2025-11-30, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ilrvrm
Hon framstod som väldigt falsk med en påklistrad käckhet. Det falska skrattet när hon hälsade på alla kändes nog naturligt i hennes huvud men funkade inte riktigt på TV. Tror inte det finns en scen där hon leker med syskonbarnet under bröllopet, snarare Abtin som är opassande med främmande barn och föräldrar som borde funderat några varv innan de exponerar sina barn för Sverige. Håller med jandals om att Hanna var väldigt sympatisk i början och under bröllopet var hon charmig, vacker och det riktigt tindrade om henne. Snarare Abtin som var lite för ivrig och började fipplade med sin mobil och ville imponera på henne. Han lugnar ner sig avsevärt mot slutet av säsongen, så tror det har varit en lärorik erfarenhet för honom.

Märkligt att Jimmy har sånt behov av uppmärksamhet. Han är ju väldigt grå, stel och närapå pensionär. Undrar vad det är för dms han får...

Men han har en Håkan Hellström-tauering på låret och en dalmatiner, vilket man får säga är ett dramatiskt hundval, som kanske säger något om hans aspiration ;-)
Citera
2025-12-01, 11:27
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maria222
https://www.sverigesradio.se/artikel/svts-brollopssucce-i-blasvader-hampus-det-blev-helt-fel?fbclid=iwy2xjawozcchlehrua2flbqixmabicmlketb kzzfnukjvd2zou0rsr0ywc3j0ywzhchbfawqqmjiymdm5mtc4o diwmdg5mgabhgulqa_pcwtzz4wnxw-oodpr3ytxskiubft-npd nmhiw4aglo30wqjanlwj__aem_iizsl_bkcnk5gmsn6ryamq

Hampus är sur på programmet återträffen

Klart han är sur! Han har betett sig som en arrogant översittare genom hela programmet och på återträffen var han ju vidrig. Det måste ha varit svårt att titta på alla avsnittet (främst återträffen) när man har en så enormt förvrängd självbild ”att man är rak och ärlig samt en hyvens kille” och så visar det sig att man är en falsk, elak jävla mobbare. Ta da vilket uppvaknade, dags att skylla på någon annan.
Senast redigerad av Tervull 2025-12-01 kl. 11:29.
Citera
2025-12-01, 14:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rottilia123
Men han har en Håkan Hellström-tauering på låret och en dalmatiner, vilket man får säga är ett dramatiskt hundval, som kanske säger något om hans aspiration ;-)

Precis. Även den förvånade mig. Så otippat. Jag hade aldrig gissat att han ens hade en hund, hade trott han varit för pedant för det. Och som sover i sängen och som han gullar med?
Han och Hanna kommer säkert ta över som programledare för Farmen snart, tillsammans.
Citera
2025-12-01, 14:29
Avslutad
Citat:
Ganska säker på att Abtin har sagt att det här var hans första riktiga relation och han är 37 år gammal. Att det dessutom är på TV höjer ju svårighetsgraden en hel del. I avsnitt 3 så vill Hanna iväg till systern och Abtin är kvar i hennes lägenhet. Han åker ut och handlar själv, lagar maten och när Hanna är tillbaka är hans humör helt off till den grad att han inte ens orkar titta på henne. Strax därefter ringer han till en av experterna och ventilerar sin frustration. Han hade dels behövt kommunicera sina behov och dels pratat med Hanna om hennes situation med systerns familj och hur i helvete hon ser på framtiden. Kunde rett ut en hel del tidigt genom att som jandals sa - lyssna bättre.
Han var väldigt taktlös i bussen. Det är en återträff för deltagarna och alla är där för att ha kul - att då ställa Hanna mot väggen framför alla är ju så olämpligt som det kan bli. Hanna kan välja att bemöta det som hon vill och med tanke på spekulationerna om hennes psykiska mående så verkade hon utmattad av honom. Min spontana känsla var att gråten kom lite väl enkelt... men att försöka få honom att förstå var hon är och var hans tankar fallerar - inte lätt.

