2025-12-02, 21:50
Medlem
DonaldBidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felstavaren
Säljer man 200,000 ex av en uppdiktad självbiografi, får sitta med i varenda tänkbar tv-soffa i Sverige och omsätter hundra millar om året genom att rida på detta… jo då finns det ett nyhetsvärde och ett samhällsintresse i det hela. Inte minst i att belysa alla de medier som byggt upp honom i 8 år utan att faktakolla minsta påstående i hans spektakulära historia.

Sant, media har ansträngt sig för att blåsa upp häxan. Tack vare det som vi får ett stort spektakel nu när man bränner upp honom!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kastenhof
Jag säger inte att jocke ljuger. Högst troligt finns det timmar med content från hans toutubekanal att ifrågasätta. Men detta material är vad ett exposekonto på tiktok kan ta sig för

Hur ska svt någonsin vinna i en rättegång som kommer att handla om att svt förtalar jocke Lundell.

Vad den inte kommer att handla om är att jocke skulle förtala sin egen mor.

SVT har återigen bränt sin egen trovärdighet. I detta fallet kan de heller inte slänga i ansiktet på Joakim att det skulle vara ett hot mot demokratin att ifrågasätta statsmedia.
Trollet Jan Guillou vann ju ingen rättegång när det avslöjades att han biografi - ondskan - var rena fabler.
Lika lite kommer någon vinna en rättegång bara för att SVT avslöjar att den här knickedickens biografi är rena fabler.
Citera
Avstängd
Han skulle bara grävt ner sin barndom och fokuserat på sin glada youtube-kanal
Citera
2025-12-02, 21:51
Medlem
Gaupes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonaldBiden
Kommer de lyckas driva Jockiboi till självmord?

Ändå intressant att SVT drar igång en häxjakt mot en så betydelselös figur, har han på något sätt gjort sig ovän med deras ledarskap? Ett flashback-drev hade varit mer rimligt.

Att som offentlig person få sina påståenden granskade i en dokumentär är inte en häxjakt.
Han har valt, eller rättare sagt strävat efter, kändisskapet.
Han har pratat om sin barndom och sin mamma i nästan tio år utan att ha behövt svara på en enda kritisk fråga. Nu har äntligen en murvel börjat fundera på om det Lundell säger verkligen kan stämma och för första gången görs ett försök till ordentlig research.

Han är betydelselös för dig och mig, men om vi ska se objektivt på saken så är han rätt så populär. Hans bok har sålt riktigt bra, hans följarskara på youtube är stor, hans program (tex Spökjakt) har väl rätt många tittare osv osv.
Citera
2025-12-02, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Det hör ofta till sjukdomsbilden.
Därav tror jag inte att han kan slå sig till ro när han konstant har fått sina kickar från sociala medier. Han har bytt ett beroende mot ett annat. lägga sig i hängmattan är nog inget alternativ trots gott om pengar.
Citera
2025-12-02, 21:54
Medlem
Tänk om att det här inte handlar om jåcki? Han är bara en av brutalt idiotiska människor som får pengar och framgång av att bete sig som ett svin och att vräka ur sig absurditeter. Hela paradise hotel generationen måste cancelas tillsammans med idiotiska hittepåkändisar. Det här är bara början Brinn, jag kommer med bensin. .
Citera
2025-12-02, 21:55
Medlem
Bo-Göran säger bland annat så här

Citat:
– Vi tycker att det är viktigt att i tio års tid har en person som inte har någon slags maktposition överhuvudtaget i samhället utmålats som en person som begått grova brott (Joakim Lundells mamma, reds anm). En person som aldrig har åtalats för någonting. Socialtjänsten har inte gjort ett omhändertagande utan att det handlar om att de här uppgifterna har fått spridas oemotsagda under tio års tid. Det vi gör nu är att visa att det saknas bevis för det som har sagts.

Jocke har alltså i 10 års tid helt ostoppat fått förtala och sprida lögner om sin mamma i TV soffor på bästa sändningstid i tex TV4 och SVT där han berättat om sin barndom och ingen har ifrågasatt

Vilket är helt korrekt och sunt, tyvärr får han och kommer få enormt stora hatdrev mot sig nu bland annat från Jockebois alla hundratusentals rabatia följare och andra kreatörer i Jockes krets som visar ännu en gång sina sanna ansikten
Citera
Medlem
Memnoks avatar
Jag har inte sett mycket av JL förutom något avsnitt av den där dokusåpan från Tylösand, antar att jag inte är målgruppen.

Men vad är grejen? Bara för att det inte står exakt i journalen att hans mamma hotade att ta livet innan han fick ett sådant hysteriskt utbrott att han fick läggas in på psyk så har det garanterat inte hänt?

För att hennes missbruk inte finns dokumenterat innan han åkte till fosterfamilj så är det omöjligt att hon missbrukade? Hon hade väl smärtstillande utskrivet innan dess?

Jag har svårt att hitta någon ”smoking gun” som skjuter hans historia i sank, det är klart att han kan ha överdrivit eller haft grumliga minnesbilder, han var ju trots allt bara åtta år. Men att en mor och styvfar som känner sådan otrolig kärlek för honom skickar iväg honom till en fosterfamilj och missbruk upptäcks något år efteråt gör att lite varningsklockor börjar ringa.

Eller har jag missat något? Jag är inte helt insatt i alla turer kring det här.
Citera
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aljechin69
Därav tror jag inte att han kan slå sig till ro när han konstant har fått sina kickar från sociala medier. Han har bytt ett beroende mot ett annat. lägga sig i hängmattan är nog inget alternativ trots gott om pengar.

Han kanske sadlar om till porrbranschen framöver.
Citera
Avstängd
Felicia.C.Roses avatar
Generellt tycker man ju att journalister borde ha lärt sig att vara väldigt skeptiska till berättelser där folk försöker ta heder och ära av sina föräldrar och berätta om sin hemska uppväxt, känns som det börjar bli många nu som blir påkomna med att ha överdrivit och hittat på saker...

Är det inte typ journalisternas grundläggande arbetsuppgift att gräva i saker och utreda om de verkligen stämmer? Det känns som att stora delar av media bara tittar med glittrande hundögon på kändisar som skroderar om sina bedrifter och äventyr och sedan vidarebefordrar allting helt oredigerat...
Citera
2025-12-02, 21:56
Medlem
Klart han ville tvätta bort sitt dåliga förflutna med att skylla allt på sin familj..räknade jag ut för flera år sedan.
Han är en skadad människa tyvärr,rik men skadad.
Citera
2025-12-02, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonaldBiden
Kommer de lyckas driva Jockiboi till självmord?

Ändå intressant att SVT drar igång en häxjakt mot en så betydelselös figur, har han på något sätt gjort sig ovän med deras ledarskap? Ett flashback-drev hade varit mer rimligt.

Dock har ju Jockiboi äntligen får ett offernarrativ värt vatten; problemet är bara att ingen media lär gå emot SVT så det blir värdelöst.

Betydelselös figur? För dig kanske. Som den ansvarige utgivaren själv sa i intervjun på aktuellt har han 1.2 miljoner följare på youtube och över en miljon på instagram, han är med i många TV produktioner, där han fortsätter att älta om sin mammas tortyr varje chans han får. Han har extremt mycket inflytande, bara att kolla på alla anmälningar som har gjorts och hatet SVT får utstå, tror inte du forstår, men det är svårt att veta om man inte följt detta drama under senaste åren där han bevisligen alltid har ett finger med i spelet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in