.

Att liberalerna håller på med detta är det största skämtet någonsin.

Ibland har jag också lås på en del kunder, där jag låser in kuken i en bur, där de inte kan spruta tills jag väljer att öppna. Kanske något liknande som liberalerna är ute efter?

Skall vi förbjuda kukbur nu ?
Citera
2025-12-03, 02:33
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Faktum kvarstår att du har diskvalificerat dig från den här tråden för längesedan. Vad du anser vara eller icke vara seriös fakta är helt ointressant, i synnerhet när du inte haft ett ynka vettigt motargument. Fast och andra sidan förväntar jag mig inget annat av en kverulant som du.

Gällde lagstiftning gäller vare sig paria av din sort vill acceptera det eller inte, och vad ni anser om den nya lagstiftningen är för mig helt ointressant.

Jag ser bara positivt på att det framledes blir det ännu jobbigare att vara torsk, och dessa så kallade entreprenörer får en ny chans i livet att ta sig ut ur träsket med missbruk och okristliga handlingar i form av hor över en skärm.

Nu slipper även dessa arbetsskygga parasiter REA ut sina kroppar årets alla dagar, så det är dags att skriva in sig på arbetsförmedlingen och bli en del av samhället, istället som nu ställa sig utanför.

Ett annat alternativ är att börja läsa upp sina betyg på komvux och förhoppningsvis kunna studera på högskola en dag, men ett första bra steg är att dessa trasiga kvinnor får börja någon form av praktik.

Praktik i kök, städerska eller rengöra toaletter på T-Centralen är ett bra sätt för en infantil parasit att skaffa sig vardagsrutiner, för verklighet skiljer sig rätt drastiskt mot vad de är vana vid, t.ex. ett evigt väntande på en prutande kund och röka Right Menthol under spisfläkten oavbrutet.

De horor som har barn i hushållet skall givetvis skyndsamt utredas och där finns inget annat än att de fråntas vårdnaden om sina barn. En hora är ingen lämplig förälder, så ni som känner till horor online där barn finns i hushållet, tveka inte att kontakta socialtjänsten, barnets bästa ska alltid tas i beaktning och inget barn mår bra av att växa upp i en hemmiljö som mer liknar en bordell.

Kan bara hålla med här, du tar dessutom upp ett ämne som sällan berörs och det är prostituerade med barn.

Det kan inte anses vara en lämplig uppväxtmiljö om barn har föräldrar som ägnar sig åt sexförsäljning online eftersom barnen kan påverkas negativt.

Vi ska samtidigt inte glömma bort att plattformar som Onlyfans tex är även en inkörsport till fysisk prostitution med andra problem av olika slag, en annan aspekt på det hela är att prostitution, missbruk och psykisk ohälsa har en stark koppling. Psykisk ohälsa som depression, ångest och PTSD kan också förvärras av allt negativt som omger prostitutionen.

Missbruk kan dessutom vara en bakomliggande orsak till att någon hamnar i prostitution eller ett sätt att hantera den psykiska påfrestningen av att sälja sex och de flesta förstår nog att detta är en totalt olämplig uppväxtmiljö för barn.

Inte heller kan sexköpare anses vara lämpliga föräldrar/vårdnadshavare eftersom det handlar om personer som saknar omdöme, förnuft och vett.
Citera
2025-12-03, 10:51
Medlem
Citat:
Kan bara hålla med här, du tar dessutom upp ett ämne som sällan berörs och det är prostituerade med barn.

Det kan inte anses vara en lämplig uppväxtmiljö om barn har föräldrar som ägnar sig åt sexförsäljning online eftersom barnen kan påverkas negativt.

Vi ska samtidigt inte glömma bort att plattformar som Onlyfans tex är även en inkörsport till fysisk prostitution med andra problem av olika slag, en annan aspekt på det hela är att prostitution, missbruk och psykisk ohälsa har en stark koppling. Psykisk ohälsa som depression, ångest och PTSD kan också förvärras av allt negativt som omger prostitutionen.

Missbruk kan dessutom vara en bakomliggande orsak till att någon hamnar i prostitution eller ett sätt att hantera den psykiska påfrestningen av att sälja sex och de flesta förstår nog att detta är en totalt olämplig uppväxtmiljö för barn.

Inte heller kan sexköpare anses vara lämpliga föräldrar/vårdnadshavare eftersom det handlar om personer som saknar omdöme, förnuft och vett.

Det mesta du säger är faktiskt skitsnack, propaganda, och du saknar helt och hållet källkritisk analysförmåga.

Har du inget mer att tillkomma med, tror jag vi redan förstått dina handfulla källor, kom med något nytt...
Citera
2025-12-03, 16:09
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Det mesta du säger är faktiskt skitsnack, propaganda, och du saknar helt och hållet källkritisk analysförmåga.

Alla barn har rätt till en trygg och säker uppväxtmiljö utan föräldrar som ägnar sig åt försäljning av sexuella tjänster med allt vad detta innebär i form av sociala problem, psykisk ohälsa, missbruk, stigmatisering och osäkerhet.

Barn kan inte välja föräldrar men föräldrarna själva kan välja att låta bli att köpa eller sälja sexuella tjänster.

Du verkar fortfarande inte förstå eller vill fatta att det finns ett starkt samband mellan prostitution, missbruk och psykisk ohälsa och det här är oförenligt med en föräldraroll där de vuxna ska ge sina barn en trygg uppväxt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in