2025-12-02, 22:02
Medlem
kukflashs avatar
Skulle inte den där tjommen göra en dokumentär om hatarna på Flashback och hänga ut dessa?
Citera
2025-12-02, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VolleybollMolly66
Fattar inte varför en del ska skaffa så många barn så rätt. Klart den äldre känner sig undanskuffad o klart mamman inte orkar med så många småbarn. Sjukskriven dessutom så jag tror nog på att hon flippade ibland. Var är Jockis pappa, farmor o mormor?

Kanske handlar om kombinationen missbruk och medberoende, tragiskt för alla inblandade.
Citera
2025-12-02, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Detta kan vara det snaskigaste scoop vi har upplevt i svensk media. En person som byggt en kult om sig själv, helt baserad på lögner och falskhet. Och hänger ut sin egen älskande mamma för att tjäna extra och vinna på det.

Helt sjukt. Man ser i slutscenen där reportern ifrågasätter om det finns några bevis för alla lögner, att han liksom inser att marken rämnar.

I Aktuellt var det som en komprimerad historia av hela snasket. Mycket bra.

Ansvarig utgivare Axel Arnö avslutade med orden:
"Jag vill inte föregripa serien.... men det kommer att komma väldigt mycket annat som är värt att titta på"

Kan inte vänta på nästa avsnitt!
Inte bara media utan public service. Äntligen har pengarna gått till något bra.
Citera
2025-12-02, 22:04
Medlem
Citat:
Detta kan vara det snaskigaste scoop vi har upplevt i svensk media. En person som byggt en kult om sig själv, helt baserad på lögner och falskhet. Och hänger ut sin egen älskande mamma för att tjäna extra och vinna på det.

Helt sjukt. Man ser i slutscenen där reportern ifrågasätter om det finns några bevis för alla lögner, att han liksom inser att marken rämnar.

I Aktuellt var det som en komprimerad historia av hela snasket. Mycket bra.

Ansvarig utgivare Axel Arnö avslutade med orden:
"Jag vill inte föregripa serien.... men det kommer att komma väldigt mycket annat som är värt att titta på"

Kan inte vänta på nästa avsnitt!

Ja dom andra avsnitten kommer bli 100 gånger bättre om Jockes alla förtal och uthängningar där han tar hjälp av sina hundar Anjo och Rask bland annat för att göra smutsjobbet på sina kanaler medans han leker good family friendly på "jocke jonna" kanalen men styr allt i privata chattgrupper och ger order om vilka kreatörer som ska hängas ut och förtalas
Citera
2025-12-02, 22:04
Medlem
Dokumentären "Hatet" är förmodligen det viktigaste som SVT har producerat på många många år. Joakim Lundell gjorde karriär på att vara en kvinnohatare och bete sig allmänt svinigt, sedan bytte han bana och marknadsför sig själv som influencer till barn och ungdommar, som jag tror, saknar stabila vuxna förebilder. Nu har bara ett avsnitt släppts hittills, och i slutet, per mitt tycke lät det nästan som att Jocke erkände att han fabricerat mammans övergrepp i boken?? Var kommer detta leda tro?

Är denna dokumentär verkligen motbjudande? Det saknas knappast allmänintresse då han sålt hundratusentals exemplar av sin bok, får sitta i soffor och snyfta, och blivit inbjuden till diverse galor med skaldjur och champange...
Citera
2025-12-02, 22:05
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Han gav alltså ut boken som förtalar hans mor, ett år efter att hon varit med på hans bröllop med en massa gemensamma fina bilder och allt. Fram till dess, aldrig ett ord om några "övergrepp".

Och under åren innan detta så bodde han praktiskt taget granne med sin mamma och bonuspappa och var över och käkade mat hos dem jätteofta, och allt var fint och frid och fröjd.

Sen ger han ut boken, då 31 år gammal.

Fatta vilken historia.
Citera
2025-12-02, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0.1
Vad ska boi hitta på härnäst? Blir det en tragisk olycka så de enda papprena med hans fantasier brinner upp?

Boi kommer nu bli nya Paolo Roberto som går i terapi och behandlingar och sitter och pratar ut i nya tv soffor. Där ber han alla om ursäkt och berättar hur ledsen han är över vad han har gjort (även om det egentligen inte är hans fel). Så skriver han nya böcker om den resan och om hur han nu är en ny bra mäniska. Så håller han sig relevant en stund till..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Nej har jag sagt det?

Men varför ville han inte att Cluee skulle få visa detta på cluees socialmedier då? Jag tror jag vet varför för Jocke är ett jävla vidrigt as, vad tror du?
Citera
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Han gav alltså ut boken som förtalar hans mor, ett år efter att hon varit med på hans bröllop med en massa gemensamma fina bilder och allt. Fram till dess, aldrig ett ord om några "övergrepp".

