Flashback bygger pepparkakshus!
2025-10-25, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrNescio
Många sådana fall efter ''the jab'' som jänkarna säger. Omöjligt att säga vad det är, många hälsoproblem dom inte identifierat ännu, orsakad av sprutan så man vill ju helst skylla på något enkelt för att undvika ansvar, i ditt fall stress. Lycka till och låt bli boosters.

Tack för tips. Nä, inge mer sprutor här inte
Citera
2025-10-25, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dick-Jerker
Verkar som att Dr. Peter McCulloughs protokoll för rensning av spikprotein som jag tipsade dig om har hjälpt dig något...

Detox from spike proteins: Here's how in 74 seconds, per Dr. Peter McCoullough
https://x.com/TinaZimmermann4/status/1901248812045479955
Nattokinase 2000 FU 2ggr dagligen
Bromelain 500 mg en gång dagligen
Gurkmeja 500 mg 2ggr dagligen
Jag tolkar din TS som att du påbörjade protokollet så sent som denna månaden, stämmer det?
I sådana fall kanske du bara ska fortsätta på den inslagna vägen och fortsätta med protokollet och se om det inte kommer fortsätta förbättra ditt tillstånd, sakta men säkert?

Det finns ju också I-RECOVER som du kanske redan har spanat in (eftersom fasta är en del av det), kanske det finns nåt där som du kan lägga till ditt nuvarande protokoll? Lycka till!

I-RECOVER: Post-Vaccine Treatment
https://imahealth.org/protocol/i-recover-post-vaccine-treatment/

Tack för att du minns mig och ditt tidigare tips.
Jag har testat protokollet tidigare men klarade endast av det några dagar pga att symptomen blev för tuffa och det är för kort period för att kunna dra någon slutsats annat än att det kanske funkar. Finns mycket när det kommer till detox och Jarisch Herxheimer reaktioner m.m. Man mår ej bra vid detox om det finns något att detoxa.

Det stämmer. Jag har kört enligt Peter.McCulloughs protokoll sedan början av oktober i kombination med ketos-diet och periodvis fastande. Jag ska kolla på I recover, den känner jag inte till sedan tidigare.

Jag gör ju precis det som du föreslår just nu.

Postcovid rubbar immunförsvaret - det vet man. Det kan ha gjort att latenta virus aktiverats, eventuella borreliabakterier eller annan parasit ökat mycket. Varför hade jag influsena-A i Grekland? Ont i benen, nedsatt känsel i vä sida ansikte, fingrar/tår, nedsatt syn, trött. Även om jag är ca 70% idag så är jag faktiskt långt ifrån frisk och på något sätt så vänjer man sig - det har ju gått ett tag.

Ibland undrar jag hur farligt är det med läkemedel egentligen. Liten dos Disulfiram mot borrelia.
Valacyklovir mot herpes. Metformin mot postcovid (ges ju mot folk med övervikt).
Är jag för feg när det kommer till läkemedel?
Citera
2025-10-25, 12:22
Medlem
Kan vara nån allergi. Prova att bara äta kött och ägg och smör. Ett exempel på svårupptäckt allergi är att äppeljuice kan innehålla björkpollen.
Senast redigerad av 800Nm 2025-10-25 kl. 12:30. Anledning: La till ett exempel
Citera
2025-10-25, 15:09
Medlem
Har man kraftig yrsel, rotatorisk eller gungande, så kickar Autonoma systemet in hårt.
Detta kan visa sig exakt som du beskriver med magproblem, illamående, ont i kroppen, detta kan också sitta i väldigt länge som efterskov.
Citera
2025-11-06, 19:28
Medlem
Tack för svar.
Jag äter ketos idag och har fastat 100+60h i oktober och 85h i november. Om det inte blir bättre så överväger jag att testa carnivore, vilket är det som du skrev nedan.

