2025-12-02, 18:32
Medlem
STALK3Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatrikSimonsson
Kan det bli en lpt47? När en psykopats psykos tas fram i ljuset går väl proppen helt. En patrull bör skickas för bedömning och sen ett samtal till vb för tvångsinläggning.

Det är såhär varje gång Jocke är i drama, han kan hitta på olika helt bisarra historier och hans följare köper allting med hull och hår. Det är helt omöjligt för mamma Annika att kunna försvara sig mot det hatdrevet.
Citera
2025-12-02, 18:32
Medlem
ruskinarmss avatar
Det tjatas och bölas om att inga "experter" uttalar sig i dokumentären. Tro fan det ...

Vore intressant att höra nån expert uttala sig om det faktum att Jocke upp till 30 års ålder inte sa nånting illa om sin morsa utan istället förtalade sitt fd familjehem.
2016 verkade allt vara frid och fröjd mellan mor och son.
2017 ändrade han sig plötsligt och kom på att hans morsa utsatt honom för tortyr medans han då istället hyllade sitt fd familjehem.

Sluta för i helvete att böla om att detta handlar om att ta ifrån "ett barn dess berättelse".

Att helt okritiskt publicera Jockes "sanning" är tvärtom ett hån mot alla barn som utsätts för övergrepp.

Lättlurade hjon.
Citera
2025-12-02, 18:33
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomasoRocchi
Vad är Safaryan för lirare egentligen? Han hjälper absolut inte sin klient.

Vad är är advokaten för lirare egentligen? Verkar vara av samma skrot och korn. Slår på stora trumman, när han med all säkerhet vet att SVT så klart inte agerar bara för att nån känner sig stött och lite kränkt.

Om de två direkt kunde bevisa att allt är ett påhitt, ett hopkok av en journalist, och komma med utdrag ur dokument, vittnen etc, vore det en annan sak. Då skulle filmen ryka fort.

Men i det här fallet har inte sagt nåt om det i dokumenten före boken, trots att han påstår det. Inte ens när han vara 25. Med tanke på att han är otroligt pratsam och väldigt impulsiv, vore det mycket märkligt att han kunnat hålla tyst om allt detta i så många år.

Nej, den där advokaten tror tydligen han är i USA där man kan hota med en stämning på 100 miljoner om inte filmen tas ner.

Löjligt och skrattretande.
Citera
2025-12-02, 18:34
Medlem
Jocke är upprörd över att dokumentären inte visar när han gråter.

Hahaha. Han är ju riktigt sjuk!
Citera
Medlem
PeterJihadis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Jocke verkar tycka denna artikel är bra, och jag håller med

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/M7wQlo/kritik-mot-svt-efter-joakim-lundell-granskningen?fbclid=PAZXh0bgNhZW0CMTEAc3J0YwZhcHBf aWQMMjU2MjgxMD QwNTU4AAGnUNU8wFxmM_0BL0Ye906yACj3ofagOjh1JbeRa6SV GujEdPEYRbA7CSGxvEA_aem_MiXCKDS8aKPLv-0V12Gw-w

"Bo-Göran Bodin, journalist och skapare av dokumentären, säger att de inte ifrågasätter ”ett barn” som det påstås.

– Det här är en 40-årig vuxen person som återkommande rankas som en av Sveriges mäktigaste personer. Vi tittar på om berättelsen han spridit är sann."

"– Joakim Lundell och andra influencers som står honom nära har under veckor pumpat ut information om hur fel denna dokumentären är – innan någon sett en sekund av den.
"

"Men saker kan väl ha hänt fastän det inte dokumenterats?
– Absolut. Det vi sagt är att Joakim sagt att bevisen finns i journalerna. Det är det han har byggt sin trovärdiga berättelse på som spridits i media i snart 10 år. Att det handlar om minnen, absolut, det är en annan sak.

Då ifrågasätter du inte hans upplevelser utan bara påståendet att allt finns dokumenterat?
– Vi landade i att det inte finns bevis för de här övergreppen som han sagt att det gör. Hans anhöriga från den här tiden känner inte igen sig i det här. De andra professionella som träffat honom har inte heller det. Han är väldigt ensam om den här beskrivningen om övergreppen. Så om det har hänt är det ord mot ord.
"

Det verkar vara ungefär lika sant som att Antonio Book, inte har begått en våldtäkt.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av PeterJihadi
Jocke Lundells hjärndöda sykofanter är här och krigar i tråden ser jag.

Påminner om Cissi Wallin och alla hennes påhittade våldtäkter. Sen när det skulle granskas var ju plötsligt inte "detaljerna" så viktiga. Hon hade också en aggressiv följarskara, den finns nog fortfarande kvar.

