Citat:
Ursprungligen postat av
Kanaltrollet
Jag hör vad du säger, men jag måste ändå framhäva att man inte bör bortse från de inflyttades egenansvar att integreras i det svenska samhället och de svenska värderingarna (svensk livsstil & mindset).
Vill man inte det så kommer ingen politiker eller annan myndighet i världen att lyckas med uppgiften. Det faller helt och håller tillbaka på egenansvaret på invandraren.
Här har du nu svart på vitt en av pudelns kärnor: egenansvar samt ”de godas” onyttiga egenskap att ansvarsbefria hitflyttade med total kravlöshet, vilket nästan är att anse som att man omyndigförklarar dessa människor.
Då blir det aldrig bra.
Det håller jag helt med om.
Men självklart vill invandrare ha det så bra som möjligt vilken kultur de än kommer ifrån och då gäller det att politikerna gör det attraktivt att vilja jobba och betala skatt. Jobba vitt ska helt enkelt leda till det förhållandevis bästa livet för dessa människor och då kommer de flesta jobba och betala skatt.
Sen blir man självklart inte helt integrerad bara för att man har ett jobb men det är en jävligt bra start.