Det har kommit fram att han jobbar nätter och det försvårar ju det sociala livet ytterligare. Men som du säger så har han varit tillfreds med tillvaron och verkar rätt nöjd. Lägenheten vittnar om typiska pojkintressen (film / tv-spel). Han hade väl hoppats att Hanna skulle trollas till köket, sköta hushållssysslor och föda barn medans han petar sig i naveln och masserar fötterna. Hanna hoppades på samma sak men att hon skulle leka i lekparken. Ganska märkliga båda två. Verkar inte ha utvecklats mycket under programmets gång?

Såg inte så bekvämt ut i bilen med baksätena fällda. Han drömde nog om ett tält och en tältsäng

Jag har aldrig sagt att han är en perfekt människa/helgon osv, bara att det inte finns ursäkter för Hannas beteende mot honom. Syskonbarnet, alltså det är föräldrarnas ansvar. Och SVT:s ansvar! Deltagare får inte ha egna barn för att de inte ska exponeras i tv, men det borde fan gälla syskonbarn och vänners barn också.
Egentligen känns bröllopen rätt taskiga jämt eftersom det ofta castas deltagare som inte är med seriöst för att gifta sig utan bara få gratis terapi och en biljett in i Sveriges kändisvärld.

Fattar inte vad du menar med bussen, han fick precis veta det och det var isåfall SVT:s fel att visa det där och då samtidigt som fri bar. Självklart får man svara när man blir anklagad för att vara en falsk människa, det är ju en så djup förolämpning man kan ge. I Abtins fall har även Hannas beteende varit systematisk psykisk misshandel skulle jag säga, detta var droppen som fick hans bägare att rinna över.
Och Hanna stod på sig, hon bad inte om ursäkt, hon insisterade på att han inte var genuin utan falsk. Det är ju som en käftsmäll rakt in i integriteten.
Nej. Abtin gjorde absolut inte fel där, Hanna gjorde fel.
Men med tanke på hur man beter sig på en återträff för alla, det passar mer att kritisera Yury då som gav slag under bältet hit och dit och sabbade återträffen för tex Tobias.

Ja, han har en tv och en popcornmaskin, big deal. Dennis hade sin gejmingstol och betedde sig som ett omoget barn men fick Jannica gravid inom typ en vecka. Att inte ens ha bestick hemma och en nästan tom kyl med utgångna varor är knäppare.

Jag tror definitivt att Abtin kan ha nytta av sin medverkan och, med stöd, växa av törnarna i programmet. Hanna däremot tror jag ärligt talat inte bryr sig om kritik på riktigt, jag tror bara det är en taktik för att dominera och undkomma kritik. Men hon verkar väldigt stolt över alla brister och ha noll ambitioner att utvecklas och växa.
Citera
2025-12-01, 14:55
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Effopkoudar
Ja fast det är ju irrelevant här. Det gällde att Hanna betett sig fult mot honom, sen att han är reflekterande och genuin.
Inget av det innebär att han har perfekt klädsmak, 100 manliga vänner, jättevarierad livserfarenhet, svart bälte i judo, är mästerkock eller har perfekt BMI. Osv.

Ja. Eller skör tycker jag faktiskt inte alls att hon är, snarare stenhård och likgiltig.
Däremot att hon spelar skör och spelar på ”Damsel in distress” för att kontrollera sin omgivning och få övertaget.

Citat:
Ursprungligen postat av ThereGoesRabbit
Det är klart att alla människor (inte enbart GVFÖ-deltagare) har "saker att jobba på".

Vi alla är olika och en del föredrar ett väldigt rakt, kort och koncist diskuterande, medan (t.ex. jag) anser en sådan kommunicering som ganska burdus och oförskämd. Tydlig, visst, men man kan vara ärlig och tydlig även genom att föra ett resonemang, vara öppensinnad och inkännande - vilket jag anser att Abtin är.

Så man föredrar väl olika kommunikationssätt - människa från människa - men det som irriterar mig är att Hanna tycker att hennes sätt är det "enda rätta sättet" och att det är allmängiltigt, medan Abtin är betydligt mer lyhörd kring att förstå hur en annan person kan tänka och fungera.

