2025-10-07, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maestroo20
Mycket dyrare hos sapphire och deras läkemedel ingår ej i högkostnadsskyddet medans hos aurea ingår det i högkostnadsskyddet. Allt har fungerat utmärkt hos aurea, är smärtfri
Skitsnack. Jag har Sapphire och de ingår i högkostnadsskyddet. Dock pratas de om att APL oljorna ska utgå från högkostnadsskyddet men de är annan femma. Fullspektrum oljorna går under högkostnadsskyddet hos Sapphire och samma med rökdelarna , Bedrocan som jag har utskrivet
Citera
2025-11-29, 20:51
Medlem
Hur är dessa klinikers olika oljor kontra om man beställer hem cbd frön och odlar själv, borde inte detta vara bättre än deras grejer, alltså att man odlar cbd plantan själv och utvinner olja ur den när den har blommat??
Citera
2025-11-30, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liksteel
Hur är dessa klinikers olika oljor kontra om man beställer hem cbd frön och odlar själv, borde inte detta vara bättre än deras grejer, alltså att man odlar cbd plantan själv och utvinner olja ur den när den har blommat??
Oljorna som APL tillverkar är både cannabidiol och dronabinol som är ren THC.
Citera
2025-11-30, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xacoon
Oljorna som APL tillverkar är både cannabidiol och dronabinol som är ren THC.

Jag är inte ute efter ruset i sig utan bara för smärtlindring då jag har kronisk värk.

Så frågan är om man får renare cbd olja o framförallt starkare om man gör hela processen själv.
Vad tror du? Eller någon annan som vet?
Citera
2025-12-01, 07:36
Medlem
Citat:
Jag är inte ute efter ruset i sig utan bara för smärtlindring då jag har kronisk värk.

Så frågan är om man får renare cbd olja o framförallt starkare om man gör hela processen själv.
Vad tror du? Eller någon annan som vet?
CBD lindrar de mest huggande smärttopparna och gör smärtan lite jämnare. För att få god smärtlindring så måste du sätta till THC och för oss smärtpatienter så blir vi inte "höga" som stoners då vi inte utgår från att vi ska bli stenade av medicinen.

Tror du att alla som får tramadol är pundare som sitter i varje gathörn och skjuter upp i armvecket, eller är det helt vanliga knegare som slitit ut kroppen och behöver smärtlindring?
Citera
2025-12-04, 08:20
Medlem
Citat:
CBD lindrar de mest huggande smärttopparna och gör smärtan lite jämnare. För att få god smärtlindring så måste du sätta till THC och för oss smärtpatienter så blir vi inte "höga" som stoners då vi inte utgår från att vi ska bli stenade av medicinen.

Tror du att alla som får tramadol är pundare som sitter i varje gathörn och skjuter upp i armvecket, eller är det helt vanliga knegare som slitit ut kroppen och behöver smärtlindring?

Nej jag tror inte att alla som använder tram är pundare, kan mycket väl vara knegare med slitna kroppar absolut, men jag ser inte riktigt sammanhanget i ditt svar relaterat till vad jag frågade, jag är ute efter alternativ till att knapra morfin i smärtlindrande syfte och inget annat...
Nåväl, jag har en dialog med läkare idag och det ser ut som att jag skall få testa cbd +thc i smärtlindrande syfte,
Så nu håller jag tummarna på att det kan vara ett alternativ för min del.

Mvh
Citera
2025-12-04, 08:28
Medlem
Citat:
Nej jag tror inte att alla som använder tram är pundare, kan mycket väl vara knegare med slitna kroppar absolut, men jag ser inte riktigt sammanhanget i ditt svar relaterat till vad jag frågade, jag är ute efter alternativ till att knapra morfin i smärtlindrande syfte och inget annat...
Nåväl, jag har en dialog med läkare idag och det ser ut som att jag skall få testa cbd +thc i smärtlindrande syfte,
Så nu håller jag tummarna på att det kan vara ett alternativ för min del.

Mvh
Det jag syftade på är att THC är inte enbart till för att bli hög på och att det har viktiga medicinska egenskaper.
Det du har är en förutfattad och fel bild över vad THC är, något jag själv hade innan jag presenterades med medicinsk cannabis.
Citera
2025-12-11, 11:09
Medlem
Har gått igenom hela tråden här och har även kollat på Reddit och andra sociala medier och har kommit fram till att ingen hos Aurea har fått något annat än oljorna från APL.
Citera
2025-12-21, 05:42
Medlem
Citat:
Har gått igenom hela tråden här och har även kollat på Reddit och andra sociala medier och har kommit fram till att ingen hos Aurea har fått något annat än oljorna från APL.
håller med dig , hade möte med min läkare för en vecka sen och fick höjd dos till 1,5g om dagen , passade på att fråga lite om aurera och hon sa att läkarna där får inte ens skriva recept på blommorna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in