Jag har inte uteslutit något i nuläget och allt postinfektiösa i Huddinge säger är ju att det påverkar autonoma nervsystemet... Samtidigt har det gått några år sedan jag blev dålig och 1,5 år sedan jag blev riktigt dålig.
Citera
2025-11-06, 20:01
Medlem
Statusuppdatering.

September
Vanlig diet.
Tagit vitaminer/mineraler samt Ivermektin (dag1: 24mg, dag2: 48mg, dag3: 36mg).

Oktober
Ketos under hela oktober. Fastade två gånger med en veckas mellanrum 100+60h.
Sjuk en vecka i slutet av oktober.
Tagit rikligt med Spikenzym (Nattokinas, Proteas, Bromelain, Papain, Serrazimes) samt vanliga vitaminer/mineraler. Tagit Ivermektin i början av oktober (dag1: 36mg, dag2: 36mg, dag3 48mg).

Symptomen blev värre efter att jag var sjuk (inga mediciner alls under sjukdomen). Det spökar intensivt med hjärtat. Blev "frisk" i slutet av oktober - det innebär att svag feber, sjukkänsla och snuva upphörde.

November
Ca 1v efter att jag blev frisk så fastade jag igen (85h, bröt fastan idag).
Under fastan så har jag tagit mycket Spikenzym, Ivermektin 24mg/dag. Samt low dose naltrexone (1,5mg LDN).

Måendet är inte så bra just nu. Jag hoppas att det är detox som får mig att må sämre. Klurar på att sluta med både Ivermektin och Spikenzym men fortsätta LDN.

Jag har även beställt ett riktigt prov för borrelia och andra bakterier (mikroskopiskt) samt fixat en sjuksköterska som kan ta blodprovet på mig. Kontaktat ett tysk labb som kan utföra tester för bakterier/virus. Det kostar dock ca 20kkr att testa för allt så klurar lite på den i nuläget.

Jag kommer även att träffa läkaren på vårdcentralen i närtid, hoppas på att kunna få röntgen med spårmedel för att upptäcka ev blodproppar men det är svårt att motivera eftersom D-dimer är inom gränsvärden (ung ålder och ok D-dimer=ej blodpropp). Pratade dock med en kunnig professor förra veckan som förklarade att vid amyloid-fibrin-blodproppar så bryts ej D-dimer ner och det är anledningen till att den ej går upp. I övrigt så har jag börjat promenera 2km/dag.

Fy fan - man kämpar för att bli frisk!
Citera
2025-11-19, 18:27
Medlem
Statusuppdatering.

Det har varit vissa riktigt bra dagar men nätterna är i regel mycket svåra. Hjärtat eller någon nerv vid hjärta/hals brukar börja spöka ca 21:00. Hjärtslagen är så hårda så det är omöjligt att somna även fast jag är helt slut. Natten till idag så var jag vaken till ca 03:45. Sov sedan till 04:25 och vaken resten. Jag är inte stressad eller rädd längre. Igår skrattade jag faktiskt till lite när jag tänkte på hur jävligt det är!
Under de senaste två månaderna så har jag somnat omgående och sovit 7h i sträck vid fem tillfällen. Alla andra nätter har varit svåra utöver detta så har jag ont i benen och leder, haltar lite ibland men det är de minsta problemet.

Provsvar på privat blodprov.

Positiv för:
Borrelia
Bartonella
Anaplasma
Borrelia i cystform.

Blandade känslor men egentligen är jag glad nu när jag fått svar på vad det beror på.
Finns det någon som har kunskap om behandling av dessa infektioner?
Både Disulfiram och Doxycykline finns "på hyllan" men ska se över möjligheterna att få tag i Rifampicin (Kenneth Sandström skrev ut mycket av det och det är en välkänd antibiotika mot tex Bartonella och Borrelia).
Vid egen behandling så kommer jag lämna blodprov för tex lever regelbundet. Tar det via tex Werlabs. Vad är det mer som bör testas?

Jag är ingen expert på sånt här men hälsan har tvingat mig att läsa på. Uppskattar verkligen svar från er.