Fascinerande hur många som ser upp till en sådan lågbegåvad fjant. Han har ju "bott på ungdomsfängelse " i större delen av sitt liv. Haha! Jag trodde i min oskuld att man blev dömd till ungdomsfängelse.
Citera
Medlem
JSelwyns avatar
Angående dokumentären SVT:s Hatet.
River av plåstret direkt. Hade i princip väldigt lite aning om vem JL är - innan jag såg programmet. Än mindre om brorsan.

Alltså, det som är märkligt är hur JL har kunnat få valsa runt i medier utan någon som helst faktagranskning? Att TV4 rullar ut röda mattan är föga överraskande. Minst trovärdiga kanalen av dem alla.

Ser nu att det stormar rejält om man skall tro Expresen/Aftonbladet. Hundratals anmälningar osv. Folk pratar om förtal. O det kanske det är men kan vi vänta tills alla tre avsnitten har visats?

Det vi har sett hitintills, så kan vi ju konstatera att det JL gått ut med (säger sig har hänt), har ingen bäring om man skall se till dokumentationen. O det är här den springande punkten. Det är JL som hänvisar till dokument (BUP, SOC etc). Det tycker jag är viktigt att komma ihåg. I vilket fall så har JL lyckats få uppmärksamhet. Till den grad att pengarna rullar in i strid ström. Vi får väl se hur det ser ut om 14 dagar.
Citera
2025-12-02, 18:35
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miisshemlig
Han lägger just nu upp också en kopia på sin polisanmälan på chrippa om förtal 😂 där de står kopia på din polisanmälan men han skriver i texten att det är ekobrott som anmält. Medans de står på polisanmälan att anmälan inkommer till ekobrott. 😂 Tydligt Jocke som anmält men bara för han anmält är de ju inge bevis 😂😂 störd

Var ser du detta?
Citera
2025-12-02, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Det är väl som med Jan Guillou och boken Ondskan. Hälften självupplevt och hälften hittepå. Men man förväntar sig väl inte objektivitet när man läser en subjektiv berättelse? Jag gillar Jockiboy och tycker att han måste få äga sin historia. Sen kanske det är dumt att påstå att det finns dokumenterat men vem orkar bry sig?

Fast att sitta och sprida såna sjuka lögner om sin mamma under 10 års tid i säkert 30 olika tv program där han suttit och ljugit och förtalat om saker hans mamma gjort mot honom (som fortfarande lever dessutom) där så mycket sjuka saker är rena lögner och påhitt, flera olika tex TV4 program har låtit Jockeboi sitta och spy sig ut oändliga lögner och förtal om mamman med helt sjuka saker som inte är sant
Citera
2025-12-02, 18:36
Medlem
PeterJihadis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Påminner om Cissi Wallin och alla hennes påhittade våldtäkter. Sen när det skulle granskas var ju plötsligt inte "detaljerna" så viktiga. Hon hade också en aggressiv följarskara, den finns nog fortfarande kvar.

Fascinerande hur många som ser upp till en sådan lågbegåvad fjant. Han har ju "bott på ungdomsfängelse " i större delen av sitt liv. Haha! Jag trodde i min oskuld att man blev dömd till ungdomsfängelse.

Det där om ungdomsfängelse är något han säger, utan att ha någon aning om vad han pratar om. Jag litar inte på ett ord ifrån honom iallafall.

Han spottar på alla oss, som på riktigt har haft ett tufft liv.
Senast redigerad av PeterJihadi 2025-12-02 kl. 18:40.
Citera
2025-12-02, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Var ser du detta?

På hans instagram på story har han lagt upp det.
Citera
2025-12-02, 18:37
Medlem
Tycker att första delen var välgjord. Det är nästan skrattretande att se den här märkliga youtubevärlden möta riktig journalistisk granskning. Förstår inte hur någon kan betala pengar för att se hans innehåll - men det är en annan diskussion.

En tanke som slog mig: Det här är det ultimata uttrycket för det hyperliberaliserade samhället (med enkom ekonomisk rationalitet) och hur jävla illa ute vi som samhälle är. Fenomenet är intressant. Individuell valfrihet är alltså att sitta och betala pengar för degenererat trams. Han har också anammat postmoderna floskler som typ: "Min självupplevda upplevelse" och "Som att du frågar våldtäktsoffret om hon hade bruna eller röda skor".
Sanningen är upp till var och en - att Joakim slängt hela familjen under bussen spelar liksom ingen roll, enligt honom.

Kommer han att kunna repa sig från detta? Han har ju på något konstigt vis verkligen tagit sig in i värmen - med sin uppväxtberättelse som grund.

För övrigt:
Guldstjärna till styvfarsan som på bred östgötska ondgjorde sig över TV4 och deras tillit. Gav mig ett garv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in