2025-12-02, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av STALK3R
Jag tror sanningen är någonstans mitt emellan, att Jocke har haft en tuff uppväxt samtidigt som han överdrivit olika händelser i boken. Det kanske finns ett visst belägg för t.ex. nålarna, men inte på det sättet som Jocke själv berättat om i boken.

Jag tycker att bollen ligger på Jockes planhalva - var är bevisen i soc-papperna? Han hänvisar till dom som bevis hela tiden, det är bara att presentera bevis från sina soc-papper. Gissar att det kommer en 1-2h lång video på Anjos kanal snart där han ska försöka överbevisa Bo-Göran Bodins påståenden.
Fast om han är en sociopat/psykopat är det väldigt farligt att tänka att sanningen ligger nånstans mittemellan. Människor runt psykopater är offer för dem. Visst har Jocke haft en tuff uppväxt men hur mycket beror på psykisk sjukdom/neuropsykiatrisk diagnos?

Ser fram emot resten av avsnitten. Tror att bilden av Jocke kommer att klarna.
Citera
2025-12-02, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av juristus
Det folk inte fattar är ju att det finns en anledning till att det här var början på dokumentären.
Det som kommer visas i kommande delar är att Joakim i vuxen ålder påstår saker utan belägg och utifrån detta bedriver drev emot människor han anser gjort honom en offörätt. Man kommer kunna visa att det här är ett mönster som Joakim haft under större delen av hans liv.

Ja avsnitt 1 va bara uppvärmningen, avsnitt 2 och 3 kommer bli åka av när man går igenom chattloggarna om hur jocke pratar i dag om andra kreatörer och människor
Citera
2025-12-02, 23:04
Medlem
Gaupes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snurrespratt24
Det var en vääldigt märklig reaktion. Det är Jocke som har påstått att allt han påstår finns dokumenterat i journalerna, inte förläggaren.

Nästa steg är kanske att han skickar sin brännvinsadvokat på Bonniers förlag med en polisanmälan om förtal. Det är ju deras fel som gick med på att ge ut boken så att han försatts i den här soppan! Kanske var det Bonniers fel att den marknadsfördes som självbiografi, när Lundell själv tänkte sig något mer åt det skönlitterära hållet?
Citera
2025-12-02, 23:06
Medlem
Har sett några avsnitt ur hans serie HUDLÖS och reagerade på filmningen av hans 20 miljoners villa och hans bil för 1,5 mille. Är man seriös så undanber man gärna såna detaljer. Är inte avundsjuk, men det tillför inte serien någon substans alls förutom hans eget ego. Det rimmade lite dåligt där kan jag tycka när han intervjuade människor som har varit väldigt utsatta.
Citera
2025-12-02, 23:08
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juristus
Det folk inte fattar är ju att det finns en anledning till att det här var början på dokumentären.
Det som kommer visas i kommande delar är att Joakim i vuxen ålder påstår saker utan belägg och utifrån detta bedriver drev emot människor han anser gjort honom en offörätt. Man kommer kunna visa att det här är ett mönster som Joakim haft under större delen av hans liv.

Jag tror som du. Att man kommer att rada upp saker han påstått varit sanna och som inte rört hans barndom. För att sedan att motbevisa dem och visa på att det varit en genomgående trend i hans liv att ljuga och överdriva.

Likaså tror jag de kommer att visa på hur aggressivt han attackerat och behandlat folk som ifrågasatt honom i olika frågor, inklusive påstående om barndomen.
Citera
2025-12-02, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaupe
Nästa steg är kanske att han skickar sin brännvinsadvokat på Bonniers förlag med en polisanmälan om förtal. Det är ju deras fel som gick med på att ge ut boken så att han försatts i den här soppan! Kanske var det Bonniers fel att den marknadsfördes som självbiografi, när Lundell själv tänkte sig något mer åt det skönlitterära hållet?
Jag skulle tro att precis ALLT negativt i Jockes liv är nån annans fel. Och allt positivt är till 100% hans förtjänst.
Citera
2025-12-02, 23:10
Medlem
Själv fläker han ut sina barn i sociala medier i allehanda situationer direkt från de är nyfödda. De har ingen talan. Vad kommer de säga om hans föräldraskap när de blir äldre?
Citera
2025-12-02, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horsemackan
De flesta som har varit med om hemska saker under barndomen brukar inte prata så som han har gör om sitt liv, det är så jävla dåligt att göra sådant och samtidigt vara nån slags Youtube-förebild för yngre i Sverige.

Att han tjänat pengar på allting gör det hela mycket värre.

