Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-11-21, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pennan22
Mina symptom som svår huvudvärk, trötthet, mild feber/snuva har pågått sedan 2020. Det här var illa men helt ok jämfört med hur det har varit sedan mitten av 2024. Jag fick då en kraftig infektion och några veckor senare kom alla symptom.
Vi har precis samma med att det vandrar runt i kroppen, magen, huvudet, hjärtat, vaknar med darr i kroppen + hårda hjärtslag, även knastrande/bubblande från halsen. Jag har även ont i benen och vissa nätter så kissar jag ca en gång per timme.

Exakt samma sak hände för en kollega (obesudlad/icke-vaccinerad), dvs mycket sjuk i en dag och några veckor senare kom allt.

Jag tycker att det låter som vi lider av samma skit!

a) Är det spikprotein eller ännu värre amyloid-proteiner som skapats efter infektionen?
Här är det i så fall Nattokinas, fasta och Ivermektin som ska hjälpa.

b) Folk bär på massa olika virus/parasiter men kroppen kämpar mot dessa utan att man märker något. Covidinfektionen påverkar immunförsvaret och infektionerna kan "föröka sig fritt"?

Nu vet jag att jag har Borrelia, Anaplasma samt Bartonella. Jag rekommenderar dig verkligen att göra ett privat, riktigt test. Ska jag länka till det?

Jag har egentligen bara haft hypoteser fram till nu (a,b) men jag hoppas att det endast är dessa parasiter som jag lider av. Jag kommer därför utgå från vad jag vet. Samma kväll (igår) som jag fick resultaten så påbörjade jag en 91 dagars behandling med Disulfiram.
Det är effektivt mot Borrelia och kommer åt bakterien i dess biofilm/cysta. I en studie från 2020 så upplevde 92,5% av patienter symptomlindring efter behandling med Disulfiram medan 36% var friska vid uppföljning sex månader efter avslutad behandling.
https://www.ilads.org/wp-content/uploads/2020/12/Repurposing-Disulfiram-First-3-Years-Experience-MDPI-Antibiotics-12-4-2020.pdf
Disulfiram ges även vid behandling av Borrelia på vissa tyska kliniker och har skrivits ut av Amelikliniken i Stockholm.

Helt galet, låter som att du beskriver mina symtom exakt.

Du får jättegärna länka till privat test för borrelia och liknande.

Finns inget mer irriterande än när man verkligen mår skit från alla möjliga ställen i kroppen vid olika tillfällen men vården kör sina tester, hittar inget, och säger att man minsann är frisk…..
Citera
2025-11-21, 17:22
Medlem
Citat:
Tack för tips gällande silver och methylen blue, har läst lite om det tidigare men får ta mig en djupare titt. Se inlägg ovan gällande Disulfiram - det verkar lovande och jag kommer posta sen hur allt har gått. Jag stegrar upp långsamt och kommer vara färdig med behandlingen i februari.

Kan det vara något för polaren att testa?

Jo jag känner till Disulfiram mot borrelia, kanske att en kombination av olika saker kan ta kål på borrelian. Du får återkoppla med hur det går. Väldigt imponerad över din kamp för en bättre hälsa!

Kan vara värt att kolla upp lite med L Lysine kosttillskott som ska vara bra mot olika virus, främst herpes. Zeolith lera (food grade) används väl också för att avgifta kroppen. Ultrabalans från Holistic innehåller också en del intressanta ingredienser mot parasiter som svart valnötsskal, malört, kryddnejlika osv.

Man får ju intrycket att flera olika bakterier och virus samarbetar och att man måste attackera nästan alla samtidigt utan att överbelasta kroppen. Glöm heller inte bort varma bad åtminstone 1 h per vecka om du har möjlighet, gör verkligen under för trötta och ömma leder, gärna med lite epsomsalt och bikarbonat och drick mycket när du ligger i badkaret. Att avsluta duschen i ca 20-30 sek med iskallt vatten rekommenderas också av flera. Nu får jag sluta ;-)

Hursomhelst lycka till och trevlig helg :-)
Senast redigerad av Favoritgame 2025-11-21 kl. 17:29.
Citera
2025-11-22, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeMagnifique
Helt galet, låter som att du beskriver mina symtom exakt.

