2025-06-09, 21:01
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prostetnic
Nej. Finns inte någon anledning för dig att göra det antagandet. Men jag antar att du inte bemödat dig att läsa igenom vad jag bad dig läsa igenom. Det verkar ju rent av inte som att du läst inlägget du just svarade på.

Vad f*n är det för vettigt i en diskussion där en part ger f*n i att läsa det han svarar på eller för den delen ger f*n i att slänga fram något sakligt argument öht? Nej du behöver inte svara på den frågan. Ta dig istället samman och börja läsa vad du svarar på och gärna bak i tråden också så du får lite kontext utan att bara lösrycka något citat ur sin kontekt. Ta dig också samman och efter det försök att formulera något slags sakligt argument.
Varför antar du att när du "ber" folk göra saker så kommer de att göra det? Har du narcissistisk personlighetsstörning?
Citera
2025-06-09, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Varför antar du att när du "ber" folk göra saker så kommer de att göra det? Har du narcissistisk personlighetsstörning?

Nej, jag tänkte att kanske eventuellt ville du föra någon slags seriös diskussion. Jag misstog mig tydligen. Ha det så kul i sandlådan.
Citera
2025-06-09, 22:35
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Nej, jag tänkte att kanske eventuellt ville du föra någon slags seriös diskussion. Jag misstog mig tydligen. Ha det så kul i sandlådan.
Varför ger du dina meningsmotståndare olika order att göra saker när du vill "föra någon slags seriös diskussion"?

Tycker du att människor i allmänhet är märkliga, har du svårt att förstå omgivningen? Det är något som inte stämmer.
Citera
2025-06-10, 17:43
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Det är nog inte riktigt där skon klämmer.

För det förstå så går partierna till val för ett mandat i riksdagen sträckandes en mandatperiod. Det är lite synd att det verkar finnas för många i valmannakåren som inte kan skilja på riksdag, regering, EU-parlament, kommunfullmäktige, och fan vet vad. Detta missförhållande spelar partierna dessvärre gärna på, men det är en helt annan fråga.

För det andra så bör man ju som väljare inse att effekterna av det de får mandat för kan skilja sig lite från det förväntade, och detta även när de gör det de har lovat att göra. Man måste inse att det kan finnas andra omständigheter än vad riksdagen gör som påverkar.

För det tredje har mig veterligen inte något parti gått till val på att man skall skita i att verkställa EU-beslut, iaf inte de partierna som kritiseras. Att då beskylla dessa partierna för löftesbrott är väl ändå lite orimligt kan jag tycka.

Jag påpekade rent av rätt så direkt att detta är en fråga om att vi rättar oss efter EU-beslut och att något annat aldrig varit någon valfråga.

Och som sagt om vi bortser från det där med löften så är ju synen på skuldfrågan lite märklig. Att det inte skulle vara EU-parlamentet (bl.a.) som skall skuldläggas för detta utan av någon anledning just regeringspartierna för att de lyder ett beslut som någon annan tagit. Att det till råga på allt att detta resonemang att man flyttar skulden från den som tar beslutet till någon som verkställer det plötsligt skulle stanna bara för att det råkar vara sveriges riksdag och regering. Varför skulle inte ett sånt resonemang fungera i nästa och nästa steg?

Skuldfrågan är alldeles riktig, med tanke på att regeringen kan stå upp för sin politik. Sverige behöver inte gå före och visa hur duktig man är som följer alla EU:s förordningar. Alla andra länder söker ständigt undantag, böjer på tolkningar och i vissa fall rent av skiter fullständigt i vad EU har att säga.

Det är bara du här som låtsas som att EU har någon slags gudagivna mandat som aldrig skall ifrågasättas.
Citera
2025-06-10, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Skuldfrågan är alldeles riktig, med tanke på att regeringen kan stå upp för sin politik. Sverige behöver inte gå före och visa hur duktig man är som följer alla EU:s förordningar. Alla andra länder söker ständigt undantag, böjer på tolkningar och i vissa fall rent av skiter fullständigt i vad EU har att säga.

Det är bara du här som låtsas som att EU har någon slags gudagivna mandat som aldrig skall ifrågasättas.

Vad jag saknar i ditt resonemang är varför man av någon outgrundlig anledning tillåts bolla vidare skuldfrågan från de som egentligen är skyldiga till nästa instans, men av vilken outgrundlig anledning man sedan inte tillåts bolla skuldfrågan vidare till nästa?