Tack för att du sätter orden så otroligt rätt. Jag har aldrig följt någon av dessa personer i denna familj. Men, jag har däremot sett klipp och utspel i diverse medier och på YT genom åren. Jag är alltså inget fan av varken Joakim eller hans bröder. När jag läste att denna dokumentären skulle släppas valde jag nu att se den, och den är ju helt fantastiskt bra? Förstår inte alla sjuka människor är totalt manipulerade av Joakim Lundell när han uppenbart inte är frisk och totalt sinnessjuk.

Jag växte upp i barnhem, fosterhem och med en dysfunktionell mamma och pappa. Jag har full förståelse för att mina biologiska föräldrar hade sina svårigheter som människor med svårt missbruk, och att jag hade otroligt otur att hamna i en fruktansvärd fosterfamilj. Inte i min vildaste fantasi kan jag föreställa mig att varken som okänd eller som sveriges största kreatör svartmåla och berätta om mina ibland starka minnen, och ibland vaga i offentligheten. Det liksom existerar inte i min värld.

Det är en sak att vissa av oss som växt upp med mycket trauman har blivit duktiga på att tala, kommunicera och faktisk också ljuga. Den sistnämnda är jag inte alls stolt över, det är en sida jag skäms över att jag är bra på. Tyvärr är det något man bär med sig från barndomen att lära sig att ljuga, som barn oskyldigt för att antingen skydda sina föräldrar, för att få uppmärksamhet av vuxna och bli sedd som människa. Om man inte förstår det i vuxen ålder att det är skadligt och att man faktisk kan utsätta andra människor ganska brutalt med den egenskapen så är man inte helt frisk. Att istället använda den för att manipulera, bli kändis och tjäna miljontals kroner är så vidrigt att jag seriöst varit förbannad sedan jag såg avsnittet.
Citera
2025-12-02, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aljechin69
Har sett några avsnitt ur hans serie HUDLÖS och reagerade på filmningen av hans 20 miljoners villa och hans bil för 1,5 mille. Är man seriös så undanber man gärna såna detaljer. Är inte avundsjuk, men det tillför inte serien någon substans alls förutom hans eget ego. Det rimmade lite dåligt där kan jag tycka när han intervjuade människor som har varit väldigt utsatta.

Jag har också sett den serien och reagerade starkt på att han avbröt och la orden i munnen på sina huvudpersoner.
Tex:”Det låter som om du blev väldigt bortglömd och oälskad. Och jag kan tänka mig att man känner ett hat då.”
Detta trots att de han intervjuade inte alls hade gett uttryck för det som Joakim sa. Som att han projicerade vissa saker på dem han pratade. Vissa hakade på och tillsammans spann de iväg. Och några stod emot och vågade säga: ”nej, så upplevde jag det inte”

Det var många saker som skavde i den serien, upplevde jag.
Citera
2025-12-02, 23:15
Medlem
Alla förstår att jockes uppväxt har varit problematiskt, vilket är tragiskt såklart.

Ger det honom rätten att berätta om hans uppväxt, självklart får han göra det. Däremot borde det gå att bevisa vilket det mesta säkert gör.

Problemet i mitt tycke är väl att några allvarliga anklagelser inte går att hitta trots att jocke säger att allt står i journalen.

Så utifrån vad vi vet finns det två sidor, där jockes ser lite mer stabil ut. Ser lite konstigt ut att jacke och chrippa har kunnat umgåtts med jocke efter boken.

Några tankar. 1. Finns det papper som SVT inte fått tag på? Då hade väl jocke kunnat sagt det finns bevis, jag kan ta fram inom "en tid".
2. Varför kommer det fram i vuxen ålder och inte under alla utredningar.
Citera
2025-12-02, 23:20
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Skönt att masken äntligen kommit av Jocke, han är en komplett psykopat och nu lär anklagelserna börja hagla mot pedofilen, finns massa fler 14 åringar som nu kommer våga sjunga ut om creepet.
Citera
2025-12-02, 23:20
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1procentare
Han älskar offerrollen hans bästa kort han kört med. Riktig sociopat
Ja, det är tryggt, bekvämt och lite fint. Men en sociopat har svårt att förstå tanken att inte alla ser på saker ur exakt samma synvinkel som de själva. Vi andra kan ju vara så ofina vi ifrågasätter eller tar deras påståenden på allvar. Det sistnämnda har i min erfarenhet varit värre för dem då de lockas att skruva det några varv för mycket eller blir totalt övertygade att det de säger är vettigt - eftersom andra köpte det.

När de sedan blir påkomna så är det kränkande för dem att folk vågar byta åsikt när de "gick med på" deras beskrivning av sin verklighet. Oavsett hur tunna bevisen för deras version är. Det behöver inte bara vara nervositet som gör att JB verkar så bäng under intervjuerna. Han sitter med stor säkerhet och känner sig både kränkt och sviken av alla som nu är så ofina att de tycker han satt sin morsa i djup skit för att han jagade ännu en bekräftelsefix.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in