Du får jättegärna länka till privat test för borrelia och liknande.

Finns inget mer irriterande än när man verkligen mår skit från alla möjliga ställen i kroppen vid olika tillfällen men vården kör sina tester, hittar inget, och säger att man minsann är frisk…..

Jag är ledsen för din skull men jag är samtidigt glad över att symptomen stämmer in så pass väl. Jag känner mig trygg i att vi lider av samma hälsoproblem, det är ju faktiskt väldigt unika symptom.

Testet för Borrelia och andra infektioner gör du här:
https://ortoteket.se/borreliatest/
De kommer skicka allt du behöver för att göra ta blodprov. Du behöver ordna med någon som tar det och sedan skicka tillbaka det. (Det är Hallandspraktiken som analyserar blodet, hon som har den kliniken råkar vara ordförande i Borrelia/TBE föreningen. Testet är bra!)

Jag har spenderat tid på akuten och det är i stort sett omöjligt att få hjälp. Även bra läkare har svårt att göra tester och ge behandling i Sveriges sjukvårdssytem. Jag är alltså hemskickad utan något alls. Fick tips att byta vårdcentral. Det är alltså slutsatsen efter tre vändor till akuten samt en till vårdcentralen.

Gör testet!
Jag kommer att fixa mer antibiotika (Disulfiram, Doxycykline & Rifampicin) och jag kommer se till att jag har mer än vad jag gör av med!

Jag har även andra actions på gång och försöker utesluta saker hela tiden. Jag kommer uppdatera senare och jag är tacksam ifall du gör det med.
Citera
2025-11-22, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-be-wan
Vi har bara massa quislingar som sitter och stjäl. Den lilla dockan som sitter vid makten nu är en tjuv, inget annat. Svenskarna är sååååå korkade. Som jag säger. Världens i särklass dummaste folkslag. Hade ett samhälle som fungerade. Men nej det var man bara tvungen att förstöra helt och hållet.

Sprutan var dum att ta. Du verkar vara både skärpt, ödmjuk och envis, så jag tror du har goda förutsättningar att förbättra din hälsa. Frågorna är flera. Var detta ett ackrediterat labb du tog proverna hos.

Vad säger läkarna här nu? Som jag ser det är du absolut en möjlig kandidat till i.v högdos-Ceftriaxon, då du troligen gått med skiten länge. Antagligen kombinationsbehandlingar.

Det fanns en tid då jag var stolt över Sverige men det är länge sedan nu. Faktiskt funderat på att flytta till Island eller Bora Bora.

Tack för din feedback - jag är ganska "angelägen" om att bli frisk

Läkarna gör inget. Jag trodde det var dåligt men nivån är så jag vet faktiskt inte vad jag ska säga.
Ett exempel:
Torsdags på akuten
- det här är allvarligt vi ser till att boka in dig akut på fredagen på hälsocentralen så att du kan göra tester.
Fredag hälsocentralen
- Stressad kärring med dålig svenska som menade att de ej kunde göra tester. Svarade med att då får du skriva remiss till infektionsmottagning men de vägrade hon och det skulle jag skriva själv (jag har skrivit 5-6st sedan 2024. Jag blir inte mottagen, det måste komma från vårdcentralen). Vidare så fick jag förklara 7 gånger att det enbart är ett labb som analyserat mitt blod och de gör ingen uppföljning eller skriver ut läkemedel. Jag gick härifrån tomhänt.
Fredag på akutmottagningen
- Vi kan ta in dig nu och göra tester men det kommer dröja. Alternativt kommer du hit tidigt imorgon och då kan vi testa omgående.
Inga tester gjordes och jag är hänvisad till vårdcentralen med tips om att byta sådan. Man bara jonglerar omkring med folk och alla vårdcentraler är usla. Jag kommer inte skriva här vad jag tycker och tänker men det är mörkt, mycket mörkt.
Citera
2025-11-22, 16:46
Medlem
Kort uppdatering:

