2025-12-02, 16:34
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pukka
Skönt att sanningen kommer fram. En autistisk pojke som ljugit för soc och en Joakim Lundell som vill få fler följare genom att skapa en större offerkofta.
Det är en helt korrekt sammanfattning.
Han hade räknat med att få gråta ut och få sympati och hetsa upp ett hat mot mamman Annika Berg.
Hela hans liv går ju ut på att skaffa (och leva av) massor med följare även om han ska klampa och trampa på sin mamma. FY FAN för denna Joakim Lundell
Citera
2025-12-02, 16:34
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Kan han utöver bokstavskombinationer även vara psykopat tro?

Man kan ha fler psykiatriska diagnoser. Så man kan ha bokstavskombinationer och samtidigt vara psykopat, narcissist etc.

Jag tänker narcissist. Han verkar vara jag, jag och jag plus lättkränkt.
Citera
2025-12-02, 16:37
Medlem
Jag har följt mycket när det gäller anjo, jocke och chrippa.
En sak att dem bråkar och har sig det är något de själva får reda ut. Jag har inte varit något fan av någon av dem men... jocke måste sluta använda sig utav andra människor. Han måste sluta använda sig av andra så fort något jobbigt som han vet kommer bli svårt att ta sig ur. Jag tror inte på något som kommer ut ur den människans mun. Det är mycket manipulation och makt. Att han haft en tuff uppväxt det kan jag förstå men tyvärr så tror jag att det har lagts till saker för att få det att låta värre. Att hans mamma fått tillåtelse att uttala sig men inte gjort det har nog med rädsla att göra. Hon har inte vågat. När denna dokumentär skulle göras så har jocke fått vetat vad som kommer hända men ändå sitter han och gnäller om att han känner sig lurad osv.
Om det nu är så att mycket är lögn så måste han sluta. Var ärlig istället.
Det är mycket som får mig och många fler att fundera på om det finns mer folk som inte vågat att kliva fram och berätta saker.
Citera
2025-12-02, 16:39
Avstängd
KungPungPats avatar
Jockes förklaring är alltså att barn inte kan födas som psykopater, och att familj och samhälle formar barm så att vissa blir psykopater.

Det kan översättas till att psykopater föds med en empatilöshet, som i Jockes fall resulterade i allt ont han gjort.

Förr i tiden låste man in dom på mentalsjukhus, men vi har vuxit ifrån det, så idag får totala psykopater bråka på nätet och leka makthavare över en miljon efterblivna följare.
Citera
2025-12-02, 16:40
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Man kan ha fler psykiatriska diagnoser. Så man kan ha bokstavskombinationer och samtidigt vara psykopat, narcissist etc.

Jag tänker narcissist. Han verkar vara jag, jag och jag plus lättkränkt.

Ja exakt! Det var ju det jag skrev också.
Citera
2025-12-02, 16:42
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhopp-87
Jag har följt mycket när det gäller anjo, jocke och chrippa.
En sak att dem bråkar och har sig det är något de själva får reda ut. Jag har inte varit något fan av någon av dem men... jocke måste sluta använda sig utav andra människor. Han måste sluta använda sig av andra så fort något jobbigt som han vet kommer bli svårt att ta sig ur. Jag tror inte på något som kommer ut ur den människans mun. Det är mycket manipulation och makt. Att han haft en tuff uppväxt det kan jag förstå men tyvärr så tror jag att det har lagts till saker för att få det att låta värre. Att hans mamma fått tillåtelse att uttala sig men inte gjort det har nog med rädsla att göra. Hon har inte vågat. När denna dokumentär skulle göras så har jocke fått vetat vad som kommer hända men ändå sitter han och gnäller om att han känner sig lurad osv.
Om det nu är så att mycket är lögn så måste han sluta. Var ärlig istället.
Det är mycket som får mig och många fler att fundera på om det finns mer folk som inte vågat att kliva fram och berätta saker.

Det finns några flashbackare som har efterlysts av Jocke och Chrippa som ville doxa dom. Bland annat mig.
Citera
2025-12-02, 16:43
Medlem
Jag har nu skummat igenom Insta och TikTok, folk är helt rabiata. Jag överdriver inte om jag säger att 95% av kommentarer och inlägg rasar mot BGB, SVT och mamma Annika.
Jag blir faktiskt orolig för Annikas säkerhet.
Jag skulle inte förvånas om dom lyckas tysta kritiken IGEN. Trots att självaste SVT står för den.
Citera
2025-12-02, 16:44
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oskhimself
Så sista delen kan lika bra riktas om vilken idiot chrippa är så han faller av tronen. För enligt han själv nu är han Tony Montana tröttsamt att se killen ens
Han inleder ju med att Chrippa inte är Guds bästa barn, det finns en konflikt och att Chrippas utsago inte kan ses om något opartiskt...
Att Chrippa kommer få kritik det vet han redan - och alla som lyssnat på Chrippa också. Han bryr sig inte. Han vill att sanningen kommer fram - och det betyder att hans kanal brinner, låt den brinna bara - han brinner gärna med Jocke - bara sanningen kommer fram nu.

Så jag tror inte Chrippa har någon tron att falla från och inte heller att kritik och ifrågasättande av hans del kommer att bli en överraskning. Han räknar med det.
Citera
2025-12-02, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kristallgran
Jag har nu skummat igenom Insta och TikTok, folk är helt rabiata. Jag överdriver inte om jag säger att 95% av kommentarer och inlägg rasar mot BGB, SVT och mamma Annika.
Jag blir faktiskt orolig för Annikas säkerhet.
Jag skulle inte förvånas om dom lyckas tysta kritiken IGEN. Trots att självaste SVT står för den.

Såklart .

Vi säger att Jockiboi hade suttit häktad för något allvarligt brott så hade hans fans sagt att han är oskyldig
Citera
2025-12-02, 16:45
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Jag tvingades äta potatisbullar varje dag tills jag fyllde 15, då mina föräldrar bara kunde laga potatisbullar. Idag kan jag inte röra skiten utan att spy.
Mina barn älskar potatisbullar, det är det godaste de vet, sedan dagis. De vill äta det varje dag. Lös den ekvationen om du kan.

Det är inte samma sak. Att barn äter potatisbullar är helt normalt. Serveras på skolor och förskolor. Sen kan det vara störda föräldrar som ger sina barn potatisbullar varje dag i alla år. Och det är hemskt att höra att du haft det så.

Däremot att låta förskolebarn se skräck anses inte normalt. Varken hemma eller på förskolan. Om man tycker man själv for illa av det, så låter man så klart inte sitt förskolebarn se det. Ja, de flesta föräldrar skulle inte låta ett förskolebarn se skräck. Inte ens på 70-talet då det var få regler, gjorde föräldrar så. Det var först i skolåldern och den tidens skräck var väldigt oskyldig. Typ Monstret från svara lagunen och Frankenstein.
Citera
2025-12-02, 16:46
Medlem
Jag tycker denna historia är fascinerande. Är inget fan av Joakim men det jag har sett via Youtube verkar han ändå klara av sitt familjeliv bra.

Många barn med den typen av diagnoser är våldsamma och det kan yttra sig mot syskonen. Vet någon hur det gick i familjehemmet? Fanns där syskon och gick det bättre där?

Som jag förstår det nu klarade inte föräldrarna av 4 små barn där ett var utåtagerande.
Citera
2025-12-02, 16:46
Medlem
Jag tror han ljuger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här