Och under åren innan detta så bodde han praktiskt taget granne med sin mamma och bonuspappa och var över och käkade mat hos dem jätteofta, och allt var fint och frid och fröjd.

Sen ger han ut boken, då 31 år gammal.

Fatta vilken historia.

Hon var inte på bröllopet.
Citera
2025-12-02, 22:07
Medlem
Tervulls avatar
Jag tror att Joakim ville rentvå sitt förflutna och tvätta bort allt han gjort genom att hänga ut sin mamma som det värsta psykfallet man typ hört om. Han kan skylla allt på sin trasiga barndom och slippa ta konsekvenserna för sitt handlande. Dessutom blev han stenrik på kuppen. Hur kan man hänga ut sin mamma på detta viset? Jag finner henne, styvpappan och hans mamma väldigt trovärdiga.
Citera
2025-12-02, 22:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Enligt tråden (om jag minns rätt) är det Jocke själv som erbjudit andra att läsa hans dokument. 6000 sidor. Så inte många har orkat skulle jag tro. Men journalisten gjorde det.

Men nån som vet mer kan rätta mig.

Han har vid något tillfälle lagt upp ett stort antal dokument bakom betalvägg enligt dokumentären
Citera
2025-12-02, 22:08
Medlem
Har skummat igenom journalerna som Jocke själv har publicerat på youtube. Om man jämför hans vuxenberättelse med vad som faktiskt finns dokumenterat så faller den ihop direkt. Det finns inga tecken på tortyr, nålar under huden, elchocker och skräckfilmer i journalerna, och framför allt stämmer det inte med hur barn brukar reagera när de utsätts för den typen av övergrepp. I alla handlingar är han somatisk frisk, inga skador, inga märken, ingen som ser något som pekar på det alls. Det finns inte ens en antydan om att mamman skulle ha skadat honom. Snarare tvärtom är det han som är våldsamt utåtagerande mot mamman och sina syskon, och hon framstår som livrädd och fullständigt utmattad.

Och det här blir extra tydligt när man tittar på hur han betedde sig som barn. Hade han verkligen blivit torterad eller utsatt för nålstick och elchocker hade hans beteende sett helt annorlunda ut. Barn som har en förälder som misshandlar dem söker inte konstant fysisk närhet till förövaren. De vill inte sitta i knät, de vägrar inte att sova utan dem, de får inte panik när föräldern går ut ur rummet. De undviker, fryser till, blir rädda och avståndstagande. De skyddar kroppen, gömmer armar och ben, reagerar instinktivt på beröring och visar tydliga tecken på trauma som flashbacks, dissociation och mardrömmar. Inget av det finns hos honom. I stället vill han vara på henne som ett plåster. Han följer henne överallt, drar i henne, skriker om hon går till ett annat rum, använder napp och vill vara i famnen. Det är 100 procent otrygg anknytning, inte tortyr.

Det blir också väldigt svårt att tro på hans berättelse när allt vänder så fort han placeras i en stabil miljö. Barn som utsatts för grovt våld brukar mera få en shutdown när de hamnar i en tryggare miljö, då kommer ångest, rädsla och ett undvikande beteende. Jocke visar egentligen motsatsen och lugnar ner sig. Inga utbrott, inga konstigheter, ingenting. Det stärker mera bilden av att problematiken beror på ett kaotiskt hem och en mamma som inte haft kapacitet, inte en förälder som utsatt honom för en form av sadistiskt våld.

Uppenbart att Jockes vuxna version av barndomen är något helt annat än de faktiska händelserna. Det är mer troligt att han har byggt och utvecklat ett narrativ som passar hans egna agenda. Det är en dramatisk, överdriven och delvis fiktiv förklaring som både ger honom en stark offerroll och samtidigt ursäktar hans tidigare osmakliga beteende. Det är betydligt bekvämare än att säga: “jag växte upp i ett kaos av otrygghet och psykisk ohälsa och utvecklade egna svåra problem som jag sedan spred vidare på andra”. Berättelsen där mamman är förövaren gör Jocke mer till ett offer och förmedlar en bild där han slipper ta ansvar för sig själv. Den verkliga är mest bara sorglig.

Det är inte heller konstigt att han egentligen inte återger en korrekt bild av sin barndom, antingen är det ett sorts psykologiskt självförsvar, fragmentariska minnen och en subjektiv upplevelse som skapat hans berättelse. Eller så är det en medveten mytbildning för att att rebranda och white washa sig själv, få sympatier och tjäna pengar. Förmodligen är det nog en kombination av båda. Men sett till det som finns dokumenterat, hans beteende och grundläggande barnpsykologi är den inte trovärdig. Den är en efterhandskonstruktion som snarare låter som en dålig dramafilm än verklig berättelse. Det går helt enkelt inte ihop med hur barn brukar bete sig när de faktiskt utsätts för det han påstår. Det är en berättelse som säger mer om vem han vill vara idag än om vad som faktiskt hände när han var barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in