2025-12-02, 14:42
Avslutad
Respektfullt ändå att SVT valde att inte ta med när Jocke bröt ihop.

Sedan att Jocke vill vända det till nåt negativt kanske inte är så förvånande.
Citera
2025-12-02, 14:42
Medlem
detektiven789s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skuggvarelse
Varför skulle inte morsan kunnat självnordshota lite efter timmar av upprörda diskussioner med sin svåra utmanande son när hon överdoserat på något av sina tabletter? Jag dömer inte morsan, bara konstaterar att det finns en verkligheten bortom svennebananidyll som man inte vet om man inte levt i den. Hon behöver överhuvudtaget inte komma ihåg det, samtidigt kan det ha gjort intryck på en pojke som kanske bara kommer ihåg det av timmar av tjafs/dialog där kanske mamman var otroligt konstruktiv, lugn, pedagogiskt och allmänt välmenande? Båda är förmodligen personlighetsstörda, man kan vara en god och vänliga samhällsmedborgare detta till trots men man är störd och har man andra största runt sig kommer det uppstå störda situationer.

Som den seriösa debattör jag försöker vara så pratar jag förstås om HELHETSBILDEN som getts av influensern. Den är kraftigt ifrågasatt nu och jag menar helt seriöst att dessa två verklighetsbeskrivningar är helt okompatibla. Någon råljuger.
Citera
2025-12-02, 14:43
Avslutad
Härligt att se sociopaten börja vobbla framför Bo-Görans kamera i slutet av del ett. Blir svårt att vänta en hel vecka på del två i avslöjandet av denna vedervärdiga mytoman
Citera
2025-12-02, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheFinal
Ska Böi följa mallen nu så kommer det inom 24h finnas instagramposter eller liknande att Jocke ska ta paus för han bryter ihop - vårdas på sjukhus eller går fullständigt bananas.

Pick one.
Jag skrev om hans krishantering vid kritik igår. Alltid samma modus, han har spelat ut alla andra kort nu. Nu fattas bara den storslagna slutscenen.

*inlagd på psyket - pressad av Bo-Göran*

*Ellonor Saari rapporterar innifråk akutpsykiatrin: svt river i ett barns trauma - ”Jag kände att Bo-Göran fick mig att inte vilja leva”

Eller så sker nåt spektakulärt, att Jocke påstår att brorsan beställt ”grovt mord” på Jonna, ett exposedrev mot Bo-Göran, inbrott i huset ”som går att härleda till Dokument inifråns redaktion, Jonna har drabbats av ett dödligt kvalster, barnen är spårlöst försvunna, Batman har avlivats - vad som helst som skiftar fokus. Sen, snabbt på med offerkoftan, låtsas som att han inte har tid med ”det där oviktig som ingen egentligen bryr sig om”.

BGB lutar sig tillbaka, detta är exakt vad han vill ha Jocke.

Men hur fick BGB tag på alla papper, egentligen?
Citera
2025-12-02, 14:46
Medlem
https://youtu.be/w3zpAncgTa0?si=MwhQV_59rqKTKT5Y

Blast from the past
Ni som påstår att Chrippa o jacke hållit med Jocke om sin barndom innan. Har ni glömt bort det stora bråket mellan Chrippa o Jocke för flera år sen?
Citera
Medlem
ruskinarmss avatar
Björn Wiman har vaknat : https://www.dn.se/kultur/bjorn-wiman-joakim-lundell-och-jan-myrdal-har-mer-gemensamt-an-man-kan-tro/
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av AbsAbs
Det finns tendenser till djurplågeri, aggressioner, bränna ned hus och därpå sängvätning + napp. Höll på att glömma fixering vid mamma.

Väcks inte en särskild tanke iom detta?

Psykopat.

Hela familjen är ju på gränsen eller över gränsen till kriminell. Det är ju ganska uppenbart att han ljuger, syns på den minimala mimiken. Folk som ljuger måste koncentrera sig mycket för att lögnen ska hålla ihop. Sen så säger han (försäger sig snarare) , att det är vi som "skapat" den här självbiografin. Skapat är faktiskt en synonym, mer eller mindre, till fabulerat fram.
Citera
2025-12-02, 14:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Hela familjen är ju på gränsen eller över gränsen till kriminell. Det är ju ganska uppenbart att han ljuger, syns på den minimala mimiken. Folk som ljuger måste koncentrera sig mycket för att lögnen ska hålla ihop. Sen så säger han (försäger sig snarare) , att det är vi som "skapat" den här självbiografin. Skapat är faktiskt en synonym, mer eller mindre, till fabulerat fram.

