2025-12-01, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Nej, jag är Höger och tydligt emot Expo.

Det är min inbetalade skatt, i år 1.4mkr, som bekostar dina bidrag. Såga inte den gren som du sitter på.

Du skriver ju en massa svammel och larv. Haha sitter du och ljuger om dina skatteinbetalningar nu. Vilka bidrag, får alla som inte bor i Stockholms innerstad bidrag numera.

Känns mer som är du driver ett trollkonto med flera skribenter bakom.
Citera
2025-12-01, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Du tjatar om bisaker. Här är fakta för Sverige som är illa nog:
https://www.statistikdatabasen.scb.se/pxweb/sv/ssd/START__BE__BE0101__BE0101Q/UtlSvBakgFin/
En bisak om det bara fanns 10% svenskar kvar i Sverige? Samma länk, visar antal, inte procent.
Citera
2025-12-01, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loraael-Beautyy
För min del tål jag varken eller.
Överlag så är män inte speciellt attraherande mer förutom i Sydeuropa där jag får en känsla av att infinna mig med en man och bli förälskad och möjligen få hans barn. Jag talar om en generell majoritet som röstat för denna invandring och det har varit stort intresse bland dina egna kvinnor och inte bland utländska kvinnor som flyttat hit.

Män i Sverige har dock spelat en roll på att visa aggression, hat och väldigt lite sympati vilket gör att många kvinnor avstår er speciellt nu när det finns extremt många singelmän i världen.

Ni har gått runt och förlitat er på att era egna kvinnor ska välja er för framtida bruk men när det inte har hänt så ser ni en folkminskning och minskad barnafödande men det ser man inte i Frankrike exempelvis.

Det är männens egna fel att en art dör ut vilket är därför djur är mycket mer intelligenta än människor för djuren strider för hela sin art att överleva oavsett.

Jag tycker du har en del poänger. Svenska män borde ta för sig mer.

Jag funderar dock lite på det här mat hat och agression, är det något svenska män har visat mer än andra män menar du? Jag känner inte riktigt igen det där. Upplever den svenska mannen som ovanligt konflikträdd, väluppfostrad, nästan lite feminin ibland.
Citera
2025-12-01, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Politiska beslut är EN parametrar av många som påverkat och påverkar hur invandringen till Sverige ser ut. Att skylla alla dåliga konsekvenser pga invandring enbart på politiker är helt verklighetsfrånvänt.

Sen kan man såklart diskutera makthavares intentioner med politiska beslut. Jag kanske sticker ut hakan här på fb men jag tror att de absolut flesta politiker i Sverige faktiskt har goda intentioner när de fattar beslut och jag tror att de för det mesta i första hand tänker på oss svenska medborgare när de driver igenom olika förslag. Sen kan det givetvis bli fel och då får man rätta till det.

Det har ju blivit väldigt många fel dom senaste 25-30 åren. Men ingenting är gjort med uppsåt utan mest otur. Väldigt väldigt mycket otur men det är ju fullt rimligt att singla slant och få upp krona 30 gånger i rad, hahahahahaha. Hur naiv är du egentligen?
Citera
2025-12-01, 13:49
Medlem
Citat:
Jag har i många trådar liknande denna efterfrågat just realistiska lösningar på problem som invandringen för med sig. Det är tramsmajor som skriker om att stänga gränser och om omfattande återvandring som är de som bortser från alla problem som måste lösas. Att leva in nån fantasivärld och älta fantasilösningar löser inga problem i verkligheten.

Om den politiska viljan finns så går det, enormt många har fått stanna i Sverige baserat på lögner. Dessa individer går att utvisa. Problemet är att människor som du inte vill det precis som att politikerna inte vill det heller.
Återvandring går definitivt att genomföra och är vad som behövs.
Citera
2025-12-01, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loraael-Beautyy
Lika påhittad om att vi är överbefolkade.
Om det är några som ska gnälla om folkutbyte så är det den franska befolkningen men deras rasblandning har gynnat deras utseenden.

Männen ser ut som gudar med gröna ögon, solbränna och ljusbrunt hår som är mer gyllne brunt.

Här finns högst andel ensamma män.
Männen blir bara mer motbjudande, aggressiva och hatiska mot kvinnor olikt EU länder på grund av deras egna misslyckande.

Det är män som sprider sina gener och när det inte finns kvinnor som vill ha deras gener brukar den gruppen att dö ut.

I djurriket finns det ett namn för det här.

Jag dömer inte folk efter utseende utan efter beteende!
Kan se hur bra ut som helst,
Men kan man inte bete sig så har man inte i Sverige att göra enligt mig!
Ingen har någon glädje av någon som är snygg förutom den som är snygg!
Och ofta är dom som har utseendet med sig inte dom skarpaste!
Citera
2025-12-01, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftighaka
Det är alltså en naturlig process som sker här i Sverige? Männen fick inte fortplanta sig längre och för att fylla tomrummet flyttade det hit arabiska män som inte är lika hatiska mot kvinnor och mer framgångsrika samt villiga att bidra med sitt genetiska material.

Vet inte vad du syftar på!
Någon naturlig process är det dock inte!
Citera
2025-12-01, 13:52
Medlem
Citat:
I en svensk kontext saknar invandringen till Sverige de senaste 30 åren motstycke i historien. Är det någon som hävdat något annat?

Det saknar även motstycke i ett internationellt perspektiv historiskt. Få länder har haft motsvarande invandring på så kort tid.
Det är mer extremt än vad många svenskar begriper.
Citera
2025-12-01, 13:56
Medlem
Haha,

Nej. Men du måste ju tänka på att det hur som helst blir oerhört svårt att med statistik visa hur stort problem ett s.k folkutbyte skulle vara i siffror.

Var du än drar gränsdragningen i statistiken, om det är en eller två utrikes födda föräldrar, så följer sådana som jag ev. med i siffrorna. Dvs exempelvis som jag, med europeisk förälder, även om jag inte ses som samma "problem" som andra med en annan utländsk bakgrund som ej anammat svensk kultur och svenska värderingar.

Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
Spelar du korkad?
Tror du det alla diskuterar är tyskar och andra människor från europa?
Citera
2025-12-01, 14:00
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Jag svarar bara på frågor som jag får. Det är så trådar brukar fungera.
Det är du som inte kan hålla dig till ämnet.

Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
En bisak om det bara fanns 10% svenskar kvar i Sverige? Samma länk, visar antal, inte procent.
Du kan enkelt räkna ut procenten själv.
https://www.statistikdatabasen.scb.se/pxweb/sv/ssd/START__BE__BE0101__BE0101Q/UtlSvBakgFin/

Kartan som Expo klagar på kan underlätta överblicken:
https://www.migrationskartan.se/
Citera
2025-12-01, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Det är du som inte kan hålla dig till ämnet.

Du kan enkelt räkna ut procenten själv.

Kartan som Expo klagar på kan underlätta överblicken:
https://www.migrationskartan.se/
Ja migrationskartan påstod inte att det var 90% invandrare i hela landet. Bara +50 i Botkyrka och Malmö.
Citera
2025-12-01, 14:12
Medlem
Ornus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Det har ju blivit väldigt många fel dom senaste 25-30 åren. Men ingenting är gjort med uppsåt utan mest otur. Väldigt väldigt mycket otur men det är ju fullt rimligt att singla slant och få upp krona 30 gånger i rad, hahahahahaha. Hur naiv är du egentligen?
Vad mer er jo at denne "oturen" har skjedd i alle vestlige land samtidig, på helt samme måte. Er jo helt fantastisk hvor mye otur det har vært.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in