Citat:
Ursprungligen postat av
needAlife
Då har du haft tur. Senast jag ville flytta ett nummer så ringde jag och de sade att de skulle kolla på saken. Tog en vecka och sedan blev det nekat. Hur fan är det ens möjligt? Kan gå hur som helst detta. Aja orkade inte följa upp det
Enligt svenska telekomregleringar och lagar är det du som person som äger ditt nummer, inte operatören. Du bör således vara medveten om dina rättigheter.
Jag har bytt operatör 7-8 ggr de senaste ca. tjugo åren och endast en av de gångerna har det rört sig om något mer än att lägga en order hos den nya operatören så får man ett nytt SIM på posten och datum för byte. Känner inte till från vänner och bekanta att det ska vara något strul med detta heller.
Den enda gången det strulade var sannolikt inte bad intent utan bara Telenors onlinebeställning som var tillfälligt trasig. La ordern en gång till så fixade det sig.
Har du bindningstid på nuvarande abbonemang, så kan du förstås få köpa ut detta och betala den tid som är kvar i en klumpsumma. Detta ska dock bli ett separat skuldärende mot nuvarande operatör och har inget med nummerflytten att göra.