2025-12-02, 14:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Det är ju bokförlaget och TV4 fel.
Det var ju dem som publicerade boken och dokumentären utan att fakta kolla det Jocke sa

Blir kul att se hur glada TV4 och bokförlaget blir när Jocke kastar dem under bussen.
Citera
2025-12-02, 14:05
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skuggvarelse
Hur vet du det? Det är ord mot ord mellan mamman och sonen och jag tror på bådas sanning. Det ena utesluter inte det andra.
Jo, det ena utesluter det andra. Det är också därför Jocke bara vill att hans version ska höras - han vill inte bli ifrågasatt för då håller inte hans story.
Citera
2025-12-02, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duenna3
Blir kul att se hur glada TV4 och bokförlaget blir när Jocke kastar dem under bussen.
Han skickar bara drevet mot dom.
Citera
2025-12-02, 14:07
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Menar Crippa att barndomen var bra. E det så man kan tolka det.
Chrippa och Jacke säger att deras barndom var bra.
Men när de kom upp i tonåren skadade mamman sig och fick starka mediciner på recept som hon blev beroende av. Den tiden säger både Jacke och Chrippa var jobbig. Mamman tog sig ur missbruket och Jacke och Chrippa skyller inte allt fel de någonsin gjort på sin mamma eller hennes missbruk.

Men när mamman hamnade i missbruk hade inte Jocke bott hemma på många år.
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimligsnowflake
Är det inte oerhört märkligt att B-G säger att han lyckats fått tag på soc-papper och dokumentation "från lite olika håll"? Sekretessbelagda papper som tillhör Joakim.
EFTER det ser han ett klipp från Joakim där han säger att han ska lägga ut alla papper offentligt och då tänker B-G, ja men då är det väl ok då, att jag pratar om de papper jag olagligt kommer över. Och erkänner det i en SVT-dokumentär dessutom?? Är SVT ok med detta?
Varför tror du att han olagligt kommit över någonting?
Jag skulle tro att risken för det är minimal.
Han arbetar med ett journalistisk projekt, han är journalist, han får ta emot material från olika källor och bygga en granskning på dem.

Hur tror du annars makten skulle kunna granskas.
Citera
Medlem
ruskinarmss avatar
Hoppas spökskrivarna och deras roll granskas. Dom kan ju ha pressat fram lite "minnen" också.
Allt behöver inte vara Jockes fel.
Citera
2025-12-02, 14:08
Medlem
Citat:
Jocke erkände ju att det han sagt inte stod i papperna, att det var jockes (nya) minnen.

Jag uppfattade det inte så. Bara att Jocke på sekunden inte kunde kommentera detta i sina papper.

Allt detta hade kunnat undvikits om Bo bett Jocke visa var det stod och gett tid till att leta i papperna.

Och om Bo inte påstått han läst alla papper och att det inte stod något om detta. Jag tror inte Bo läst alla papper väldigt få gör nog det.

Men nu har Bo tagit på sig att bevisa en lögn.
Citera
2025-12-02, 14:08
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pippapippi
Hahaha vi måste sluta hjälpa honom att komma på flera ursäkter, det är ju synd om han 😂
I dokumentären lägger ju Jocke ansvaret för boken och dokumentären på förlaget och TV4
Citera
2025-12-02, 14:09
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blifullidag
Det är uppenbarligen så att Joakim har en mental störning och har haft sedan han var liten.
Självklart är barn oskyldiga för sitt mående.

Men att den här människan gör pengar på att måla upp sin egen mamma som en pundare och ljuger om övergrepp är riktigt smutsigt. Snubben följs av en miljon nollor som köper allt de ser på nätet.

Något han vet.
Och utnyttjar för egen vinning.

Äcklig jävel.
Dock syns det lång väg på morsan att hon är xmissbrukare, hon var även påverkad av något när hon sitter i soffan med blå tröja och intervjuas. Styvpappan har kraftig tjackkäke och är också uppenbart påverkad stundtals i programmet
Citera
2025-12-02, 14:10
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Hur kan man forma ett barn man inte har hos sig? Som bor hos en annan familj? Genom telepati? Är du dum på riktigt?
Eller menar du att familjehemmet är skyldiga till Jockes beteende? Eftersom det var hos dem Jocke bodde, så enligt dig var det dom som "formade" honom.
Han bodde hemma till han var 8-10 år
Citera
2025-12-02, 14:11
Medlem
Fy fan vilken sjuk människa jocke är
Citera
2025-12-02, 14:14
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aroblin
Jag uppfattade det inte så. Bara att Jocke på sekunden inte kunde kommentera detta i sina papper.

Allt detta hade kunnat undvikits om Bo bett Jocke visa var det stod och gett tid till att leta i papperna.

Och om Bo inte påstått han läst alla papper och att det inte stod något om detta. Jag tror inte Bo läst alla papper väldigt få gör nog det.

Men nu har Bo tagit på sig att bevisa en lögn.
Jocke kan ju posta det nu, i dag.
Ut med papperet där det står att Jockes mamma fått honom att skada sig så det blödde.
Ut med papperet där det är dokumenterat att Jocke blev utsatt för psykisk och fysisk misshandel.
Ut med papperet som bevisar att mamman var i ett extremt grovt missbruk när Jocke bodde hemma.

Om Jocke inte ljuger kan han bevisa allt idag och bevisa att Bo hade fel.
Men Jocke kommer aldrig göra det, eftersom Jocke ljög när han sa att han hade dessa bevis.

Du har missuppfattat bevisbördan. Jocke gjorde påståendet, Jocke ska bevisa det han påstår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in