Avslutningsvis efter snart 6 års lidande - jag hatar det här samhället. Behövde få den ur mig!
Citera
2025-11-19, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pennan22
Statusuppdatering.

Det har varit vissa riktigt bra dagar men nätterna är i regel mycket svåra. Hjärtat eller någon nerv vid hjärta/hals brukar börja spöka ca 21:00. Hjärtslagen är så hårda så det är omöjligt att somna även fast jag är helt slut. Natten till idag så var jag vaken till ca 03:45. Sov sedan till 04:25 och vaken resten. Jag är inte stressad eller rädd längre. Igår skrattade jag faktiskt till lite när jag tänkte på hur jävligt det är!
Under de senaste två månaderna så har jag somnat omgående och sovit 7h i sträck vid fem tillfällen. Alla andra nätter har varit svåra utöver detta så har jag ont i benen och leder, haltar lite ibland men det är de minsta problemet.

Positiv för:
Borrelia
Bartonella
Anaplasma
Borrelia i cystform.

Blandade känslor men egentligen är jag glad nu när jag fått svar på vad det beror på.
Både Disulfiram och Doxycykline finns "på hyllan" men ska se över möjligheterna att få tag i Rifampicin (Kenneth Sandström skrev ut mycket av det och det är en välkänd antibiotika mot tex Bartonella och Borrelia).
Vid egen behandling så kommer jag lämna blodprov för tex lever regelbundet. Tar det via tex Werlabs. Vad är det mer som bör testas?

Jag är ingen expert på sånt här men hälsan har tvingat mig att läsa på. Uppskattar verkligen svar från er.

Avslutningsvis efter snart 6 års lidande - jag hatar det här samhället. Behövde få den ur mig!

Skönt att höra att du fått svar.
Jag är i liknande sits som dig men inte under så lång tid.

Har sedan 2-3 år tillbaka någon form av ”skov” från olika organ och delar av kroppen. Ibland är det värmekänsla som om jag hade feber och känner mig superhängig trots ingen typisk infektion. Ibland är det istället hjärtat som spökar väldigt likt det du beskriver, att det kommer som ”attacker” med hårda hjärtslag på kvällarna så man knappt kan somna, vaknar mitt i natten med darr inne i kroppen och hårda/snabba hjärtslag.
Ibland är det huvudvärk, ibland problem med magen, ibland andningen osv osv…..
Allt började efter en ganska kraftig covid-infektion.

Läkarna har utrett hjärta med EKG, långtids-EKG, arbets-EKG, bedside ultraljud. Alla möjliga infektionsprover och annat har tagits, immunförsvaret har utretts. Alla tester visar normalt.

Man börjar ju snart ge upp när det känns en gång per dygn som att man är på väg att dö men vården hittar ingenting…..

Och nej, jag är inte stressad eller utbränd, utan bara jävligt lack på symtomen.

Man kanske skulle kolla upp borrelia?
Citera
2025-11-19, 21:14
Medlem
Citat:
Statusuppdatering.

Positiv för:
Borrelia
Bartonella
Anaplasma
Borrelia i cystform.

Från ett biovapen till ett annat alltså. 👨‍⚕️☣️👩‍🔬

Det är ju inte bara SARS-COV2 som forskare förmodligen pillat på med sin gain-of-function-forskning... borrelia skall tydligen också vara en sådan kandidat. https://alter.systems/ har en ganska trevlig AI/textrobot som du kanske kan bolla lite idéer med... jag gillar den. Skapa konto så får du historik och kan dela konversationer.

Jag har inte läst på alls om borrelia så jag är ärligt talat helt okunnig på området tyvärr... kanske sjukvården är bättre på "post-borrelia" än på "post-covid", hehe. Troligtvis inte eftersom de inte lyckats fixa dig än... du får ju nästan bättre hjälp av antivaxxers på Flashback än på vårdcentralen. 😉

Skämt åsido... du har hjälpt dig själv genom att vara lyhörd och öppen för alternativa metoder när skolmedicinen inte hjälper dig.