- Ingen hjälp från sjukvården

- Utlåtande från konsulterad expert "Covid hos en redan infekterad person med fästinginfektioner och mögel kan fungera som tändstickan i bensinen"
-Immunförsvar kraschar
-latent borrelia/bartonella vaknar
-Inflammation skjuter i höjden
-Nervsystem löper amok
-Tarm och avgiftning kollapsar

- Jag har avslutat Disulfiramkuren på 91 dagar. Disulfiram är effektivt mot Borrelia, även i cystform men man stegar upp på väldigt låg dos under en längre period, det skulle alltså hjälpa mig först i januari. Dock så är det ej så effektivt mot Bartonella och Anaplasma. Doxycykline är effektivt mot allt utom Borrelia i cystform. Jag kommer därför att starta disulfiram-behandlingen senare när jag dödat så mycket som möjligt med Doxycykline (påbörjade den kuren igår). Snabba vändningar

- Försöker att släppa allt med hälsan nu ett tag
Citera
2025-11-22, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Jo jag känner till Disulfiram mot borrelia, kanske att en kombination av olika saker kan ta kål på borrelian. Du får återkoppla med hur det går. Väldigt imponerad över din kamp för en bättre hälsa!

Kan vara värt att kolla upp lite med L Lysine kosttillskott som ska vara bra mot olika virus, främst herpes. Zeolith lera (food grade) används väl också för att avgifta kroppen. Ultrabalans från Holistic innehåller också en del intressanta ingredienser mot parasiter som svart valnötsskal, malört, kryddnejlika osv.

Man får ju intrycket att flera olika bakterier och virus samarbetar och att man måste attackera nästan alla samtidigt utan att överbelasta kroppen. Glöm heller inte bort varma bad åtminstone 1 h per vecka om du har möjlighet, gör verkligen under för trötta och ömma leder, gärna med lite epsomsalt och bikarbonat och drick mycket när du ligger i badkaret. Att avsluta duschen i ca 20-30 sek med iskallt vatten rekommenderas också av flera. Nu får jag sluta ;-)

Hursomhelst lycka till och trevlig helg :-)

Tack. Det värmer faktiskt mer än vad du tror. Mitt mål är att bli frisk och ärligt talat så har den här sjukdomen fått mig att värdera om saker i livet. Jag mår bra av att hjälpa andra och jag tycker att det behövs mer sådant i världen.

Verkligen skitbra tips med L-lysine och Ultrabalans. Jag har alltid trott att kosttillskott är mest marknadsföring men jag har verkligen märkt skillnad!

Vi är inne på samma spår (se inlägg ovan). För min del så fokuserar jag på bakterierna nu. Tack för tips om bad och kallt vatten. Du behöver inte hålla tillbaka med tips
Citera
2025-11-27, 11:24
Medlem
Citat:
Du behöver inte hålla tillbaka med tips
Tjena Pennan... jag tipsade dig för nån vecka sen om en artikel av A Midwestern Doctor (The Forgotten Side of Medicine). Just den artikeln handlade om DMSO (vilket botade min sons onda axel så att han slapp ta kortisonsprutor). Jag läste artikeln igen eftersom ämnet DMSO intresserar mig... men jag kollade även upp olika andra preparat som nämndes i artikeln.

Ett preparat som nämndes i förbifarten var "Chlorine Dioxide (CDS/MMS)". Jag har börjat plugga på lite om det... inte det lättaste eftersom ämnet verkar vara hårt censurerat och väldigt tabu att prata om.

