2025-12-02, 19:47
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Vilken annorlunda bild man fick nu av denne Joakim. Såg programserien där han pratar med unga människor som klarat sig ur svårigheter och tyckte att han verkade klok och empatisk.
Kan han varit psykotisk och inbillat sig detta hemska om mamman?

Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe89
Skulle säga att det är högst troligt

Det är möjligt men inte troligt. Han överdriver saker som han i barndomen upplevde som kränkande medan hans morsa förminskar och slätar över dumma saker som hon gjorde när han var barn. Sanningen ligger nog någonstans i mitten av deras båda utsagor.
Citera
2025-12-02, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kirugumi
Ja, just nu är det bara synd om Jocke som blir påhoppad och söndertrasad. Filip Dikmen skäller ut svt på insta ”ni ifragasatter hans traoma och diagnossserr”

Filip Dikmen, är det den gamla knarkaren som är med i Lyxfällan?
Han är väl ytterst tveksam som kommentator om detta, hans hjärna är väl förstörd.

Blir Jockes bok omklassad som sagobok nu när allt han skrivit är fantasier?
Stackars Jocke kan han inte bli omhändertagen för vård?
Han har väl hängt ut och förtalat mängder med människor.

Han behöver förmodligen låsas in och vårdas.
Citera
2025-12-02, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ruskinarms
Avslutet på hennes text är jättekonstig :

"Fakta i målet: en trasig pojke har en pillerknaprande, deprimerad mamma – en samstämmig berättelse, om än i olika tonarter från mor och son. Det kallas privat tragedi, inte offentlig skandal, SVT."

Men det var ju för fan inte SVT som gjorde detta offentligt. Det var ju Jockes bok från 2017 ....

Det missade jag tack, vad i hela friden betyder det där?
Citera
2025-12-02, 19:49
Medlem
soulfly82s avatar
Jag skulle nog våga säga som någon tidigare i tråden hävdade, han lider utav någon form av narcissism. Dock har jag inga belägg för detta men har studerat narcissister i årtal MEN ska också tillägga att jag ej följt Jocke så detta är ju rena spekulationer. När man ser dokumentären så får man ju direkt en känsla av att han konstant ljuger i intervjuer och det verkar som att han får någon form av euforisk kick av att sitta i rampljuset och blåsa folk som tycker synd om honom.
Citera
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Influencers som lägger ut journaler och orosanmälan på sina barn kan manipulera dokumenten. Samma sak om mamman har försett journalisten med papper.

Jag har läst SVT:s påstående att de har gått igenom "allt". Så frågan kvarstår hur SVT kan garantera det? De behöver få journalerna från en objektiv källa för att kunna lita på att det dels är rätt, dels är allt material.
Ja, om Joakim lägger ut "bevis" nu. Hur vet vi att det inte är manipulerade dokument som Joakim fejkat? Bra poäng där.
Joakim sitter i en riktig svår situation nu.
Citera
Medlem
RAKA-KORTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kentarious
Anna Gullbergs artikel i Expressen låter nästan som ett Instagram inlägg från en hysterisk batikhäxa. Galen människa de där.
https://www.expressen.se/kronikorer/lat-attaarige-joakim-vara-svt/
Citat:
Youtubern Joakim Lundell hade en missbrukande mamma han var rädd för – men älskade. Suspekt? Nä, inte det minsta.

Anna Gullberg blir arg på SVT som ”granskar” kändisens barndom.
Citera
2025-12-02, 19:50
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Vilken annorlunda bild man fick nu av denne Joakim. Såg programserien där han pratar med unga människor som klarat sig ur svårigheter och tyckte att han verkade klok och empatisk.
Kan han varit psykotisk och inbillat sig detta hemska om mamman?

Nej, det verkar inte så.

Få människor är 100% onda. Även de vi anser vara onda kan göra snälla saker mot andra. Kanske för att det är deras familj som de ställer upp för eller kanske för att de vill ha motprestationer eller anseende. Kapten Klänning var ju en stark förkämpe för kvinnliga poliser på hög nivå samtidigt som han våldtog och torterade tonårsflickor.

Det finns många snälla och uppskattade förskollärare, lärare, fritidsledare, tränare, präster, poliser etc som visat sig ha en annan sida där man filmat, misshandlat, våldtagit och mördat barn/ungdomar.

Det är det svåra med oss människor. Vad vi är på insidan syns inte alltid på utsidan. Och även om det syns vill vi inte alltid se det. Det innebär att de med onda avsikter kan göra goda saker för att få det han eller hon vill ha. Och därför tolkas som god. Även de som inte vill väl kan lära sig vad empati är, trots att de inte känner det. Och använda sig av det.
Citera
2025-12-02, 19:50
Medlem
ruskinarmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kentarious
Det missade jag tack, vad i hela friden betyder det där?

Vet inte. Tror inte Anna Gullberg heller vet.
Citera
2025-12-02, 19:51
Medlem
kristofferGs avatar
Urtypen av White Trash den här familjen... hela köret.
Citera
2025-12-02, 19:51
Medlem
Citat:
Mytoman. Det var precis det jag tänkte. Och att han verkar göra allt, precis allt, för pengar. Kasta sin mamma framför tåget.

Ja!
Han behöver tvångsvårdas, eventuellt dra in hans bok eller klassa om den som sagobok.
Alltså har bara hört om honom innan men så sjuk han verkar vara :-(

Synd om honom men tvångsvård är nog bra för honom och samhället.
Citera
2025-12-02, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ruskinarms
Vet inte. Tror inte Anna Gullberg heller vet.

"Missbrukarbarn är det lojalaste som finns. Det behövs inga dokument från socialtjänsten för att belägga det, det behövs bara lite livserfarenhet."

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta, hela denna texten är ju helt sanslöst. Bra jobbat av SVT för en gång skull.
Citera
2025-12-02, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RAKA-KORT
Japp, det är slut nu!
Han kommer gå ner sig, bli singel och försöka skapa en ny persona där han kan bli en main character igen... Finns några kort han skulle kunna spela för att försöka fortsätta vara relevant m
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in