Citat:
Ursprungligen postat av
Du-Hast
Ja, den bilden har fastnat på näthinnan på mig
Den är så jävla dålig på så många sätt om det skulle skapas tvivel hos vittne och skulle ju såklart utnyttjas av försvaret
Var det inte Bo Strömstedt ( far till Niklas) som kände sig lite naiv långt senare i någon tidningsartikel ang Engström?
Samma här. Den bilden är svår att komma runt. Jag kan heller inte begripa syftet med bilden? Hade SE kopior av bilderna hemma som han satt och tummade på? Som vittne känns det osunt? Som gärningsman, känns det otäckt. Jag kan inte riktigt få ur skallen, att hans många mediala framträdanden faktiskt var för att få florera i historieböckerna. Föreviga sig själv som Palmes mördare.
Jag vet inte angående Bo Strömstedt, det ringer någon klocka i bakhuvudet, men kan inte placera? Skulle det komma fram att SE var gärningsman, är det nog många som får hjärtat i halsgropen och upplever kyla gå igenom kroppen.
Men, bilden är spooky även om han är vittne, den berättar om något både sorgligt och skevt. Han lär ju ha haft en viss hang-up på mordet vad det verkar? Och att breda ut sig som han gjorde i småtidningarna Proletären och Skydd & Säkerhet 91-92 (om jag minns årtalen rätt) är även det märkligt, så många år efter mordet, när det i övrig och stor media tystnat sedan rättegången mot CP. Varför? Han rekonstruerar väl även i Proletären? Varför? Var han gärningsman har han ju ett återkommande behov av att dokumentera Var han vittne, hade han ett synnerligen osunt förhållande till händelsen, borde erbjudits KBT-behandling för att gå vidare.