2025-12-02, 09:46
Medlem
RascarCapacs avatar
Har inte sett dokumentären än, bara läst vad som skrivits, men om det ses som ett bevis att det inte har hänt bara för att socialtjänsten inte har skrivit om det så känns det som att dokumentären kan slängas i soptunnan.

Jag vet själv hur mycket socialtjänsten kan missaoch lägga till, både medvetet och omedvetet för att bygga upp den bild de vill ha för att motivera sina beslut.
Citera
2025-12-02, 09:46
Medlem
#vistårbakomdigannika <3
Citera
2025-12-02, 09:48
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av husky30
Undra hur affekten är hos Jocke nu. Några slitna följare delar att dom sett dokumentären och hulkade hela tiden. Jocke delar detta vidare och tackar för kärlek och stöd.

Vem fan kollar på en dokumentär 09:00 på morgon på en sliten iPad och delar detta på Instagram. Riktigt sjuka följare Jocke har.

Har du sett kommentarerna under svts inlägg på sociala medier bland annat? Ser du mycket positivt där?
Citera
2025-12-02, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ruskinarms
Dom har väl haft den goda smaken att vänta tills morsan (eller farsan) är död åtminstone?
Vet inte på alla, men J Guilous mamma levde, även styvpappan tror jag
Myrdals båda föräldrar levde

Schulman på gränsen, tror jag
Schulman tror jag skyller sina egna tillkortakommanden på dålig barndom
Verkar allmänt barnslig, även hans bror

Resten vet ej
Citera
2025-12-02, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RascarCapac
Har inte sett dokumentären än, bara läst vad som skrivits, men om det ses som ett bevis att det inte har hänt bara för att socialtjänsten inte har skrivit om det så känns det som att dokumentären kan slängas i soptunnan.

Jag vet själv hur mycket socialtjänsten kan missaoch lägga till, både medvetet och omedvetet för att bygga upp den bild de vill ha för att motivera sina beslut.
Det är Jockeboi som sagt att allt står i hans papper och varje sida räknas. Nu står det inte i hans papper så nu är det inte varje sida som räknas. Nu är det hans minne som räknas.

Han verka inte minnas att ha strypt sina småsyskon.
Citera
2025-12-02, 09:50
Medlem
detektiven789s avatar
Kanske ett första embryo att mainstream medias woke kultur att ljuga sig fram om "offer" luckras upp. Isabella Löwengrips barndomsberättelse har ju debunkats av mamman men ändå får hon ånga på som inget hänt. I Kanada friades fem hockeyspelare för gruppvåldtäkt sedan den kvinnliga domaren gjort sig av med juryn och underkände helt kvinnans "rätt till sin sanning" eftersom den var en ren lögn. Kanske är vi på väg ur den sjuka wokedimman...

Alla seriösa journalister borde förstå att det inte finns något som heter "min sanning"...
Senast redigerad av detektiven789 2025-12-02 kl. 09:52.
Citera
2025-12-02, 09:54
Medlem
abvs avatar
Jockeboi på Instagram

Citat:
Jag tror inte ens att jag behöver uttala mig om dokumentären just nu faktiskt..
Tycker att SVTs kommentarsfält på Instagram och folk åsikter i sociala medier talar sitt eget tydliga språk ang detta. Det är massiv kritik från alla håll. Så är nog SVT som bör besvara frågorna kring dokumentären och inte jag då kritiken angående innehållet inte riktas emot mig.

Vilket tappert försök att bussa ännu fler sjukskrivna kärringar på SVT. Det kan bli svettigt när alla normala svenskar kommit hem från jobbet och han behöver nog inte oroa sig för att det inte ska finnas någon kritik att besvara.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snusbuslus
Detta är ganska klassiskt ändå.
Föräldrars förnekelse av misshandel på sina ungar.
Jocke fick säkert stryk när han fick sina utbrott för dom inte visste hur att hantera han. Men man kan inte förneka hans upplevelser. Sedan är klassikern Chrippa som tar sin mamma till försvar in i det sista. Vilket jag förstår. Chrippa har säkert aldrig sett något våld mot Jocke. Men det betyder inte att det inte är sant. Det är ganska vanligt dessa scenarion där ena syskonet skyddar familjen medans ett annat syskon har en helt annan bild.
Att SVT valt att göra en dokumentär om detta är helt sjukt.
Vadå försvara? Det finns inget att försvara, eftersom det är lögner.

Han fabulerar du nåt som inte nämnts i hans 6000 papper. Han har haft tät kontakt med socialtjänst och psykiatri flera gånger i veckan i alla år.

När han var 27 sa han att det var fosterföräldrarna som psykiskt misshandlade honom, men det tog han tillbaka.
Senast redigerad av Pallal 2025-12-02 kl. 10:37.
Citera
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:

Jocke påstår ju dock att allt han berättar har hänt, att hans bevis på att det har hänt är att det står i hans soc papper.
Så det är Jocke som gjort soc papperna till bevis om det hänt eller ej. Inte dokumentären.
Och varför ljuger Jocke och säger att han har bevis i sina soc papper när han inte har det?
Citera
2025-12-02, 09:56
Medlem
Citat:

Så är det.
Kan ju tilläggas att många barn som far illa varken har dokumentation från BUP eller Soc.

Den enda som tjänar något på den här dokumentären är huvudpersonen själv, Jocke.
Citera
2025-12-02, 09:56
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abv
Jockeboi på Instagram

Vilket tappert försök att bussa ännu fler sjukskrivna kärringar på SVT. Det kan bli svettigt när alla normala svenskar kommit hem från jobbet och han behöver nog inte oroa sig för att det inte ska finnas någon kritik att besvara.
Imponerande fokus förflyttning eftersom Jocke inte kan svara på det han kritiseras för i dokumentären.
Citera
2025-12-02, 09:57
Medlem
Jocke hade nog inte räknat med att BO som grävande journalist skulle lyckas få tag på alla soc/bup papper och sedan samköra dom emot dom som jocke själv har lagt ut. Det är intressant då han påstår sig att allting finns dokumenterat och alla hans berättelser kan styrkas av soc/bup men när han väll blir konfronterad om det så hänvisar han till minnen. Jag får känslan av att Joakim har svårt att ta ansvar för sitt beteende och att det är bekvämt att skylla på en jobbig barndom för att komma undan och slippa stå till svars för sina handlingar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in