Det heter klordioxid på svenska och folk som pysslar med friluftsliv känner redan till det som droppar man renar dricksvatten med. Googlar du på det kommer varningar om att det är ett blekmedel som är livsfarligt att dricka. ☠️
Men om du använder det i syfte att rena eller lagra vatten... ja DÅ går det som sagt utmärkt att dricka. 😂

Jag håller på att titta på en fem år gammal dokumentär om klordioxid och där tar de faktiskt upp borrelia. En allvarligt borreliasjuk kvinna som inte blivit hjälp av vare sig antibiotika eller kosttillskott/vitaminer. Hon fick nys om klordioxid och i ren desperation så testade hon det eftersom hon kände att hon inte hade något att förlora. Hon blev hjälpt av det och kände att hon hade fått livet tillbaka!!

"The Universal Antidote: The Science & Story of Chlorine Dioxide"
https://www.bitchute.com/video/J2Yfx0WQp2FS

Segmentet du vill titta på börjar 57 minuter in i filmen... lycka till!!
Citera
2025-11-27, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dick-Jerker
Tjena Pennan... jag tipsade dig för nån vecka sen om en artikel av A Midwestern Doctor (The Forgotten Side of Medicine). Just den artikeln handlade om DMSO (vilket botade min sons onda axel så att han slapp ta kortisonsprutor). Jag läste artikeln igen eftersom ämnet DMSO intresserar mig... men jag kollade även upp olika andra preparat som nämndes i artikeln.

Ett preparat som nämndes i förbifarten var "Chlorine Dioxide (CDS/MMS)". Jag har börjat plugga på lite om det... inte det lättaste eftersom ämnet verkar vara hårt censurerat och väldigt tabu att prata om.

Det heter klordioxid på svenska och folk som pysslar med friluftsliv känner redan till det som droppar man renar dricksvatten med. Googlar du på det kommer varningar om att det är ett blekmedel som är livsfarligt att dricka. ☠️
Men om du använder det i syfte att rena eller lagra vatten... ja DÅ går det som sagt utmärkt att dricka. 😂

Jag håller på att titta på en fem år gammal dokumentär om klordioxid och där tar de faktiskt upp borrelia. En allvarligt borreliasjuk kvinna som inte blivit hjälp av vare sig antibiotika eller kosttillskott/vitaminer. Hon fick nys om klordioxid och i ren desperation så testade hon det eftersom hon kände att hon inte hade något att förlora. Hon blev hjälpt av det och kände att hon hade fått livet tillbaka!!

Tjena Dicken!

Hälsan är ganska låg just nu och jag är inne på 7e dagen med hög dos Doxycykline (400mg/dag). Jag kommer snart att sluta med den dosen och hoppas på lite bättre hälsa framöver. Anaplasma, Bartonella, Borrelia - något borde det döda.
Samtidigt har jag varit dålig så länge och verkligen fördjupat mig i postcovid så jag har svårt att acceptera att det är infektionerna men jag håller på att processa det.

Jag har pratat med en mycket, mycket kunnig person och jag har nu ett recept som garanterat dödar alla typer av Borrelia. Jag vet även vilka blodprovsmarkörer som jag behöver testa, frekvens och när jag ev ska pausa behandlingen. Det här är alltså 4 starka antibiotika i 7 månader. Det innebär 9 piller/dag. Man får mardrömmar, man spyr ibland, men man får ihjäl allt.

Samma läkemedel användes av trådskaparen i (FB) Borrelia - HELVETET på jorden - vad fan ska jag göra ? men då var det korta kurer med 3v Doxycyklin, 3v ceftriaxone samt 3v Azithromycin under ett år, alltså ca 3 månaders uppehåll mellan kurerna. Personen ska ha blivit fullt frisk.

Annan tråd så används enbart Disulfiram. Det finns även studier på att det fungerat (se länk ovan).

Hört om vissa som blivit bra med kollodialt silver, även tipsad om det här i tråden. Men lämnar det någonsin kroppen? Hur farligt är det? Tror inte att jag kommer få svar på det.

