Citat:
Ursprungligen postat av
Dumdryg
Du verkar inte vara så insatt i utredningen. Tar man bort hennes erkännande så finns det ingen teknisk bevisning som ens visar att hon varit inne i båda husen eller binder henne till mordvapnet. Hon pekar ut var en revolver är kastad som kan kopplas till två av fem kulor. Det skulle lika gärna kunna vara Helge som skjutit.
Alltihop bygger på hennes historia och den stämmer inte ens överens med skottvinklar och skjutavstånd. I princip finns det en teoretisk möjlighet att hon tar på sig hela skulden för ett brott hon inte har utfört.
Jag tror inte att det är så. Jag tror att hon talar sanning att hon avsett att döda båda. Men då stämmer det inte med hur A har blivit dödad och då måste A ha varit död redan.
SMS-bevisningen styrker hennes berättelse. Den utesluter inte teoretiskt den här alternativa versionen om att AF redan var död, men den ger gott stöd till att hennes berättelse stämmer så långt att att hon kan dömas på den.
Jag hittade detta inlägg:
(FB) Knutby-tråden 2007
Jag antar att Svensson referat av samtalet med Helge Fossmo är ur förundersökningen? Stämmer det att samtalet utspelas så som refererat var Fossmo uppenbarligen vaken och hörde skotten.
Det visar också hur de agerade i samförstånd i att mörda Alexandra.