2025-12-02, 19:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Twitterturken
Cirkeln lär bli sluten när hans barn blir vuxna och kan ge ut böcker om all den skit som dom utsatts för.
Vad utsätts hans barn för?
Citera
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ALSGLOBAL
Tack för svar.. låter som han är narcissist? Mamman borde i vart fall driva detta i domstol. Grovt förtal. Sjukt.

Ja, jag tycker det låter som nån slags personlighetsstörning. Och jag skulle också säga narcissist av modell lättkränkt offerkofta Tar aldrig ansvar för sitt beteende. Det som hänt, det personen gjort beror alltid på vad nån annan gjort innan. Gaslighting.

Jämför med alla som misshandlar sin partner. ”Förlåt att jag slog dig. Men jag var så trött efter jobbet och du tjatade så mycket. Och då blev det så här. Om du bara kunde vara tyst när jag kom hem skulle det här aldrig ha hänt. Men jag är jätteledsen att det blev så här”.

Inget ansvar. Och när de gjort fel är de ändå offret. Precis så.

Jag tror det är svårt som förälder att dra sitt barn inför domstol. Det kommer nog aldrig att hända.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Influencers som lägger ut journaler och orosanmälan på sina barn kan manipulera dokumenten. Samma sak om mamman har försett journalisten med papper.

Jag har läst SVT:s påstående att de har gått igenom "allt". Så frågan kvarstår hur SVT kan garantera det? De behöver få journalerna från en objektiv källa för att kunna lita på att det dels är rätt, dels är allt material.

Vad spelar det för roll om det är allt?

Jocke har ju sagt att bevisen finns i soc pappren, så då kan ju han bara visa dom om det skulle vara något som SVT missat.
Citera
2025-12-02, 19:42
Medlem
Anna Gullbergs artikel i Expressen låter nästan som ett Instagram inlägg från en hysterisk batikhäxa. Galen människa de där.
Citera
2025-12-02, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kldkgloks
Vad spelar det för roll om det är allt?

Jocke har ju sagt att bevisen finns i soc pappren, så då kan ju han bara visa dom om det skulle vara något som SVT missat.

Det spelar roll för SVT:s trovärdighet.
Citera
2025-12-02, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falcon1111
Det är för många efterblivna som följer Joakim, denna dokumentär kanske kan få folk att förstå hur sjuk i huvudet han egentligen är och en extrem mytoman...
Han borde förses med varningstext: "Jag är efterbliven och älskar bara mig själv och pengar".

Hoppas verkligen att några av hans efterblivna "följare" slutar lyssna på psykopaten.
Han är farlig, framför allt för unga människor (under 30) som inte kan analysera adekvat information.

Mytoman. Det var precis det jag tänkte. Och att han verkar göra allt, precis allt, för pengar. Kasta sin mamma framför tåget.
Citera
2025-12-02, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Kan han varit psykotisk och inbillat sig detta hemska om mamman?

Skulle säga att det är högst troligt
Citera
2025-12-02, 19:45
Medlem
Äntligen, gott folk! Nu slipper vi den här skräphögen sitta i tv-soffan och älta massa påhittade saker.
Citera
Medlem
ruskinarmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kentarious
Anna Gullbergs artikel i Expressen låter nästan som ett Instagram inlägg från en hysterisk batikhäxa. Galen människa de där.

Avslutet på hennes text är jättekonstig :

"Fakta i målet: en trasig pojke har en pillerknaprande, deprimerad mamma – en samstämmig berättelse, om än i olika tonarter från mor och son. Det kallas privat tragedi, inte offentlig skandal, SVT."

Men det var ju för fan inte SVT som gjorde detta offentligt. Det var ju Jockes bok från 2017 ....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaupe
Absolut kan de göra det.

En sak man kan ha i åtanke när man ser dokumentären är att dess syfte inte är att visa vem som rent objektivt har rätt och presentera den slutgiltiga sanningen om vad som egentligen hände under Joakim Lundells barndom. Meningen är inte att det nu är mammans tur att bli kändis och sommarpratare.

Dokumentären ska i stor utsträckning ses som en kritik mot medier som helt utan faktakontroll givit massor med utrymme till någon som, vad det verkar som, snackar en jävla massa skit.
Lundell har byggt en stor del av sitt personliga varumärke de senaste åren på att "ärligt" och sårbart berätta historien om sin fruktansvärda uppväxt och den vanvård han utsatts för av sin mamma.
Nu visar det sig att han eventuellt inte har varit särskilt ärlig.
Det är problematiskt.

Bra analys, där sitter Jenny Strömstedt m fl och bara sväljer okritiskt vad han säger. Häpnadsväckande.
Citera
2025-12-02, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ruskinarms
Avslutet på hennes text är jättekonstig :

"Fakta i målet: en trasig pojke har en pillerknaprande, deprimerad mamma – en samstämmig berättelse, om än i olika tonarter från mor och son. Det kallas privat tragedi, inte offentlig skandal, SVT."

Men det var ju för fan inte SVT som gjorde detta offentligt. Det var ju Jockes bok från 2017 ....

Ja när han släppte sin bok som sålde över 200 000 ex och satt i massa tv soffor och ljög och förtalade sin mamma då blev han hyllad men nu låter det "privat tragedi"
Citera
2025-12-02, 19:47
Medlem
RAKA-KORTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
nästa avsnitten kommer bli mycket bättre då det kommer handla om hur jocke systematiskt hängt ut och förtalat 20-tal personer tex Joz som aldrig blev dömd, Hanna Widerstedt osv. Hur han får hjälp och styr sina hundar Anjo och Rask bakom kulliserna i gruppchattar för att göra riktade attacker på youtube mot personer samtidigt som han leker "family friendly" på sin jocke och jonna kanal och vinner massa tv priser
Japp, det är slut nu!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in