Citat:
Ursprungligen postat av
Dumdryg
Så du vet nästan ingenting om fallet men har ändå teorier? Helge befann sig i ett sovrum intill. Det är inte alls osannolikt att Helge skjutit först. Han har mördat sin första fru och blev misstänkt, men klarade sig.
Sen är det Helge som vill att Alexandra ska dö och Sara har misslyckats tidigare både med hammardådet och hon ballade ur och åkte hem och avbröt första försöket.
Helge har planerat mordet i flera månader och kan absolut ha skaffat ett vapen och behöver bara att Sara kommer dit som ett alibi själv.
Lugn nu, jag har inte läst fup, och jag har inte heller lanserat några teorier. Jag känner så klart till fallet och har läst och hört om de nya uppgifterna. Vissa saker har jag glömt bort, eftersom hela fallet har varit ganska avdankat tills alldeles nyligen. Frånsett att det har bubblat upp saker som att Helge har haft hand om urinprov osv.
Det jag syftade på var att det är märkligt ifall ”barnflickan” skulle skjuta någon som redan var död. Det känns som att något gick fel där. Att Helge ”blev tvungen” att ta hand om det på egen hand eller tvivlade på att ”barnflickan” skulle klara av det, men ändå ville ha henne involverad.
Det är lite märkligt ändå att hon går för att skjuta grannen efteråt, eller tyckte Helge att hon vid det laget hade bevisat sig och litade på henne? Att skjuta grannen bör vara en besvärligare uppgift än att skjuta Alexandra som låg och sov.
Det är ett märkligt tillvägagångssätt. Att Alexandra skulle ha muttrat ”aj!” lite grann efter höftskottet kan man nog utesluta ändå.