Han sitter inte och är nitisk, utan han försöker förstå, lyssna in, förklara sin syn.

Men han får, gång på gång, bara höra att han "gör fel", och då förstår jag att det är väldigt sårande.

Han kommer absolut undan hedern i behåll. Han försökte och hade tålamod.

Jag tror bara att om han satt ned foten tidigt och satt lite press på Hanna att faktiskt engagera sig i förhållandet så hade de antingen avslutat det tidigare eller så hade hon faktiskt försökt. Nu blev det inget av det och han gick runt och hoppades att allt bara skulle lösa sig. Det tror jag inte att han mådde bra av.

Han borde tagit upp det direkt med henne när de kom till Halmstad och hon stack hem till sin syster istället för att umgås med honom. Det var ett väldigt märkligt beteende som han borde reagerat på.
Citera
2025-12-01, 16:13
Medlem
Citat:
Hmm, så du menar att valet av hund har en särskild betydelse? Det vi vet är att han måste ha hunden i sängen mellan sig själv och kvinnan så att han kan känna andedräkten och hon kan njuta av änden av en blöt hund. Han gillar att vistas i naturen så det är inte omöjligt att han och en partner tillbringar natten i ett vindskydd nära riksgränsen med en blöt hund mellan sig. Kanske med Håkan Hellström på en bluetooth högtalare och iklädda dykardräkt? Stort om sant men vi har för lite att gå på. Någon som har dykt som kan bekräfta?
Citera
2025-12-01, 19:48
Medlem
FedupFlorences avatar
Hade citerat flera inlägg om Jimmy som jag verkligen ville bemöta. Jag gillar honom nämligen. För mig framstår han som sund och fin, i en genant sits. Har bara undrat över varför han har en Dalmatiner men tänkte att det nog fanns en begriplig förklaring.

Men. Så läste jag detta. Som jag måste ha missat.

Citat:
Men han har en Håkan Hellström-tauering på låret...

Det går inte. En kennel med dalmatiners är mer ok.
Citera
2025-12-01, 20:28
Medlem
FedupFlorences avatar
Hanna är intressant. Det är tydligt att hon har osunda tankar som säkert dominerar hela hennes liv. "En gaffel" betyder nåt helt annat i hennes besticklåda än vi tänker att det är konstigt. Hon är säkert väldigt sjuk. Jimmy är känslig på ett helt annat sätt än Abtin och förstår nog hyggligt vem hon är. Jag undrar om hon varit kär 1 enda gång. Och jag hoppas att hon blir frisk.
Citera
2025-12-01, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Han kommer absolut undan hedern i behåll. Han försökte och hade tålamod.

Jag tror bara att om han satt ned foten tidigt och satt lite press på Hanna att faktiskt engagera sig i förhållandet så hade de antingen avslutat det tidigare eller så hade hon faktiskt försökt. Nu blev det inget av det och han gick runt och hoppades att allt bara skulle lösa sig. Det tror jag inte att han mådde bra av.

Han borde tagit upp det direkt med henne när de kom till Halmstad och hon stack hem till sin syster istället för att umgås med honom. Det var ett väldigt märkligt beteende som han borde reagerat på.

Bra! Hanna är hal som en ål och bara skrattar bort allt.
För övrigt. Väldigt oartigt att i sin egen lägenhet lämna abti ensam med matlagningen och gå till sin familj det första hon gör. Ren flykt. Abti ska vara glad att bli av med henne.
Citera
2025-12-01, 20:52
Medlem
Mera. Yuri passar nog bättre med en latinsk man.Hon är för övrigt den kvinna som har mest personlighet.
Malin förstår jag inget av. Jimmy alldeles för mjuk för henne. En Macho kille antagligen bättre.
Citera
2025-12-01, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rasmus4805
Mera. Yuri passar nog bättre med en latinsk man.Hon är för övrigt den kvinna som har mest personlighet.
Malin förstår jag inget av. Jimmy alldeles för mjuk för henne. En Macho kille antagligen bättre.
Jag hade gift mig med Yuri. Snygg, smart och rolig.
Och då är jag ändå en hyfsat heterosexuell kvinna.
Citera
2025-12-01, 23:25
Medlem
Citat:
Jag har aldrig sagt att han är en perfekt människa/helgon osv, bara att det inte finns ursäkter för Hannas beteende mot honom.

