Citat:
Ursprungligen postat av
Memnok
Jag har inte sett mycket av JL förutom något avsnitt av den där dokusåpan från Tylösand, antar att jag inte är målgruppen.
Men vad är grejen? Bara för att det inte står exakt i journalen att hans mamma hotade att ta livet innan han fick ett sådant hysteriskt utbrott att han fick läggas in på psyk så har det garanterat inte hänt?
För att hennes missbruk inte finns dokumenterat innan han åkte till fosterfamilj så är det omöjligt att hon missbrukade? Hon hade väl smärtstillande utskrivet innan dess?
Jag har svårt att hitta någon ”smoking gun” som skjuter hans historia i sank, det är klart att han kan ha överdrivit eller haft grumliga minnesbilder, han var ju trots allt bara åtta år. Men att en mor och styvfar som känner sådan otrolig kärlek för honom skickar iväg honom till en fosterfamilj och missbruk upptäcks något år efteråt gör att lite varningsklockor börjar ringa.
Eller har jag missat något? Jag är inte helt insatt i alla turer kring det här.
För Joakim har flertalet gånger sagt att det står i journalen, och att dessa kan stödja hans påståenden i boken. Journalisten frågar ju honom detta rakt ut, och han säger återigen ja. När han sedan blir konfronterad med att det inte står så säger journalisten, att då kan vi ju konstatera att detta är dina minnesbilder och att det inte finns belägg?
Men del 1 var väl mer till för att bygga en historia om bakgrunded och få folk insatta, del 2 och 3 kommer bli mycket värre där du får se hur han än idag är inblandad i diverse draman där han hänger ut och förtalar folk.