Klordioxid. Jag kollade på filmen som du länkade. Det är verkligen intressant och klor går dessutom ur kroppen.
Det finns att köpa på Holistic, naturligtvis för vattenrening...
I en studie från 2022 https://esmed.org/MRA/mra/article/view/3279 så visades det att Borrelia i alla former (även i biofilm) dör när de utsätts för klordioxid under 7 dagar. Detta visades in vitro/labb med koncentrationen 30ppm i 37 grader. Inte helt enkelt att översätta det till dosering men man kanske kan jämföra med alkohol och promille/tusendel. Låter ju inte som att man behöver häva i sig så mycket om vi pratar 30ppm/miljondel. Inte räknat något så rent spontant:
1 Ta en liten "shot"
2 Åk till akuten
3 Upprepa steg 1 och 2 i en vecka

Jag är verkligen inte sugen på någon behandling och framför allt inte antibiotika i 7 månader.

Allt är däremot fixat samt olika örter för att döda bakterier. Ca 13000sek på mediciner/provtagning denna månad...
Nu återstår bara att välja behandling men jag ska låta det gå ett tag efter jag avslutar Doxycyklinekuren.

Kul att höra att DMSO botade grabbens axel. Det går verkligen att läsa på och bota.
Citera
2025-11-27, 21:12
Medlem
Det är inte covidvaccinet, lyssna inte på antivaxx galningarna.

Tror du gått med obehandlad borrelia, kan fucka upp en rejält
Citera
2025-11-30, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xade
Det är inte covidvaccinet, lyssna inte på antivaxx galningarna.

Tror du gått med obehandlad borrelia, kan fucka upp en rejält

Jag börjar bli mer och mer övertygad om att det verkligen är just dessa infektioner och inget annat. Visst kan Covid påverka immunförsvaret men roten är nog som du säger - Borrelia
Citera
2025-11-30, 13:03
Medlem
Gällande Klordioxid så klurade jag lite på den. Det funkar säkert men frågan är ifall man överlever.

Som tidigare studie visat så dör alla former av Borrelia om det utsätts för 30ppm klordioxid under 7 dagar.

Det skulle innebära att det måste finnas konstant 2,7g av ämnet i kroppen i 7 dagar (väger 90kg).

Genom att dricka nästan fyra stycken Holistic klordioxid 250ml dagligen i en vecka så uppnås den koncentrationen. https://www.holistic.se/klordioxid-250-ml

För vattenrening så rekommenderas dock 1ml av samma preparat tex Holistic (0,3% klordioxid) per 1 liter vatten - då är det helt safe.

Så ska man hålla 30ppm i kroppen så behöver alltså dosen vara ca 1000ggr starkare jämfört med dosering för vattenrening om man ska få i sig allt genom att dricka 1 liter.

Dricker man istället 2 eller 4 liter av blandningen så blir ju dosen 500ggr respektive 250ggr starkare än rekommenderad dos för vattenrening.

Kroppen klarar säkert att ha tex fyrdubbel dos i en vecka. Dricker man 4 liter blandning så är det isf 62,5ggr mer än rekommenderat för vattenrening.
Många frågor kvarstår gällande hur länge det stannar i kroppen osv. Här finns det ju verkligen risk för överdosering/död.

Kroppen är ju smart och det kan ju vara så att den lär sig vilka ämnen som ska tas vart för att tex lösa upp biofilm eller bekämpa något. Funderar på att testa men det blir ju kanske rekommenderad dos för vattenrening x3-4 - inte mer.
Citera
2025-12-03, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dick-Jerker

Vad bra att DMSO hjälpte din sons axel och det är ju generellt bra för folk som har problem med leder och liknade. Tyvärr luktar det väldigt illa men kanske finns luktfri variant, annars ska väl MMS pulver vara relativt liknande i sin konsistens.

Chlorine Dioxide känner jag en som prövat men det tar ju ganska så hårt på magen och hjälper förmodligen mer till bara lokalt där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in