Det tycker ingen annan heller! Hennes ointresse kan förklara saker (som att hon inte engagerade sig, letade fel osv), men tror ingen tycker att det ursäktar själva agerandet.

Citat:
Han var väldigt taktlös i bussen. Det är en återträff för deltagarna och alla är där för att ha kul - att då ställa Hanna mot väggen framför alla är ju så olämpligt som det kan bli. Hanna kan välja att bemöta det som hon vill och med tanke på spekulationerna om hennes psykiska mående så verkade hon utmattad av honom. Min spontana känsla var att gråten kom lite väl enkelt... men att försöka få honom att förstå var hon är och var hans tankar fallerar - inte lätt.
Citat:
Fattar inte vad du menar med bussen, han fick precis veta det och det var isåfall SVT:s fel att visa det där och då samtidigt som fri bar. Självklart får man svara när man blir anklagad för att vara en falsk människa, det är ju en så djup förolämpning man kan ge. I Abtins fall har även Hannas beteende varit systematisk psykisk misshandel skulle jag säga, detta var droppen som fick hans bägare att rinna över.
Och Hanna stod på sig, hon bad inte om ursäkt, hon insisterade på att han inte var genuin utan falsk. Det är ju som en käftsmäll rakt in i integriteten.
Nej. Abtin gjorde absolut inte fel där, Hanna gjorde fel.
Men med tanke på hur man beter sig på en återträff för alla, det passar mer att kritisera Yury då som gav slag under bältet hit och dit och sabbade återträffen för tex Tobias.

Jag tyckte det var befriande att Abtin stod upp för sig själv i bussen, det var på tiden och kändes som en frisk vind. Hanna hade ju bett om det hela tiden, men när det väl hände så började hon gråta. Det blir lite lustigt. Kanske var det att hon blev kritiserad inför publik (han var på väg att säga nåt om hennes bagage), eller som "Ilrvrm" säger att hon var utmattat kring det. Eller någon form av chock.

Hanna ville att Abtin skulle sluta loopa runt saker och tala klarspråk, men själv fortsatte hon använda orden "ärlig/oärlig" och "genuinitet" (fast att hon hade förstått att det var triggande och kränkande ord för honom). Hon förväntade sig förändring och anpassning från Abtin till hennes triggers och behov, men hörsammade inte hans behov tillbaka (hon kunde t.ex. valt andra ord).

Citat:
Jag tror definitivt att Abtin kan ha nytta av sin medverkan och, med stöd, växa av törnarna i programmet. Hanna däremot tror jag ärligt talat inte bryr sig om kritik på riktigt, jag tror bara det är en taktik för att dominera och undkomma kritik. Men hon verkar väldigt stolt över alla brister och ha noll ambitioner att utvecklas och växa.

Abtin har växt, men kommer nog växa mer nu efter. I början när de hade ett samtal om otrohet sa han "ah förlåt, det här blev för djupt för en conversation" till att han i slutet reflekterade om saker moget.

Hanna kan ha varit bortskämd med uppmärksamhet genom livet, och inte fått så mycket kritik (så nu saknas redskap för det). Som jag skrev tidigt under säsongen kan slarvet ha setts som charmigt (en del killar känner sig manliga av att "ta hand om" tjejen) så att hon har fastnat i tron att det är gulligt och därför "stoltserar" med det (och då inte heller gör nåt åt det). Som jag skrev då så var ju Selma tidigare säsong lite på samma sätt (skröt med kaninbajs och smuts hemma), och även hon var dålig på att hörsamma Andreas. Det skulle också kunna förklara att hon brister i självinsikt, för att folk har format sig kring henne.
Senast redigerad av jandals 2025-12-02 kl. 00:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in