Citat:
Ursprungligen postat av
Fixabilbengt
Däremot något som är lite märkligt är att klubben legat där i cirka 20 år. Granne med polisens huvudkontor på Södermalm och polisen har avvaktat 20 år att göra något.
Men tillslut slog de till 😅
Måste ligga helt andra saker bakom. Matchfixning, gängrelaterat etc.
Detta kommer nog ta en ny vändning.
Krukan hade sin invigningshelg den 2–4 oktober 2009.
Invigningen: Man firade de nya lokalerna med en tredagarsturnering som pågick under helgen (fredag till söndag).
Upplägget: Vid öppningen bjöds det på "öppet hus" med skaldjursbuffé innan spelet drog igång klockan 19:00 på fredagskvällen.
Jag var där 2009!
Citat:
Ursprungligen postat av
Mr.J.Pilvikukka
Anekdot från Cosmopol: de kom fram till att jag var för full för att dricka upp drinken jag nyss beställt, så den återköptes, men det gick bra att fortsätta lira blackjack för 500kr per hand, så full var jag inte. Helt galet.
Jag körde bil till city, ställde bilen på Barnhusgatan och promenerade till CC. Vakten sa att jag druckit. -Då har vi ett problem. Jag körde bil hit. ... Jag blev insläppt efter att jag hånat hans omdöme lite.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bertilla
Många solklara fall av tjänstefel här:
1) Polisen kan inte använda sitt tjänstevapen till att peka på människor hur som helst annat än i vissa fall.
När det kan vara relevant att peka med tjänstevapen?
Nödvärn: En polisman får använda sitt tjänstevapen om det är nödvändigt för att skydda sig själv eller andra från en allvarlig fara, till exempel om personen som hotar också har ett vapen.
En nödsituation: Vid en livshotande situation där en polisman inte har andra alternativ för att skydda sig själv eller allmänheten.
2) Kvarhålla någon på en brottsplats utan anledning/hindra att de rör på sig.
Är du inte lagligt frihetsberövad kan inte polisen hindra att du rör på dig. Att de inte var frihetsberövade framgår av att de fick gå. Inte heller kan polisen kroppsvisitera utan misstanke.
3) Avkräva ID utan anledning
De situationer då det finns lagstöd för polisen att kunna kräva att en person ska identifiera sig är då det finns anledning att anta att personen är efterspanad eller efterlyst och med stöd av lag ska berövas friheten (14 § polislagen), vid misstanke om brott (24 kap. 2 § rättegångsbalken), när en person kör ett fordon som kräver behörighet (3 kap. 15 § körkortslagen) samt vid inresekontroll (9 kap. 2 § utlänningslagen).
Kolla intervjun med polisen på Svt Morgon från 1 december.
---
Brottsligheten bestod också i att:
1. De "anställda" fick sin lön cash i handen efter avslutat pass.
2. Dricksen fördelades något senare när man räknat ihop hur mycket dricks det fanns + kunde se hur många timmar respektive "anställd" jobbat.
3. Även om det fanns en kassaapparat så redovisade man inte moms på någon försäljning.
4. Det fanns självklart inget alkoholtillstånd.
5. De var inte godkända av kommunen för att få sälja föda i lokaliteterna.
Eftersom de anställda plockade ut lönen svart kunde de stämpla a-kassa eller gå på försörjningsstöd.
---
Alla som hade spelskulder till Krukan står på noll nu då?