2025-12-02, 11:38
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanaltrollet
Jag hör vad du säger, men jag måste ändå framhäva att man inte bör bortse från de inflyttades egenansvar att integreras i det svenska samhället och de svenska värderingarna (svensk livsstil & mindset).

Vill man inte det så kommer ingen politiker eller annan myndighet i världen att lyckas med uppgiften. Det faller helt och håller tillbaka på egenansvaret på invandraren.

Här har du nu svart på vitt en av pudelns kärnor: egenansvar samt ”de godas” onyttiga egenskap att ansvarsbefria hitflyttade med total kravlöshet, vilket nästan är att anse som att man omyndigförklarar dessa människor.
Då blir det aldrig bra.

Det håller jag helt med om.

Men självklart vill invandrare ha det så bra som möjligt vilken kultur de än kommer ifrån och då gäller det att politikerna gör det attraktivt att vilja jobba och betala skatt. Jobba vitt ska helt enkelt leda till det förhållandevis bästa livet för dessa människor och då kommer de flesta jobba och betala skatt.

Sen blir man självklart inte helt integrerad bara för att man har ett jobb men det är en jävligt bra start.
Citera
2025-12-02, 11:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Posta aldrig något med Expo som källa.
Det är en radikal vänsteraktivistisk källa som samarbetar med terrorklassade organisationer och deras enda uppgift i livet verkar vara att hitta skit och samband de kan fördöma till höger om S.
När källan om folkutbytet kommer från SCB, som också fått mer ocvh mer kritik för sin bias kan du väl för helvete inte lasta SD för att de återger verkligheten?

De demografiska förändringarna är verkliga och vi har över 60 NO GO-zoner med utanförskap, vilkket du kan läsa om i varje nyhetskanal.
Och vi har idag 67500 i eller i nära anslutning till gängkriminalitet.
DUcka nui, eller gå och sätt dig idiot!
Det här landet behöver styras tillbaka till något som funkar och HAR nån framtid.

Expo är fantastisk som källa då de besitter massiv kunskap om extremhögern. Som de själv skriver vill de öka människors förmåga att bemöta rasistiska idéer, myter och konspirationsidéer för att minska rasistiska organisationers inflytande i samhället.

Något som är beundransvärt.

Jag tycker det är dags för dig att bli prenumerant.

https://expo.se/stod-expo/
Citera
2025-12-02, 11:41
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det håller jag helt med om.

Men självklart vill invandrare ha det så bra som möjligt vilken kultur de än kommer ifrån och då gäller det att politikerna gör det attraktivt att vilja jobba och betala skatt. Jobba vitt ska helt enkelt leda till det förhållandevis bästa livet för dessa människor och då kommer de flesta jobba och betala skatt.

Sen blir man självklart inte helt integrerad bara för att man har ett jobb men det är en jävligt bra start.
Jag frågar IGEN: Hur menar du att politiker ska kunna lösa detta?
Citera
2025-12-02, 11:42
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Vad menar du skiljer en konspirationsteori från någon annan teori om data saknas?

Det jag menade var att öppenhet och transparens minimerar ryktesspridning och konspirationsteorier. Detta är även en demokratifråga. Folk måste kunna se svart på vitt vad politiker gjort för att kunna göra medvetna val vid nästa omröstning.
Citera
2025-12-02, 11:43
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Jag kan inte ett ord finska och känner ingen i Finland. Men visst kan du få önska en judestjärna på mig så andra fattar att jag och mina barn har finskt blod.

Hmm Finland tillhörde Sverige i 500 år så alla i Finland var svenskar då. Synd du inte kan historia.

Hade du siffrorna jag efterfrågade (och som du påstod fanns) eller försvann dessa mystiskt?
Citera
2025-12-02, 11:45
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Jag frågar IGEN: Hur menar du att politiker ska kunna lösa detta?

Vi har byggt upp ett system där politiska beslut är en ganska stor del av arbetsmarknaden så självklart kan politiska beslut leda till att vissa grupper kommer in på arbetsmarknaden.

Eller tror du att vi lever i nån slags liberal utopi med en totalt fri arbetsmarknad utan statlig inblandning?
Citera
2025-12-02, 11:45
Medlem
Expo är vänsterextremister och borde förbjudas
Citera
2025-12-02, 11:47
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duenna3
Expo är fantastisk som källa då de besitter massiv kunskap om extremhögern. Som de själv skriver vill de öka människors förmåga att bemöta rasistiska idéer, myter och konspirationsidéer för att minska rasistiska organisationers inflytande i samhället.

Något som är beundransvärt.

Jag tycker det är dags för dig att bli prenumerant.

https://expo.se/stod-expo/
Det där är ju inte sant. Antingen ljuger du eller så är du grundlurad.
Citera
2025-12-02, 11:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 1717-1776
Expo är vänsterextremister och borde förbjudas

https://expo.se/om-expo/

Stiftelsen Expo är en religiöst och partipolitiskt obunden antirasistisk stiftelse utan hemvist på någon höger - vänsterskala.
Citera
2025-12-02, 11:52
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Det jag menade var att öppenhet och transparens minimerar ryktesspridning och konspirationsteorier. Detta är även en demokratifråga. Folk måste kunna se svart på vitt vad politiker gjort för att kunna göra medvetna val vid nästa omröstning.
Citat:
Vi har byggt upp ett system där politiska beslut är en ganska stor del av arbetsmarknaden så självklart kan politiska beslut leda till att vissa grupper kommer in på arbetsmarknaden.

Eller tror du att vi lever i nån slags liberal utopi med en totalt fri arbetsmarknad utan statlig inblandning?
Det där är inga svar.

Vad menar du skiljer en konspirationsteori från någon annan teori om data saknas?

Hur ska politiker kunna ordna arbete och integration åt människor som saknar förutsättningar för arbete och integration?
Citera
2025-12-02, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Så är det, politiker är rika och bor fint och Stockholms innerstad är automat-segregerat via sin höga bostadskostnad. Så de politiker som tar besluten har ett bias, exakt samma som jag, och ser nog inte problemen i Rosengård eller Tensta utöver några få lokala politiker.

Å andra sidan kan inte heller Sverige styras som om hela landet vore ett stort Tensta. För så är det verkligen inte, våra nogo-zoner är färre och färre och i generellt väldigt små. Även om några i tråden verkar bo där. De borde flytta om de är missnöjda. Så mycket bättre med individuella lösningar istället för att göra sig beroende av politiker.
Då har jag fått ditt perspektiv, individuella lösningar. Jag tycker inte att skötsamma människor ska behöva flytta. Jag tycker det är klaner och kriminella som ska flytta på sig
Citera
2025-12-02, 11:54
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Du upprepar dig och tjatar. Du påstår att de som föds i Sverige är svenskar men så fungerar inte etnicitet.
Upprepa sig och tjatar är tydligen ditt jobb.

Utan länk om "Etnisk svensk" så går det inte att diskutera det ämnen. Men enligt DK så kan okunniga diskutera vad som helst med stor säkerhet så det här är nu officiellt en DK-tråd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in