Citat:
Ursprungligen postat av
Mosquitoseven
Haha ja du USA har ju enorma problem nu med ett splittrat samhälle, kolla in alla tältläger och opiatkrisen. Knappast ett lyckat samhällsbygge snarare enorm utslagning med hög kriminalitet till skillnad från Japan som dock har andra problem.
Vad du inte heller verkar begripa är att USA var aldrig homogent heller från 1700-talet fram till idag även om trycket med invandring från Mexico gjort saker och ting värre på senare tid. Japan är fortfarande homogent och Sverige var det för inte särskilt länge sedan. Det är betydligt bättre för samhället att vara homogent är mångkulturellt och splittrat.
Du verkar tro att ett folkutbyte leder till rikedom och lycka när det i själva verket leder till fattigdom, motsättningar, sociala problem, våld och kaos.
Ett BRA folkutbyte har skapat USA. Sverige har haft ett DÅLIGT folkutbyte.
USA är inte ett väl fungerande land just nu. Men problemen med droger m.m är inte orsakade av folkutbyte.
Det är riktigt att vita inte vill bo med svarta i USA och Sverige och det har alltid varit så. Jag har alltid själv bott i helsvenska områden, nästan alla väljer så. Det är inte konstigt, människan är rädd eller försiktig med det okända och ovana.
jag tycker Sverige är bäst med bara "svenskar". Men jag har också sett problem med att anställa sjukvårdspersonal så det är OK om 50% av dem inte är "svenskar" och har man träffat på riktigt många så tycker man inte längre det är ett problem. För svensk sjukvård är inte bäst i världen och andra kan utföra den lika bra.