Är det något slags postulat du använder som säger att regeringen alltid är skyldig till allt skit och blir något bra så är det någon annan än regeringen som får äran? Aldeles oavsett hur orsakssambandet egentligen ser ut?
Citera
2025-11-30, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalkonkungen
Högerclownerna vann förra valet genom sänkt drivmedelspris. När det visar sig ohållbart får dom finna sig i att sitta på läktaren för överskådlig tid.
Regering lovade ca 10kr SD mest.
Men den största sänkningen fixade marknadspriset och växelkurs.
Vad ska regering använda de pengar som blev över när bränslepriser sjönk utan större satsing från deras sida?
Minska ännu mer drivmedel eller till något annat?
Nu när pandemin är över också och man säkert har sparat massor med stålar.
Man spår fortsatt gynnsam utveckling på drivmedel ett år till.
Konstigt att matpriserna ökat hela tiden fast Bush sa att det är drivmedelpris som gör att maten blir dyr.
Citera
2025-11-30, 12:00
Medlem
RudyardKiplings avatar
Det här är väl en del i Agenda 2030, att ingen ska ha råd att äga något, inte få förflytta sig utanför 15-minuters städerna, inte kunna äta kött osv osv. Måtte det bli en revolution om nu idioterna inte hinner besinna sig. Unga idag är konservativa och många har vaknat i "globalist-frågan" och vet att en specifik grupp som drar i trådarna i bakgrunden exploaterat en påhittad historisk händelse för att få carte blanche i ALLA frågor.
Citera
2025-12-01, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rufilus
Regering lovade ca 10kr SD mest.
Men den största sänkningen fixade marknadspriset och växelkurs.
Vad ska regering använda de pengar som blev över när bränslepriser sjönk utan större satsing från deras sida?
Minska ännu mer drivmedel eller till något annat?
Nu när pandemin är över också och man säkert har sparat massor med stålar.
Man spår fortsatt gynnsam utveckling på drivmedel ett år till.
Konstigt att matpriserna ökat hela tiden fast Bush sa att det är drivmedelpris som gör att maten blir dyr.
Bara en låg intelligent och en Miljöpartist förstår inte att matpriserna ökar om drivmedelskostnaden ökar....
Citera
2025-12-01, 06:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA
Bara en låg intelligent och en Miljöpartist förstår inte att matpriserna ökar om drivmedelskostnaden ökar....
Då hade ju matpriserna sjunkit efter att drivmedelpris sjunkit över hela världen, eller??
På tal om låg IQ
Har Busch svar på det då? Nej?
Förklaring borde vara på plats eftersom hon körde hård på detta före valet.
Falukorv är ex på hur mycket matpriserna ökat senaste åren.
" Priset på falukorv har ökat, med en märkbar prisökning under början av 2024 då priserna på flera matvaror steg kraftigt igen, inklusive falukorv, olivolja, frukt och bär, rapporterar Tidningen Näringslivet och SvD. Vissa producenter har uppgett att de var tvungna att höja priset på grund av ökade kostnader.
Citera
2025-12-01, 07:19
Medlem
Syrons avatar
Anledningen till prishöjningar är alltid desamma: De som höjer priserna gör det för att de kommer undan med det. Ökade bensinpris är en ursäkt, precis som vi såg efter pandemin, då priserna inte gick ner rejält. Detta då priser aldrig chocksänks utan endast chockhöjs, i allmänhet.
Citera
2025-12-02, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rufilus
Då hade ju matpriserna sjunkit efter att drivmedelpris sjunkit över hela världen, eller??
På tal om låg IQ
Har Busch svar på det då? Nej?
Förklaring borde vara på plats eftersom hon körde hård på detta före valet.
Falukorv är ex på hur mycket matpriserna ökat senaste åren.
" Priset på falukorv har ökat, med en märkbar prisökning under början av 2024 då priserna på flera matvaror steg kraftigt igen, inklusive falukorv, olivolja, frukt och bär, rapporterar Tidningen Näringslivet och SvD. Vissa producenter har uppgett att de var tvungna att höja priset på grund av ökade kostnader.
Man kan se det som man vill! Men maten hade varit ännu dyrare med MP-priser på drivmedlet!

Ni tomtar fattar inte att frakten är en del av kostnaden för varan i butik!
Citera
2025-12-12, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA
Man kan se det som man vill! Men maten hade varit ännu dyrare med MP-priser på drivmedlet!

Ni tomtar fattar inte att frakten är en del av kostnaden för varan i butik!
Du fattar inte att miljardkapitalisterna höjer matpriserna eftersom dom inte har någon konkurrens.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in