2025-12-02, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LKKINGEN
Tror du måste sluta titta på amerikanska serier och filmer och ge dig ut i verkligheten en stund.
Ett väldigt enkelt exempel var ett experiment gjort i USA, kan tyvärr inte länka men du kan säkert googla fram det.
Av x antal tjejer som tränade regelbundet med vikter var ingen starkare än en kille i jämförbar ålder som levde sitt liv framför datorskärmen.
Detta lilla test upprepades ett flertal gånger på olika platser med olika deltagare, alltid samma resultat.
Jämlikhet är inte det samma som lika.
Kvinnor skulle aldrig kunna driva utveckling och samhällsbygge av några enkla anledningar.
Dom övertänker istället för agerar och ingen är villig att göra det som krävs fysiskt men ändå vet dom bäst hur saker bör göras, styrs av känslor mer än logik vilket inte är av något värde då saker skall uppfinnas, tillverkas mm samt att kvinnor konkurrerar alltid mot varandra inte med som män.
Kvinnor är som oppositionspolitiker, det går bra kritisera och veta bättre så länge man sitter bredvid men får man sätta sig bakom ratten så är det inte så roligt längre.
Kvinnor har det så bra som ni har det i dagens samhälle för att så många män tycker så mycket om er, reta upp eller gör tillräckligt många besvikna och se hur det kommer bli då, då är ni tillbaks i köket och barnkammaren vare sig ni vill det eller ej.
Eller för er som är tillräckligt unga för att hinna uppleva det så den dag Muhammedanerna är fler i antal än vita så blir det på demokratisk väg sharialagar och när det väl är ett faktum då dör demokratin, jämlikheten och kvinnors vision om självständighet.
Så bara fortsätt mala på om kvinnor utan män och se vart det kommer barka.

Verkligheten är att jag och många andra män inte skulle stå och titta på när kvinnan blir misshandlad av en man. Sen att en del kvinnor säger att de kan ta hand om sig själva i såna situationer är nog inte helt realistiskt.
Kvinnor gnäller på män och tycker att män är det värsta som finns på jordklotet.
Samtidigt så är det många kvinnor nu som undrar varför män inte längre stöter på kvinnor, de saknar det.
Kanske är så att kvinnor vill ha män, behöver män?
Citera
2025-12-02, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scaryfoot
Verkligheten är att jag och många andra män inte skulle stå och titta på när kvinnan blir misshandlad av en man. Sen att en del kvinnor säger att de kan ta hand om sig själva i såna situationer är nog inte helt realistiskt.
Kvinnor gnäller på män och tycker att män är det värsta som finns på jordklotet.
Samtidigt så är det många kvinnor nu som undrar varför män inte längre stöter på kvinnor, de saknar det.
Kanske är så att kvinnor vill ha män, behöver män?
Verkligheten är att de flesta kvinnor som blir misshandlade blir det i sina egna hem av en närstående man. Så ur det perspektivet utgör en manlig partner ett större hot än han utgör ett skydd. Rent statistiskt.
Citera
2025-12-02, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Verkligheten är att de flesta kvinnor som blir misshandlade blir det i sina egna hem av en närstående man. Så ur det perspektivet utgör en manlig partner ett större hot än han utgör ett skydd. Rent statistiskt.

Ja, det jag pratade om var när kvinnor blir påhoppade på stan. Kvinnor svarade att de kan ta hand om sig själva. De behöver ingen man.
Citera
2025-12-02, 11:55
Medlem
Citat:
Så frågan kvarstår. Hur tror du att kvinnor skulle klara sig om män endast har funktion av sperma leverantörer?
Vilket scenario tänker du, har vi blivit av med alla män och ni är ersatta av en spermabank, eller scenariot att ni är kvar men inte gör nåt?
Citera
2025-12-02, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scaryfoot
Ja, det jag pratade om var när kvinnor blir påhoppade på stan. Kvinnor svarade att de kan ta hand om sig själva. De behöver ingen man.
Som sagt det är så otroligt sällan det inträffar jämfört med relationsvåld att det är statistiskt irrelevant.
Citera
2025-12-02, 12:00
Medlem
Citat:
Vilket scenario tänker du, har vi blivit av med alla män och ni är ersatta av en spermabank, eller scenariot att ni är kvar men inte gör nåt?

Vem ska fylla på spermabanken om ni gjort er av med alla män?
Citera
2025-12-02, 12:00
Medlem
Citat:
Som sagt det är så otroligt sällan det inträffar jämfört med relationsvåld att det är statistiskt irrelevant.