Kan som sagt inget om borrelia men jag läste en artikel för inte så länge sedan av A Midwestern Doctor som är en anonym doktor på 𝕏 där Lyme disease (borrelia) kom på tal några gånger. https://www.midwesterndoctor.com/p/dmso-mixtures-transform-natural-medicine

Du är ju inte främmande för alternativa behandlingar så kanske det finns idéer där som du kan bolla med AlterAI (https://alter.systems/) som jag tipsade om...

Du har 𝕏-konto va? Om inte, skaffa det... censuren mot alternativa mediciner är inte lika hård där som på andra plattformar (även om EU-censur existerar även där). Tror inte den här sökningen t.ex. fungerar om du inte är inloggad... https://x.com/search?q=lyme%20disease%20treatment

Lycka till!!
Citera
2025-11-20, 12:58
Medlem
Citat:
Statusuppdatering.

Positiv för:
Borrelia
Bartonella
Anaplasma
Borrelia i cystform.

Tack för att du delar med dig och kämpar på!

Har en bekant som har liknande symptom och där blev en borrelia infektion bekräftad via vårdcentralen och då var det borrelia burgdorferi. Den personen körde typ 14-21 dagars kurer med doxy några gånger men det verkar mer bara ha hjälpt tillfälligt. Sjukhusen erbjuder väl doxy intravenöst om man gör ryggmärgsprov och borrelia hittas där men osäkert om det tar bort all borrelia. Vet också att den prövade en massa olika örtkurer mot just borrelia men det verkar inte heller ha hjälpt.

Personen blev dock delvis hjälpt av kolloidalt silver ca 1 msk dagligen även om hälsan inte är på topp men det verkar iaf ha hjälpt en hel del. Det är ju lite kontroversiellt men det här är en bra webbsida som svarar på kritiken: https://www.kolloidaltsilver.me/

Medical medium kan ju också vara intressant att kolla upp men han skyller ju det mesta på Epstein Barr viruset som nästan alla har, men den kommer ju också i olika varianter. Han har specifika diet råd som en hel del verkar bli bättre av. Förmodligen har folk flera latenta virus och bakterier som under vissa förhållanden kan bryta ut.

Metylen blå pratas det också en del om i alternativa kretsar men gör nog ingen jätteskillnad.

Är ju ett vaccin snart på gång mot Borrelia av Pfizer/Valneva som kanske kan hjälpa?

Hoppas att du hittar några bra lösningar och fortsätt gärna uppdatera oss hur det går!
Citera
2025-11-20, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeMagnifique
Skönt att höra att du fått svar.
Jag är i liknande sits som dig men inte under så lång tid.

Har sedan 2-3 år tillbaka någon form av ”skov” från olika organ och delar av kroppen. Ibland är det värmekänsla som om jag hade feber och känner mig superhängig trots ingen typisk infektion. Ibland är det istället hjärtat som spökar väldigt likt det du beskriver, att det kommer som ”attacker” med hårda hjärtslag på kvällarna så man knappt kan somna, vaknar mitt i natten med darr inne i kroppen och hårda/snabba hjärtslag.
Ibland är det huvudvärk, ibland problem med magen, ibland andningen osv osv…..
Allt började efter en ganska kraftig covid-infektion.

Läkarna har utrett hjärta med EKG, långtids-EKG, arbets-EKG, bedside ultraljud. Alla möjliga infektionsprover och annat har tagits, immunförsvaret har utretts. Alla tester visar normalt.

Man börjar ju snart ge upp när det känns en gång per dygn som att man är på väg att dö men vården hittar ingenting…..

Och nej, jag är inte stressad eller utbränd, utan bara jävligt lack på symtomen.

Man kanske skulle kolla upp borrelia?

