2025-12-02, 21:57
Medlem
Skrämmande att inget finns i Jockibois dokumentation som stödjer hans berättelse om morsan. mediebolagen har alltså inte granskat honom alls utan bara litat på hans ord.

Skrämmande, är dagens journalister så här slappa?? Eller är det rädsla från mediehusen att stöta sig men jockiboi?

Jocke har ljugit hela sin karriär om exakt ALLTING.
- Pranks | Jocke påstår äkta | FAKE

- Musik karriär | Jocke påstår att han producerat låtarna | FAKE

- Spökjakt | Jocke påstår att de inte är stagat | FAKE

- Uthängningar | Jocke påstår att alla trakasserar kvinnor, knarkar är bedrägliga | FAKE

- Barndomen | Jocke påstår att han blivit psykiskt och fysiskt misshandlad i barndomen | FAKE
Citera
2025-12-02, 21:58
Medlem
1 Jockiboi va en pajas som skämde ut sig så jävla mycket att jag tror han ligger sömnlös när han tänker på skiten han gjort

2. Han hittade en väg ut Jockiboi genom att snorta lite för mycket.läsa lite soc papper . Skriva en bok om hur han tolkat allt medans han va tvär hög .

3 lever Glamoröst i ett seriöst familje liv med en komet karriär.

4 Sverige får reda på att han är Jockiboi, en pajas som bara ljugit
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
Bo-Göran säger bland annat så här

Jocke har alltså i 10 års tid helt ostoppat fått förtala och sprida lögner om sin mamma i TV soffor på bästa sändningstid i tex TV4 och SVT där han berättat om sin barndom och ingen har ifrågasatt

Vilket är helt korrekt och sunt, tyvärr får han och kommer få enormt stora hatdrev mot sig nu bland annat från Jockebois alla hundratusentals rabatia följare och andra kreatörer i Jockes krets som visar ännu en gång sina sanna ansikten

Berättade han hur han kom in i Jockes journal? Låter olagligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Jag har inte sett mycket av JL förutom något avsnitt av den där dokusåpan från Tylösand, antar att jag inte är målgruppen.

Men vad är grejen? Bara för att det inte står exakt i journalen att hans mamma hotade att ta livet innan han fick ett sådant hysteriskt utbrott att han fick läggas in på psyk så har det garanterat inte hänt?

För att hennes missbruk inte finns dokumenterat innan han åkte till fosterfamilj så är det omöjligt att hon missbrukade? Hon hade väl smärtstillande utskrivet innan dess?

Jag har svårt att hitta någon ”smoking gun” som skjuter hans historia i sank, det är klart att han kan ha överdrivit eller haft grumliga minnesbilder, han var ju trots allt bara åtta år. Men att en mor och styvfar som känner sådan otrolig kärlek för honom skickar iväg honom till en fosterfamilj och missbruk upptäcks något år efteråt gör att lite varningsklockor börjar ringa.

Eller har jag missat något? Jag är inte helt insatt i alla turer kring det här.

Han skrev ju boken som 30 åring, om man har grumliga minnen och inte kommer ihåg saker så kanske man inte ska gå ut med så extremt grova anklagelser om någon som inte ens stämmer, hans mamma har inte haft en platform att försvara sig på när jocke med sina 1 miljon följer spridit massa skit under 10 års tid om henne offentligt vilket gjort att hon fått enorma hatdrev mot sig bland annat
Citera
2025-12-02, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaupe
Att som offentlig person få sina påståenden granskade i en dokumentär är inte en häxjakt.
Han har valt, eller rättare sagt strävat efter, kändisskapet.
Han har pratat om sin barndom och sin mamma i nästan tio år utan att ha behövt svara på en enda kritisk fråga. Nu har äntligen en murvel börjat fundera på om det Lundell säger verkligen kan stämma och för första gången görs ett försök till ordentlig research.

Han är betydelselös för dig och mig, men om vi ska se objektivt på saken så är han rätt så populär. Hans bok har sålt riktigt bra, hans följarskara på youtube är stor, hans program (tex Spökjakt) har väl rätt många tittare osv osv.
Fattar inte varför en del ska skaffa så många barn så rätt. Klart den äldre känner sig undanskuffad o klart mamman inte orkar med så många småbarn. Sjukskriven dessutom så jag tror nog på att hon flippade ibland. Var är Jockis pappa, farmor o mormor?
Citera
2025-12-02, 21:59
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kastenhof
Jag säger inte att jocke ljuger. Högst troligt finns det timmar med content från hans toutubekanal att ifrågasätta. Men detta material är vad ett exposekonto på tiktok kan ta sig för

Hur ska svt någonsin vinna i en rättegång som kommer att handla om att svt förtalar jocke Lundell.

