Citat:
Ursprungligen postat av
BiancaN
Har läst igenom kommentarerfält på både Instagram och TikTok sen jag såg klart avsnittet. Är majoriteten av Sveriges befolkning helt seriöst så sinnessjukt lättmanipulerade? Vad har hänt med befolkningen?
Från en kvinna på 30 år, som växt upp med trauma, barnhem, fosterhem, socialtjänsten and you name it. Nej, SVT skal inte anmälasu, detta är inte en förminskning av ”ett barns historia”, nej det är ingen kränkning till oss som upplevt trauma som barn som inte är dokumenterat i detalj i varenda papper. Ja alla har rätt till sin historia, men det kan inte vara en mänsklig rättighet som stor mediaprofil att häva ur sig helt sjuka detaljer, fabricerade historier och helt brutalt kränkande anklagelser mot sin egen mamma. Det är ren och skär narcissism och tack gud för att SVT vågar stå upp mot massmedia och denna uppenbart sinnessjuka gaslightande människa Joakim. Och tack för att det finns så många vettiga människor här på flashback som ser igenom det. Man tappar ju fullkomligt hoppet om människor av att läsa kommentarer i sociala medier.
Du verkar så otroligt klok och klarsynt!
Varför hörs inte såna som du oftare i media? Som kan ge nyanserande bilder av verkligheten.
Anledningen till det är att det blir för jobbigt för många. Man vill ha det enkelt. Svart eller vit. Fiende eller vän. Saker får inte ha nyanser eller vara komplext.
Men utifrån hur du uttrycker dig och sätter ord på saker hoppas jag att din röst kommer höras mer. Din röst behövs för att kunna göra skillnad i samhället.
Jag tänker tex på det här att du verkar ha bott i ett familjehem som inte var, det som folk tror ett familjehem är. Många tror att får ett barn bara komma ifrån sitt biologiska hem, så kommer allt lösa sig. Av sig själv tydligen?
Nu ska vi inte hamna off topic men orkar du så bör du försöka få din röst hörd i debatten.