Citat:
Ursprungligen postat av
Ilrvrm
Ganska säker på att Abtin har sagt att det här var hans första riktiga relation och han är 37 år gammal. Att det dessutom är på TV höjer ju svårighetsgraden en hel del. I avsnitt 3 så vill Hanna iväg till systern och Abtin är kvar i hennes lägenhet. Han åker ut och handlar själv, lagar maten och när Hanna är tillbaka är hans humör helt off till den grad att han inte ens orkar titta på henne. Strax därefter ringer han till en av experterna och ventilerar sin frustration. Han hade dels behövt kommunicera sina behov och dels pratat med Hanna om hennes situation med systerns familj och hur i helvete hon ser på framtiden. Kunde rett ut en hel del tidigt genom att som jandals sa - lyssna bättre.
Han var väldigt taktlös i bussen. Det är en återträff för deltagarna och alla är där för att ha kul - att då ställa Hanna mot väggen framför alla är ju så olämpligt som det kan bli. Hanna kan välja att bemöta det som hon vill och med tanke på spekulationerna om hennes psykiska mående så verkade hon utmattad av honom. Min spontana känsla var att gråten kom lite väl enkelt... men att försöka få honom att förstå var hon är och var hans tankar fallerar - inte lätt.
Det har kommit fram att han jobbar nätter och det försvårar ju det sociala livet ytterligare. Men som du säger så har han varit tillfreds med tillvaron och verkar rätt nöjd. Lägenheten vittnar om typiska pojkintressen (film / tv-spel). Han hade väl hoppats att Hanna skulle trollas till köket, sköta hushållssysslor och föda barn medans han petar sig i naveln och masserar fötterna. Hanna hoppades på samma sak men att hon skulle leka i lekparken. Ganska märkliga båda två. Verkar inte ha utvecklats mycket under programmets gång?
Såg inte så bekvämt ut i bilen med baksätena fällda. Han drömde nog om ett tält och en tältsäng
Jag har aldrig sagt att han är en perfekt människa/helgon osv, bara att det inte finns ursäkter för Hannas beteende mot honom. Syskonbarnet, alltså det är föräldrarnas ansvar. Och SVT:s ansvar! Deltagare får inte ha egna barn för att de inte ska exponeras i tv, men det borde fan gälla syskonbarn och vänners barn också.
Egentligen känns bröllopen rätt taskiga jämt eftersom det ofta castas deltagare som inte är med seriöst för att gifta sig utan bara få gratis terapi och en biljett in i Sveriges kändisvärld.
Fattar inte vad du menar med bussen, han fick precis veta det och det var isåfall SVT:s fel att visa det där och då samtidigt som fri bar. Självklart får man svara när man blir anklagad för att vara en falsk människa, det är ju en så djup förolämpning man kan ge. I Abtins fall har även Hannas beteende varit systematisk psykisk misshandel skulle jag säga, detta var droppen som fick hans bägare att rinna över.
Och Hanna stod på sig, hon bad inte om ursäkt, hon insisterade på att han inte var genuin utan falsk. Det är ju som en käftsmäll rakt in i integriteten.
Nej. Abtin gjorde absolut inte fel där, Hanna gjorde fel.
Men med tanke på hur man beter sig på en återträff för alla, det passar mer att kritisera Yury då som gav slag under bältet hit och dit och sabbade återträffen för tex Tobias.
Ja, han har en tv och en popcornmaskin, big deal. Dennis hade sin gejmingstol och betedde sig som ett omoget barn men fick Jannica gravid inom typ en vecka. Att inte ens ha bestick hemma och en nästan tom kyl med utgångna varor är knäppare.
Jag tror definitivt att Abtin kan ha nytta av sin medverkan och, med stöd, växa av törnarna i programmet. Hanna däremot tror jag ärligt talat inte bryr sig om kritik på riktigt, jag tror bara det är en taktik för att dominera och undkomma kritik. Men hon verkar väldigt stolt över alla brister och ha noll ambitioner att utvecklas och växa.