Frågan är hur man/svenskar ska förhålla sig till boken?

Jocke måste väl vara duktig på att skriva/hitta på.

Den har ju sålt multum.
Citera
2025-12-02, 14:51
Medlem
Twitterturkens avatar
Är man seriemytoman så hamnar man till sist antingen på parkbänken eller i toppen av samhället, Joakim är ett levande bevis på denna tes.
Tråkigt dock för dagens ungdomar att de har massor av Biancor och Joakimar som förebilder.
Citera
2025-12-02, 14:52
Medlem
Att Jocke postar en sektmedlem i upplösningstillstånd som vevar och ska väcka känslor av ilska kring att ett barn blivit illa behandlat och att Jocke blivit orättvist porträtterad, det är startskottet på Jockes nya drev.

Det mina damer och herrar är exakt vad BGB förväntade sig och det är exakt vad han önskade att Jocke skulle göra. Bo-Göran har läst av Joakim förstår ni.

Vad tror folk att Hatet handlar om egentligen?
Senast redigerad av Pallal 2025-12-02 kl. 14:55.
Citera
2025-12-02, 14:53
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JackeJocke
Myrdals och guilous föräldrar levde, om jag inte har helt fel.
Myrdals gick från hyllade till inte så hyllade.

Ja, Myrdals föräldrar levde. Jag tror inte Guillous styvpappa levde. Men hans mamma gjorde det.

Det skakade ju om när Myrdal fick mothugg av sin syster. Men han tappade ändå inte sin status i många kretsar. De trodde honom.

Det är ju först på den senare åren när man efter hans död gav ut breven mellan honom och hans föräldrar, som man förstår att han var en narcissist och parasit som behandlade sina föräldrar som skit. Inte tvärtom. Så den berättelsen han själv ville berätta om sin barndom var inte sann. Men han tjänade mycket pengar och anseende på den. Och demoniserade 2 personer som inte var så hemska som han ville få oss att tro.

Jag är inte röd politiskt, men anser ändå inte att de ska stå till svar för det de inte gjort.

https://www.aftonbladet.se/kultur/a/eJnXmQ/asa-linderborg-om-jan-myrdal-efter-de-hemliga-breven?utm_source=iosapp&utm_medium=share

https://www.st.nu/2024-02-21/jan-myrdals-hemska-barndom-stalls-i-nytt-ljus/

Så det är ju inget nytt att människor ljuger ihop en vidrig barndom för att tjäna pengar och status på det.

Jag har alltid tyckt att Jocke verkat vara en typisk missbrukarkille som vill se sig själv som ett offer och inte tar nåt eget ansvar för hur det blev. Mött många såna genom olika jobb jag haft. Det skyller alltid på andra. Även om jag vet att det finns sadistiska föräldrar, och jag förnekar inte det, så har jag aldrig trott på hans berättelse. Det finns nåt överdrivet falskt över honom. Han känns inte äkta. Han spelar rollen av sig själv. Alltid överdriven. Alltid värst, bäst och mest.

Jag är inte ett dugg förvånad om han är narcissist med ADHD. Och en dag kommer förmodligen hans barn att skriva en bok eller göra en podd om hur tufft det var att ha honom som pappa. För jag är hundra på att han har kort stubin och bär på en skogstokig ilska strax under huden. En som på en sekund switchar från snäll till elak. Känner igen utstrålningen och sättet.
Citera
2025-12-02, 14:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Att Jocke postar en sektmedlem i upplösningstillstånd som vevar och ska väcka känslor av ilska kring att ett barn blivit illa behandlat och att Jocke blivit orättvist porträtterad, det är startskottet på Jockes nya drev.

Det mina damer och herrar är exakt vad BGB förväntade sig och det är exakt vad han önskade att Jocke skulle göra. Bo-Göran har läst av Joakim förstår ni.

Vad är slutmålet menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in