2025-12-02, 14:56
Avslutad
Jag älskar detta
Ingen ifrågasätter hur Jockiboi hade det som barn, man ifrågasätter hur han återberättat, och gjort karriär, på lögner om sin familj och då främst på sin mamma.
Efterföljande reaktion är precis vad vi hoppades på, ett besinningslöst vevande och försök att tysta alla meningsmotståndare. Vet ni vad det kallas? Bekräftelse, alla dessa Jockes hundar och svansar bekräftar det dokumentären är på väg att avslöja
Bra jobbat
Citera
2025-12-02, 14:56
Avslutad
Kanske blir Jockes bok en modern klassiker.

En del påstår ju att Jan Guillous bok Ondskan inte är sanningsenlig.
Citera
2025-12-02, 14:59
Medlem
Pojkekorvs avatar
Det kanske framgår av dokumentären men jag vill ha ett kort snabbt svar.

Hur har svt kommit över journalerna som de hänvisas till det är väl ändå rätt stark sekretess kring sådana?
Citera
2025-12-02, 15:00
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Han var 8 år när han kördes till psyk.
Det finns i boken, podden, dokumentären, och Jockes soc papper sidor.
Så du tror fortfarande att 7 år i ett bra familjehem och 0 påverkan på ett barn?
Läs om vad jag skrev. Tom farmodern berättade om när han blev körd till psyk, att mamman fick panik när han var så orolig.
Citera
2025-12-02, 15:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pojkekorv

Hur har svt kommit över journalerna som de hänvisas till det är väl ändå rätt stark sekretess kring sådana?

Duktiga journalister avslöjar aldrig sina källor.
Citera
2025-12-02, 15:02
Medlem
miapetters avatar
Pojken som kallades det kom ut 1995.
Pojken som kallades Jocke (Monster) 2017.
Det finns en del paralleller mellan böckerna, det konstaterade jag redan då den kom.
Det kan ha funnits något ljushuvud i Jockes närhet som såg det som en utmärkt länk i
whitewashingen av JL brand. Det fråntar naturligtvis inte Jocke själv ansvaret.
Citera
2025-12-02, 15:02
Medlem
STALK3Rs avatar
Citat:

Dom säger någonting om att dom kommit över dom via någon källa, Jocke har repostat ett inlägg där någon följare påstår att SVT kommit över dom av Chrippa.
Citera
2025-12-02, 15:05
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Twitterturken
Är man seriemytoman så hamnar man till sist antingen på parkbänken eller i toppen av samhället, Joakim är ett levande bevis på denna tes.
Tråkigt dock för dagens ungdomar att de har massor av Biancor och Joakimar som förebilder.

Tycker snarare Joakim är mest som Morgan Alling, också en offentlig snyftperson som blivit känd pga av sin tragiska uppväxt. Bianca är snarare exempel motsatsen, verkar snarare ta lite för lätt skitobehagliga saker som en hemsk stalker. Men det nästan viftar hon bort.
Citera
2025-12-02, 15:05
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av STALK3R
Dom säger någonting om att dom kommit över dom via någon källa, Jocke har repostat ett inlägg där någon följare påstår att SVT kommit över dom av Chrippa.
Jocke vet att det inte är sant - för Chrippa har aldrig haft tillgång till alla de papperna.
Dessutom säger Bodin "flera källor" - Det alltså mer än en som bidragit med papper.
Citera
2025-12-02, 15:09
Medlem
micro113s avatar
Citat:

De kan inte lämnas ut hur som helst. Korrekt.
BG anger flera olika källor som bidragit med dokument - han säger inte vilka eftersom det finns källskydd.

När det gäller att läsa och visa dem så har Joakim redan gjort det, det är därför mindre problematiskt att använda sig av dem än det hade varit annars. Men det hade gått att granska oavsett på grund av Joakims kändisskap och hans roll som makthavare... Man får granska makten - även makten på sociala medier.
Citera
2025-12-02, 15:12
Medlem
Där kom snyftartikeln från Ellinor Saari, jockes hund på expressen
Massa fel i dokumentären såklart
Citera
2025-12-02, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Hela familjen är ju på gränsen eller över gränsen till kriminell. Det är ju ganska uppenbart att han ljuger, syns på den minimala mimiken. Folk som ljuger måste koncentrera sig mycket för att lögnen ska hålla ihop. Sen så säger han (försäger sig snarare) , att det är vi som "skapat" den här självbiografin. Skapat är faktiskt en synonym, mer eller mindre, till fabulerat fram.

Äntligen någon som sett det mer än bara jag,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in