Ja, och skulle det hända så blir hon Atomic Blonde.
Citera
2025-12-02, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medborgarbidrag
Vem ska fylla på spermabanken om ni gjort er av med alla män?
Vi kommer aldrig att göra oss av med alla män. Det är hypotetiskt. Och hypotetiskt får man väl behålla några exemplar med bra gener som får fortsätta donera. I Sverige bör det räcka med ca 100 för att undvika inavel.
Citera
2025-12-02, 15:46
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phailure
Att boomers inte begriper modern teknik får man ändå ha viss förståelse för, deras hjärnor är ju rätt slut och inte precis formbara längre.

Att de fortfarande tror på SVT och övriga gammelmedias lögner dock är det stora problemet.

Det ska bli skönt när de hjärntvättade generationerna loggar ut. Då kan vi äntligen styra upp det här jävla landet.

Ja kanske men hur många gånger kan du falla för samma sak innan du fattar?

Dom är tveklöst en bromskloss men efter 7e dosen frankenvaccin straffar dom ut sig själva i rask takt, tycker folk dör som flugor just nu......
Citera
2025-12-02, 16:08
Medlem
Citat:
Vi kommer aldrig att göra oss av med alla män. Det är hypotetiskt. Och hypotetiskt får man väl behålla några exemplar med bra gener som får fortsätta donera. I Sverige bör det räcka med ca 100 för att undvika inavel.

Ok då har du löst ”avelsproblemet”, det är dock många problem kvar att lösa.
Senast redigerad av Medborgarbidrag 2025-12-02 kl. 16:12.
Citera
2025-12-05, 10:33
Medlem
LKKINGENs avatar
Kära trådläsare och inläggskreatörer.
Ni som läst mina inlägg och som sett bimbos svar till mig och andra.
Jag behöver lite hjälp med hur denna individ skall nås i denna debatt.
Vederbörande verkar helt sakna logiskt tänkande, förmåga till läsförståelse, intagande och analyserande av fakta.

Detta är ett forum där saker debatteras och åsikter luftas.
Jag vet att det absolut enklaste och antagligen enda sättet är att göra som i verkliga livet.
Bara lägga ner och gå vidare, det tråkiga med det är att kvinnor tar det som en vinst vilket dom firar som en förlust för mannen vilket ytterligare underblåser deras illusion.
Jag har aldrig lyckats att få en kvinna ta sig an en logisk strategi och komma fram till en slutsats baserad på verklighet vare sig privat, yrkeslivet eller på allmänna tillställningar.
Vad är det som gör denna faktaresistens så omöjlig att penetrera?
Hur kan idén om mannens överflödighet ha fått sådant genomslag trots att inget i den debatten är baserat på fakta om hur världen faktiskt fungerar, är uppbyggd och hålls rullande??

Tacksam för svar.
Citera
2025-12-05, 11:01
Medlem
MrBubss avatar
Citat:
Kära trådläsare och inläggskreatörer.
Ni som läst mina inlägg och som sett bimbos svar till mig och andra.
Jag behöver lite hjälp med hur denna individ skall nås i denna debatt.
Vederbörande verkar helt sakna logiskt tänkande, förmåga till läsförståelse, intagande och analyserande av fakta.

Detta är ett forum där saker debatteras och åsikter luftas.
Jag vet att det absolut enklaste och antagligen enda sättet är att göra som i verkliga livet.
Bara lägga ner och gå vidare, det tråkiga med det är att kvinnor tar det som en vinst vilket dom firar som en förlust för mannen vilket ytterligare underblåser deras illusion.
Jag har aldrig lyckats att få en kvinna ta sig an en logisk strategi och komma fram till en slutsats baserad på verklighet vare sig privat, yrkeslivet eller på allmänna tillställningar.
Vad är det som gör denna faktaresistens så omöjlig att penetrera?
Hur kan idén om mannens överflödighet ha fått sådant genomslag trots att inget i den debatten är baserat på fakta om hur världen faktiskt fungerar, är uppbyggd och hålls rullande??

Tacksam för svar.

Tyvärr är nog din målsättning omöjlig.

Det logiska samtalet mellan könen är på en mycket låg nivå generellt sett och här på Flashback är den ju många gånger totalt respektlös.

Den du avser saknar i de allra flesta fall både respekt och konsekvenstänk.

Tonen är både bitsk, otrevlig, överlägsen och många gånger förlöjligande mot andra medlemmar här på forumet och det känns riktigt onödigt och trist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in