2025-12-02, 10:43
Medlem
Enligt SCB kommer svenskar enl. den definition TS beskriver vara i minoritet ca år 2065.
Med de politiker vi haft, och har, kommer ingen förändring ske.

Så det är bara att "gilla läget"..

Det Sverige som en gång i tiden var en framgångssaga lyckades dess politiker och befolkning effektivt montera ner.

Idag har vi det våldssamhälle vi har.
Samhällsinstutioner blöder.
De flesta svenska företag är utlandsägda samtidigt som utlandsägda företag invaderat landet.
Faran med detta är ju att blir det kris är det dessa företag som försvinner ut ur landet.

Palme och Swartz som lyckades med bedriften där sossarna år 1975 klubbade igenom att Sverige skulle bli ett mångkulturellt land, var starten till det Sverige vi har idag.

PS: Swartz sa i en intervju i Lärartidningen år 1982, att det här var hans största misstag han begått...
Citera
2025-12-02, 10:44
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
De barn som föds i Sverige är svenskar. Min mamma är från Finland men jag är född i Sverige och svensk. Hitler ringde och ville ha tillbaka din åsikt.

Nej, du är en finnpajsare...
Citera
2025-12-02, 10:52
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Först och främst se till att folk kan försörja sig själva och lära sig svenska (detta går givetvis ofta hand i hand). Sen handlar det om att på andra sätt integrera folk i det svenska samhället.
Men varför skulle de vilja integrera sig med oss. Kan du förklara det? Varför vill du ha integration? Vill du ha mångkultur så behöver vi segregation. Eller vad vill du? För du kan väl inte tro att hudfärg är kultur? Varför lär du dig inte arabiska och integrerar dig med dem? Eller vill du inte bli integrerad själv?

Har du en naiv bild av andra människor, att de på nåt sätt ser upp till oss och vill vara som oss. Är din tro att om man tvingar alla att umgås, kommer alla att bli lyckliga. Eller följer du vänsterdogmen, att det bara är vita som kan vara rasister och därför ska man utrota dem, för då tror man att man utrotar man rasismen?

Varför tror du att de skulle vara annorlunda än oss? De vill förstås umgås med likasinnade och de som liknar dem. För även de är människor. Förstår du inte det?

Segregationen är en naturlig följd. Möjligen kan man säga, att de som tror att man kan ta in en massa människor från andra kulturer och inte få segregation, är misslyckade.
Citera
2025-12-02, 10:55
Medlem
Citat:
Det är självklart så att segregationen i Sverige är ett stort misslyckande. Det är alla överens om. Sen kan man diskutera om mer specifik statistikinhämtning hade motverkat detta i någon större skala.

Men politikerna ska givetvis ha skit för att de inte lyckats integrera fler av de som kommit till Sverige från andra länder.

Jag hör vad du säger, men jag måste ändå framhäva att man inte bör bortse från de inflyttades egenansvar att integreras i det svenska samhället och de svenska värderingarna (svensk livsstil & mindset).

Vill man inte det så kommer ingen politiker eller annan myndighet i världen att lyckas med uppgiften. Det faller helt och håller tillbaka på egenansvaret på invandraren.

Här har du nu svart på vitt en av pudelns kärnor: egenansvar samt ”de godas” onyttiga egenskap att ansvarsbefria hitflyttade med total kravlöshet, vilket nästan är att anse som att man omyndigförklarar dessa människor.
Då blir det aldrig bra.
Citera
2025-12-02, 11:01
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Det är falska siffror. Vi har visserligen 100.000 invandrare per år de senaste åren men 80% kommer från helt vanliga länder som Tyskland, Indien, Danmark. Sedan har vi 100.000 utvandrare och Sveriges befolkning växer inte alls under 2025. Enkel matematik är det, under förutsättning att man inte hittar på siffror som du gör.

Antalet hel-svenskar är i Malmö enligt förra inlägget 51%. Jag har själv bott där, 100% av alla mina grannar inom 20 minuters promenad var svenskar. Vad trodde du själv?

Jag läser gärna på mer om det du säger. Skulle bli väldigt glad om du har rätt.

Vart kan jag hitta statistiken om detta?
Citera
2025-12-02, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans

Att asylinvandringen minskat kraftigt är ingen hemlighet
https://www.scb.se/hitta-statistik/sverige-i-siffror/manniskorna-i-sverige/asylsokande-i-sverige/#:~:text=Under%25202024%2520s%C3%B6kte%25209%25206 45,kvinnor%2520och%25205%2520888%2520m%C3%A4n.

2024 skröt ju regeringen om att fler flyttade från Sverige än till Sverige.
Citera
2025-12-02, 11:12
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoepag
Att asylinvandringen minskat kraftigt är ingen hemlighet
https://www.scb.se/hitta-statistik/sverige-i-siffror/manniskorna-i-sverige/asylsokande-i-sverige/#:~:text=Under%25202024%2520s%C3%B6kte%25209%25206 45,kvinnor%2520och%25205%2520888%2520m%C3%A4n.

2024 skröt ju regeringen om att fler flyttade från Sverige än till Sverige.
Ja, men problemet är naturligtvis alla som redan kommit hit och som förökar sig i landet genom barnafödande och anhöriginvandring.

Och det här med regeringens skrytande visade sig handla om något fel i statistiken om jag minns rätt.
Citera
2025-12-02, 11:13
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans

Här siffrorna för 2024, både kön invandrarland antal osv.
https://www.scb.se/hitta-statistik/sverige-i-siffror/manniskorna-i-sverige/invandring-till-sverige/
Citera
2025-12-02, 11:15
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Ja, men problemet är naturligtvis alla som redan kommit hit och som förökar sig i landet genom barnafödande och anhöriginvandring.

Och det här med regeringens skrytande visade sig handla om något fel i statistiken om jag minns rätt.
2024 så ökade befolkningen något minimalt fast Kristersson sa att vi sjönk. Kanske kommer första sänkningen 2025. Exakt lika många invandrar som utvandrar hur som helst, det som krävs är att fler dör än föds, tydligen ditt önskescenario att massor dör i Sverige.
Citera
2025-12-02, 11:15
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
Poängen var, om politikernas syfte med de demografiska förändringar är av humanistiska skäl, varför försvåra för beslutsfattare, medborgare och medier att erhålla en bättre bild av den gigantiska transformering av landet på kort tid?

Varför upplevde de sig nödgade att minska kunskapsöversikten?

Jag har svårt att tro att de själva såg det på det sättet. Men transparens och öppenhet är alltid bra om man vill minimera konspirationsteorier.
Citera
2025-12-02, 11:17
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Nej, du är en finnpajsare...
Jag kan inte ett ord finska och känner ingen i Finland. Men visst kan du få önska en judestjärna på mig så andra fattar att jag och mina barn har finskt blod.

Hmm Finland tillhörde Sverige i 500 år så alla i Finland var svenskar då. Synd du inte kan historia.
Citera
2025-12-02, 11:18
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Jag har svårt att tro att de själva såg det på det sättet. Men transparens och öppenhet är alltid bra om man vill minimera konspirationsteorier.
Vad menar du skiljer en konspirationsteori från någon annan teori om data saknas?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in