Citat:
Ursprungligen postat av
LKKINGEN
Är du nu igång igen?
Kvinnor behöver inte män, trodde detta ämne hade självdött för längesedan.
Så dina botox insprutningar och plastbröst är inget du gör för män utan för dig själv och andra kvinnor??
Sen hur hade du tänkt kvinnorna skulle fortleva utan att biologiskt närma sig män?
Socialt? Hur tror du att ett socialt sammanhang med endast kvinnor hade fungerat mer än för stunden?
Ni sladdrar, går bakom ryggen på varandra och blir avundsjuka på alla ni tycker har bättre utstrålning än er själv.
Du vill ju så hemskt gärna bli knullad av en man, du till och med klagar över brist på detta i andra trådar och nu behöver du inte män längre.
Jag tror du är en bit över 50 men du resonerar som en vänsterbliven 14 åring, helt utan logik och konsekvenstänk.
Men Greta ska ju rädda oss alla så det är klart man vill resonera precis som hon gör.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bimbodeluxe
Jag hoppar över dina antaganden om min person och utvecklar mitt svar i förhoppning om att du förstår vad jag menar.
Förr var det betydligt tuffare ekonomiskt och socialt för kvinnor att vara ensamstående, och ännu mer att vara ensamstående mamma. Nuförtiden klarar man sig bättre ekonomiskt (även om det är tight) som ensamstående förälder men framförallt är man inte social paria, det är relativt normalt att vara ensamstående förälder. Detta leder till att kvinnor inte behöver män i samma utsträckning som förr. Så biologiskt behöver vi bara er sperma för att föra mänskligheten vidare, inte resten av er.
Detta är inte ett uttryck för något personligt manshat. Jag bara beskriver en samhällsutveckling.
Okej vi får diskutera dina plastikoperationer och brist på män som är attraherad av dig någon annanstans.
Så du menar alltså att förutom att leverera sperma så är männen inte något som behövs av kvinnor??
Lite som att såga av grenen man sitter på.
Vem har konstruerat, byggt, drivit och underhållt alla maskiner som gör dina kläder, din dator, ditt hem, möbler, bil, elnät, internet, avlopp, vatten distribution, all infrastruktur i övrigt samt allt annat du ser och använder ute i samhället??
Utan dessa män hade du inte varit något annat än en varelse som skall se till att sköta om grottan och trycka ut nya grottmän.
Det enda jag kan komma på som kvinnor har skapat i samhället idag är HR avdelningar, dess uppbyggnad och funktion och detta har män låtit er göra för idag krävs denna organisation för att företag skall kunna lägga anbud etc. Man måste kunna redovisa sitt inkluderings arbete i siffror. Det är påtvingat genom politiska beslut inte något som framkommit ur ett behov för företaget i sig.
Därför kvoteras kvinnor in i dessa organisationer för att företag skall kunna visa att man jobbar för jämlikhet, inkludering mm och x antal huckle kvoteras in av samma skäl.
Det är politiska beslut inte något som tillför något reellt, det är en utgift för företaget. Det man behöver är löneadministration och skall man anställa så gör man precis det HR avdelningar gör, man tar in externa rekryterare som sköter detta.
Varför allt detta orerande om HR avdelningar?
Jo för det visar exakt vad kvinnor tillför i samhällsuppbyggnaden och underhållet för en framtida hög standard.
Saker skall diskuteras, funderas och det skall hållas möten och tyckas men det händer inget.
Utan männen skulle kvinnor mest troligt inte klara av sin egen försörjning om samhällssystemet brakar ihop. Det skulle i och för sig inte de flesta moderna män heller.
Så snälla förklara för mig hur du skulle kunna leva som du gör om du plockar bort män ur din livsekvation.
Kom nu inte med att det var inte så du menade utan att det handlar om hur kvinnor i dagens samhälle har så bra förutsättningar att mannen inte behövs i deras liv.
Dagens samhälle skulle inte vara så bra utan männen, ni skulle inte ha era förutsättningar utan männen.
Ni har era förutsättningar för männen gett dem till er det är inget ni åstadkommit själv.
Vad tror du skulle hända om allt drogs till sin spets och kvinnan skulle vända sig mot mannen?
Hur många kvinnor tror du skulle gå vinnande ur den striden?
Det du skriver om är väldigt farligt och en dag kommer männen att få nog,,precis som med invandringen och då finns det inte mycket som kvinnorna kan sätta emot när lagar och rabit beteende inte fungerat utan det är endast fysisk styrka som gäller.
Driv inte på denna rörelse i samhället med dessa åsikter utan lev istället i tacksamhet för det du fått.