Mina symptom som svår huvudvärk, trötthet, mild feber/snuva har pågått sedan 2020. Det här var illa men helt ok jämfört med hur det har varit sedan mitten av 2024. Jag fick då en kraftig infektion och några veckor senare kom alla symptom.
Vi har precis samma med att det vandrar runt i kroppen, magen, huvudet, hjärtat, vaknar med darr i kroppen + hårda hjärtslag, även knastrande/bubblande från halsen. Jag har även ont i benen och vissa nätter så kissar jag ca en gång per timme.

Exakt samma sak hände för en kollega (obesudlad/icke-vaccinerad), dvs mycket sjuk i en dag och några veckor senare kom allt.

Jag tycker att det låter som vi lider av samma skit!

a) Är det spikprotein eller ännu värre amyloid-proteiner som skapats efter infektionen?
Här är det i så fall Nattokinas, fasta och Ivermektin som ska hjälpa.

b) Folk bär på massa olika virus/parasiter men kroppen kämpar mot dessa utan att man märker något. Covidinfektionen påverkar immunförsvaret och infektionerna kan "föröka sig fritt"?

Nu vet jag att jag har Borrelia, Anaplasma samt Bartonella. Jag rekommenderar dig verkligen att göra ett privat, riktigt test. Ska jag länka till det?

Jag har egentligen bara haft hypoteser fram till nu (a,b) men jag hoppas att det endast är dessa parasiter som jag lider av. Jag kommer därför utgå från vad jag vet. Samma kväll (igår) som jag fick resultaten så påbörjade jag en 91 dagars behandling med Disulfiram.
Det är effektivt mot Borrelia och kommer åt bakterien i dess biofilm/cysta. I en studie från 2020 så upplevde 92,5% av patienter symptomlindring efter behandling med Disulfiram medan 36% var friska vid uppföljning sex månader efter avslutad behandling.
https://www.ilads.org/wp-content/uploads/2020/12/Repurposing-Disulfiram-First-3-Years-Experience-MDPI-Antibiotics-12-4-2020.pdf
Disulfiram ges även vid behandling av Borrelia på vissa tyska kliniker och har skrivits ut av Amelikliniken i Stockholm.
Citera
2025-11-20, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Tack för att du delar med dig och kämpar på!

Har en bekant som har liknande symptom och där blev en borrelia infektion bekräftad via vårdcentralen och då var det borrelia burgdorferi. Den personen körde typ 14-21 dagars kurer med doxy några gånger men det verkar mer bara ha hjälpt tillfälligt. Sjukhusen erbjuder väl doxy intravenöst om man gör ryggmärgsprov och borrelia hittas där men osäkert om det tar bort all borrelia. Vet också att den prövade en massa olika örtkurer mot just borrelia men det verkar inte heller ha hjälpt.

Personen blev dock delvis hjälpt av kolloidalt silver ca 1 msk dagligen även om hälsan inte är på topp men det verkar iaf ha hjälpt en hel del. Det är ju lite kontroversiellt men det här är en bra webbsida som svarar på kritiken: https://www.kolloidaltsilver.me/

Medical medium kan ju också vara intressant att kolla upp men han skyller ju det mesta på Epstein Barr viruset som nästan alla har, men den kommer ju också i olika varianter. Han har specifika diet råd som en hel del verkar bli bättre av. Förmodligen har folk flera latenta virus och bakterier som under vissa förhållanden kan bryta ut.

Metylen blå pratas det också en del om i alternativa kretsar men gör nog ingen jätteskillnad.

Är ju ett vaccin snart på gång mot Borrelia av Pfizer/Valneva som kanske kan hjälpa?

Hoppas att du hittar några bra lösningar och fortsätt gärna uppdatera oss hur det går!

Tack för tips gällande silver och methylen blue, har läst lite om det tidigare men får ta mig en djupare titt. Se inlägg ovan gällande Disulfiram - det verkar lovande och jag kommer posta sen hur allt har gått. Jag stegrar upp långsamt och kommer vara färdig med behandlingen i februari.

Kan det vara något för polaren att testa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in