2025-11-30, 01:20
Medlem
East.Clintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Mackinnon on pace för 140 poäng. Han håller på att bli en av de riktigt stora i historien.

Sjukt att hans första 100 poängssäsong kom året han skulle fylla 28 år.

22-23 111 poäng ( på 71 matcher)
23-24 140
24-25 116
25-26 På väg mot 140 poäng

Han snittar 1.6 poäng per match under de fyra säsongerna. Crosby snittade 1.1 under samma ålder.

Han behöver dock gå långt med Colorado ett par år till. De har nästan varit frånvarande i slutspelet sen de vann cupen.

Utan Rantanen så kommer Colorado vinna nada, fördel Dallas.
Citera
2025-11-30, 02:50
Medlem
sebastian_s avatar
Detroit blir fysiskt förnedrande mot Boston. För många europeer i laget.
Citera
2025-11-30, 02:52
Medlem
Varför hade Colorado Quebec Nordiques tröjor? Jag vet att dom flyttade från Quebec och blev Colorado, men tycker ändå det är lite weird när det ändå är en annan stads gamla lags tröja.

Quebec har sin historia, Colorado har sin.

Vore ju också weird om Arizona skulle ha Winnipeg Jets tröjor?

Eller nuvarande Winnipeg Jets skulle få för sig att dra på Atlanta Thrashers tröjor.
Senast redigerad av torkskap1 2025-11-30 kl. 02:59.
Citera
2025-11-30, 03:01
Medlem
Citat:
Mackinnon on pace för 140 poäng. Han håller på att bli en av de riktigt stora i historien.

23-24 140
24-25 116

Han snittar 1.6 poäng per match under de fyra säsongerna. Crosby snittade 1.1 under samma ålder.

Han behöver dock gå långt med Colorado ett par år till. De har nästan varit frånvarande i slutspelet sen de vann cupen.

Mackinnon är min absoluta favoritspelare i nhl, surt att han tappat poängligetiteln två år i rad till kucherov när allt sett så bra ut långt in på säsongen, hoppes verkligen han kan hålla i år, jag har dock inget större hopp nu när mcdavid börjat ösa assist efter en trög början.

Att se Nathan hämta puck i egen zon och sedan åka igenom hela motståndarfemman får mig alltid att le, en av väldigt få som kan upprepa en sådan action om och om igen.

I ett allstarlag genom tiderna skulle han dock inte platsa än enligt mig bland 12 forwards. Han är dock en darkhorse i sammanhanget.
Citera
2025-11-30, 04:12
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torkskap1
Varför hade Colorado Quebec Nordiques tröjor? Jag vet att dom flyttade från Quebec och blev Colorado, men tycker ändå det är lite weird när det ändå är en annan stads gamla lags tröja.

Quebec har sin historia, Colorado har sin.

Vore ju också weird om Arizona skulle ha Winnipeg Jets tröjor?

Eller nuvarande Winnipeg Jets skulle få för sig att dra på Atlanta Thrashers tröjor.
Jag tycker att det är förnedrande mot Quebec och irriterande. Men samtidigt svårt att inte haja till och diskutera det. Så det är väl därför. Det sticker ut. Särskilt mot Montreal.
Citera
2025-11-30, 04:14
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alanlissa87
Mackinnon är min absoluta favoritspelare i nhl, surt att han tappat poängligetiteln två år i rad till kucherov när allt sett så bra ut långt in på säsongen, hoppes verkligen han kan hålla i år, jag har dock inget större hopp nu när mcdavid börjat ösa assist efter en trög början.

Att se Nathan hämta puck i egen zon och sedan åka igenom hela motståndarfemman får mig alltid att le, en av väldigt få som kan upprepa en sådan action om och om igen.

I ett allstarlag genom tiderna skulle han dock inte platsa än enligt mig bland 12 forwards. Han är dock en darkhorse i sammanhanget.
Han är en av de mest spektakulära spelarna som jag har sett. Man måste alltid rabbla upp en massa namn som ska gå före. Få av dem sticker dock ut lika mycket som Mackinnon.
Citera
2025-11-30, 04:33
Medlem
East.Clintfoods avatar
Citat:
Detroit blir fysiskt förnedrande mot Boston. För många europeer i laget.

För många svenskar menar du, jag förstår
Citera
2025-11-30, 05:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av East.Clintfood
För många svenskar menar du, jag förstår

En tysk som åkte på däng i nattens match.

Annars sägs de gjort ont mot Detroit svenskar historiskt

https://youtu.be/v6Di7YQQ_Gg?si=AdO6jrPHs7t2K4tj

https://youtu.be/R44ppwyjK8k?si=KCjKKzhOrEL1tqMA

https://youtu.be/cYc8NHvqCmk?si=4z6eYrK6oKhh3wCL

https://youtu.be/C9MNkCrHcDM?si=BpDoJbDoFCLkKlZJ

https://youtu.be/EKymZjFRE1c?si=0RZ-1_0VuHwE-9zq
Citera
2025-11-30, 17:41
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:

23-24 140
24-25 116

Traditionen är väl att Kucherov snor poängligasegern Har väl rånat Mack på den två år i rad. Inte ens med 140p fick han vinna.
Citera
2025-11-30, 18:22
Medlem
Kedoxs avatar
Chychruns 10 mål på 25 matcher är imponerande för en back som inte heter Karlsson eller Makar.
Citera
2025-12-01, 03:34
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Han är en av de mest spektakulära spelarna som jag har sett. Man måste alltid rabbla upp en massa namn som ska gå före. Få av dem sticker dock ut lika mycket som Mackinnon.

Min pendel börjar tippa över till Mac som den mest kompletta spelaren i världen.

Känns som han fortfarande blir bättre och bättre för varje säsong.

Medans McDavid känns mer stagnerad.

Men det är ju inga dussinlirare vi snackar om här.

Traden Necas vs Rantanen känns fortfarande rätt jämn va? Speciellt om man tittar på produktionen.

Men på samma sätt som det var en fördel för Rantanen att spela med avs så gäller det ju detsamma för Necas.

Colorados målproduktion är ju av en annan dimension.

Kul om Landeskog börjar synas lite mer.

Inför det som stundar.
Citera
2025-12-01, 03:38
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Min pendel börjar tippa över till Mac som den mest kompletta spelaren i världen.

Känns som han fortfarande blir bättre och bättre för varje säsong.

Medans McDavid känns mer stagnerad.

Men det är ju inga dussinlirare vi snackar om här.

Traden Necas vs Rantanen känns fortfarande rätt jämn va? Speciellt om man tittar på produktionen.

Men på samma sätt som det var en fördel för Rantanen att spela med avs så gäller det ju detsamma för Necas.

Colorados målproduktion är ju av en annan dimension.

Kul om Landeskog börjar synas lite mer.

Inför det som stundar.
Macdavid måste börja avsluta bättre. Det har jag tyckt i ett par säsonger nu. Mackinnon måste bli mer Mcdavid lik i slutspelet och bara få fnatt och snitta typ 2 poäng 10 matcher i rad. Jag kan inte sätta Mackinnon före så länge slutspelen är så mycket mer Mcdavids scen och show. Även om han faktiskt ser bättre och komplettare ut i grundserien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in