Vad den inte kommer att handla om är att jocke skulle förtala sin egen mor.

SVT har återigen bränt sin egen trovärdighet. I detta fallet kan de heller inte slänga i ansiktet på Joakim att det skulle vara ett hot mot demokratin att ifrågasätta statsmedia.

SVT kommer inte dömas för förtal.

SVT säger att de hemskheter Jocke påstår ska finnas i dokumenten från soc och psyk ända upp till han var 25 år, inte alls finns där. De har alltså läst dokumenten och hittar inte det de han påstår han sagt till soc och psyk om t ex sin mammas grymma behandling.

De påståendena dök upp några år efter han var 25 år i hans självbiografi.
Citera
2025-12-02, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Han kanske sadlar om till porrbranschen framöver.

Är han inte där redan där han förnedrar sina barns mamma?
Citera
2025-12-02, 22:01
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Detta kan vara det snaskigaste scoop vi har upplevt i svensk media. En person som byggt en kult om sig själv, helt baserad på lögner och falskhet. Och hänger ut sin egen älskande mamma för att tjäna extra och vinna på det.

Helt sjukt. Man ser i slutscenen där reportern ifrågasätter om det finns några bevis för alla lögner, att han liksom inser att marken rämnar.

I Aktuellt var det som en komprimerad historia av hela snasket. Mycket bra.

Ansvarig utgivare Axel Arnö avslutade med orden:
"Jag vill inte föregripa serien.... men det kommer att komma väldigt mycket annat som är värt att titta på"

Kan inte vänta på nästa avsnitt!
Citera
2025-12-02, 22:02
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medborgarbidrag
Berättade han hur han kom in i Jockes journal? Låter olagligt.

Enligt tråden (om jag minns rätt) är det Jocke själv som erbjudit andra att läsa hans dokument. 6000 sidor. Så inte många har orkat skulle jag tro. Men journalisten gjorde det.

Men nån som vet mer kan rätta mig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Jag har inte sett mycket av JL förutom något avsnitt av den där dokusåpan från Tylösand, antar att jag inte är målgruppen.

Men vad är grejen? Bara för att det inte står exakt i journalen att hans mamma hotade att ta livet innan han fick ett sådant hysteriskt utbrott att han fick läggas in på psyk så har det garanterat inte hänt?

För att hennes missbruk inte finns dokumenterat innan han åkte till fosterfamilj så är det omöjligt att hon missbrukade? Hon hade väl smärtstillande utskrivet innan dess?

Jag har svårt att hitta någon ”smoking gun” som skjuter hans historia i sank, det är klart att han kan ha överdrivit eller haft grumliga minnesbilder, han var ju trots allt bara åtta år. Men att en mor och styvfar som känner sådan otrolig kärlek för honom skickar iväg honom till en fosterfamilj och missbruk upptäcks något år efteråt gör att lite varningsklockor börjar ringa.

Eller har jag missat något? Jag är inte helt insatt i alla turer kring det här.

För Joakim har flertalet gånger sagt att det står i journalen, och att dessa kan stödja hans påståenden i boken. Journalisten frågar ju honom detta rakt ut, och han säger återigen ja. När han sedan blir konfronterad med att det inte står så säger journalisten, att då kan vi ju konstatera att detta är dina minnesbilder och att det inte finns belägg?

Men del 1 var väl mer till för att bygga en historia om bakgrunded och få folk insatta, del 2 och 3 kommer bli mycket värre där du får se hur han än idag är inblandad i diverse draman där han hänger ut och förtalar folk.
Citera
Medlem
Bluebeast72s avatar
Roligast hade varit om karman bet han i arslet o soc tog hans barn. Hoppas oros anmälan inkommer, han såg verkligen ut som en missbrukare i dok..just saying. Dags för soc o göra hembesök.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Han kanske sadlar om till porrbranschen framöver.
Haha. Kan säkert funka i några år... Dock så har han barn att ta hänsyn till numera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in