2025-12-02, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torkskap1
Att den där Chrippa påstår att deras mor var en fantastisk mamma är väl ett av de bästa bevisen på att hon inte var det.

... Tillomed BGB sa ju dokumentären att han inte är trovärdig
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kristallgran
Jag har nu skummat igenom Insta och TikTok, folk är helt rabiata. Jag överdriver inte om jag säger att 95% av kommentarer och inlägg rasar mot BGB, SVT och mamma Annika.
Jag blir faktiskt orolig för Annikas säkerhet.
Jag skulle inte förvånas om dom lyckas tysta kritiken IGEN. Trots att självaste SVT står för den.
Och missat vad dom just sett i avsnitt. Verk tro att det är någons trauma från barndomen som tagits bort. Det som tagit bort är att varje sida i pappershögen inte räknas längre.
Citera
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Ja exakt! Det var ju det jag skrev också.

Ah, jag upplevde det som att du ställde en fråga. Ja, men då är vi överens om att han nog har en personlighetsstörning. För han är mer än bara bokstavskombinationer.
Citera
2025-12-02, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baiyun
Jag tror han ljuger.
Klart han far med osanning, och att kräva SVT att ta ner dokumentären visar ju bara att något inte stämmer med hans historia.
Citera
2025-12-02, 16:50
Medlem
Gaupes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torkskap1
Att den där Chrippa påstår att deras mor var en fantastisk mamma är väl ett av de bästa bevisen på att hon inte var det.

Dokumentären handlar väl inte i första hand om mammans föräldraförmåga, utan om att Joakim Lundell kommer med påståenden som att han säger att han har bevis för. Vid en närmare granskning visar det sig att det inte finns bevis för det han påstår.
Han ljuger alltså, om vissa saker.
Citera
2025-12-02, 16:54
Medlem
Joakim Lundell finns ingen mer ”MestSyndastOmMigIHelaVärlden” människa.
Tror de finns de som har det värre än honom faktiskt.
Men jag jag jag jag
Citera
2025-12-02, 16:54
Medlem
Skönt att bubblan spricker.
Man kan hoppas att flera s.k.. influensers åker ut på arslet.
Citera
2025-12-02, 16:55
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kristallgran
Jag har nu skummat igenom Insta och TikTok, folk är helt rabiata. Jag överdriver inte om jag säger att 95% av kommentarer och inlägg rasar mot BGB, SVT och mamma Annika.
Jag blir faktiskt orolig för Annikas säkerhet.
Jag skulle inte förvånas om dom lyckas tysta kritiken IGEN. Trots att självaste SVT står för den.
https://www.expressen.se/kultur/gunilla-brodrej/manga-journalister-skruvar-pa-sig-nu/
läste denna på expressen precis nu och där tycker jag nog att det ger sken av att det kanske kan komma en rannsakan hos media
Citera
2025-12-02, 16:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Diama
Jag tycker denna historia är fascinerande. Är inget fan av Joakim men det jag har sett via Youtube verkar han ändå klara av sitt familjeliv bra.

Många barn med den typen av diagnoser är våldsamma och det kan yttra sig mot syskonen. Vet någon hur det gick i familjehemmet? Fanns där syskon och gick det bättre där?

Som jag förstår det nu klarade inte föräldrarna av 4 små barn där ett var utåtagerande.

Han blev aggressiv och våldsam och kastades ut tvärt vid 14 års ålder.

Hamnade på något hem av något slag bland andra missanpassade.
Citera
Medlem
sonofnatures avatar
E dokumentären kvar ?

Verkar som den kommer tas bort
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaupe
Dokumentären handlar väl inte i första hand om mammans föräldraförmåga, utan om att Joakim Lundell kommer med påståenden som att han säger att han har bevis för. Vid en närmare granskning visar det sig att det inte finns bevis för det han påstår.
Han ljuger alltså, om vissa saker.

Ett av de största problemen med dokumentären är just att teamet i Dokument inifrån dragit slutsatser utan att ha låtit experter inom området få uttala sig om det som framkommer. Finns så otroligt mycket forskning om detta. Det är riktigt kass journalistik.
Citera
2025-12-02, 16:59
Medlem
ruskinarmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
E dokumentären kvar ?

Verkar som den kommer tas bort

Det verkar inte alls som det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera