2025-11-29, 02:49
Medlem
Alba007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarsistFemenist
Jag spekulerar inte om dödsorsaker eller scenarier som ingen kan belägga.

Det enda som går att säga med säkerhet är vad som finns i öppna källor och där finns varken en misstänkt, ett fastställt brott eller något som styrker det som påstås.

Resten är bara gissningar, och där tänker jag inte fylla på.
vi som sökt har gått på öppna källor. Och framgår tydligt vad som hänt. Vem som är skyldig till vad osv. Du har missat mycket du i dina öppna källor. Eftersom du vet att varken misstänkt eller fastställt brott fanns i dessa öppna källor så borde du redovisa vilka de är. Lägg ut dom här i tråden så alla kan se dom.
Citera
2025-11-29, 02:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olle.58
Vill inflika att det finns djur i boendet, en katt som heter Snövit. En innekatt som inte får gå ut, då den med all säkerhet stuckit iväg.

Det har funnits ytterligare en katt när denne bodde på boende innan det blev skyddsstopp och inte fick bo kvar där där pga hot, misshandel mot personal bedrevs, även fanns där en katt som blev slängd i väggen flertal ggr så den fick omplaceras, ändå köptes ny katt när A flyttade hem, sedan köptes Essie med fondpengar.

Läkare förbjöd att saxar, knivar och andra föremål fick vara framme, de skulle gömmas.
Det gjordes de också när vissa assistenter arbetade, förutom när föräldrarna arbetade, då satt A med saxar öppet!!

Jag tackar för mig här i denna tråd.
Ser framemot att en tråd skapas där vi inte har denna munkavel och blir stoppade i ett vad vi än skriver. Ha de bra vänner och på återseende 🫶
Det där är imponerande mycket text för något som inte ens rör själva försvinnandet.

Ingenstans i det du skriver finns ett enda konkret faktum som förklarar var Essie är, vad som hänt henne, eller vem som skulle vara ansvarig.
Det är bara ännu ett sidospår som blandar IVO, arbetsmiljö, väggar, hot, bett och assistentkonflikter – alltså sådant som moderator nyss påpekade är OT i en tråd som ligger under ABoK

Att stapla perifera detaljer på varandra gör dem inte mer relevanta.

Så om du anser att något av detta faktiskt har bäring på försvinnandet, får du nog börja med att förklara hur.
Tills dess framstår det bara som ännu ett försök att fylla tråden med så mycket brus att ingen längre minns att vi inte har ett enda fastställt brott, ingen misstänkt och inga verifierbara fakta.
Citera
2025-11-29, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Svaret på det är så enkelt och helt relaterat till trådens ämne eftersom det inte fanns något skydd av något slag, för om det hade funnits en funktionellt skydd hade Essie varit säker, och om hon hade varit säker skulle hon aldrig ha blivit skadad eller dödad och vi skulle ha undvikit att diskutera den här saken...
jag har en känsla av att vi är några här som med stor sannolikhet anar kan drifta mig till att säga sig förstår hur detta gått till. och hur det "städats upp" efteråt. Det är det jag vill veta, och jag vill veta varför det tog ETT år att komma fram till att lägga ner detta samt dessutom sekretessmarkera det. Det får jag inte ihop? jag begriper inte varför man sekretess markerar en " hundstöld" Ingen av familjen har ju hemligt identitet (fast en försökte ju efteråt plocka bort sig från sidor) nu kom det i tråden namn på Åklagaren samt den polis som undersökte fallet. där kanske jag via dom kan få svar varför detta lades ner. jag skulle vilja veta stackars essies öde, vad som hände henne och vad hon fick utstå sina sista dagar i livet. jag utgår från att hon inte lever. undrar även om det är OK gå ut i TV dagspress och påstå saker utan belägg och dessutom swishtigga pengar till ny hund till "stackars dottern" som inte klarar sig utan hjälp av hunden. det är ju så falskt och fräckt att man häpnar. hur kan man ha mage att vara så fräck? hoppas Tv gör en uppföljning med huvudaktören som får berätta om dom fått ihop pengartill ny hund?
Citera
2025-11-29, 13:39
Medlem
Alba007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filip600
jag har en känsla av att vi är några här som med stor sannolikhet anar kan drifta mig till att säga sig förstår hur detta gått till. och hur det "städats upp" efteråt. Det är det jag vill veta, och jag vill veta varför det tog ETT år att komma fram till att lägga ner detta samt dessutom sekretessmarkera det. Det får jag inte ihop? jag begriper inte varför man sekretess markerar en " hundstöld" Ingen av familjen har ju hemligt identitet (fast en försökte ju efteråt plocka bort sig från sidor) nu kom det i tråden namn på Åklagaren samt den polis som undersökte fallet. där kanske jag via dom kan få svar varför detta lades ner. jag skulle vilja veta stackars essies öde, vad som hände henne och vad hon fick utstå sina sista dagar i livet. jag utgår från att hon inte lever. undrar även om det är OK gå ut i TV dagspress och påstå saker utan belägg och dessutom swishtigga pengar till ny hund till "stackars dottern" som inte klarar sig utan hjälp av hunden. det är ju så falskt och fräckt att man häpnar. hur kan man ha mage att vara så fräck? hoppas Tv gör en uppföljning med huvudaktören som får berätta om dom fått ihop pengartill ny hund?
Vittnen var ju personalen som gjorde anmälan. Och filmade bevismaterial. Ingen har motsatt sej de händelser som personalen har angett i sin anmälan till LS. Alltså kan man se dom som sanna. Finns som offentlig handling.
Citera
2025-11-29, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alba007
Vittnen var ju personalen som gjorde anmälan. Och filmade bevismaterial. Ingen har motsatt sej de händelser som personalen har angett i sin anmälan till LS. Alltså kan man se dom som sanna. Finns som offentlig handling.
Kanon tack! då blir det ju ännu mera obegripligt att detta lades ner mitt i semestern efter 1 år? Hur kan man sitta 1 år och utreda detta när denna tråd får fram detalj på detalj som inte stämmer, och "försvararna" i tråden gapar om bevis hela tiden. ioch med FUP är sekretessmarkerad av någon konstig anledning så blir det ju svårt få fram bevis.. men det skall väl kunna gå att lösa kanske.
Citera
2025-11-29, 14:04
Medlem
Alba007s avatar
Citat:
Kanon tack! då blir det ju ännu mera obegripligt att detta lades ner mitt i semestern efter 1 år? Hur kan man sitta 1 år och utreda detta när denna tråd får fram detalj på detalj som inte stämmer, och "försvararna" i tråden gapar om bevis hela tiden. ioch med FUP är sekretessmarkerad av någon konstig anledning så blir det ju svårt få fram bevis.. men det skall väl kunna gå att lösa kanske.
Anmälan av personal om att Essie inte mådde bra då hon drog sej undan och pep. Men skulle tvingas tillbaka. Dras fram om hon gömde sej. Så om en assistanshund gör så fungerar hon inte längre som det hon skall. Enligt HH vill de fly undan. Både HH och LS har sett filmerna. Vilket gjorde att en anmälan skrevs och ett besök planerades. LS har dock en viss behandlingstid i ärenden. I annat fall skall polisen tillkallas. Huruvida dessa anteckningar gick vidare till polis vet vi ju inte. Alla handlingar är ju sekretessbelagda. Tydligen räckte inte detta heller som en misstanke av polisen. De borde ju vetat om anmälan. Första anmälan till LS kom in i juni.
Senast redigerad av Alba007 2025-11-29 kl. 14:33.
Citera
2025-11-29, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alba007
Anmälan av personal om att Essie inte mådde bra då hon drog sej undan och pep. Men skulle tvingas tillbaka. Dras fram om hon gömde sej. Så om en assistanshund gör så fungerar hon inte längre som det hon skall. Enligt HH vill de fly undan. Både HH och LS har sett filmerna. Vilket gjorde att en anmälan skrevs och ett besök planerades. LS har dock en viss behandlingstid i ärenden. I annat fall skall polisen tillkallas. Huruvida dessa anteckningar gick vidare till polis vet vi ju inte. Alla handlingar är ju sekretessbelagda. Tydligen räckte inte detta heller som en misstanke av polisen. De borde ju vetat om anmälan. Första anmälan till LS kom in i juni.
Man undrar ju HUR alla bevis inte togs på allvar av undersökande polis?? kan det möjligen finnas Jäv inblandat? (frågar åt en vän) det är väl så ganska uppenbart vad som hänt, och swishtigga pengar till ny hund för " stackars dottern( vuxen kvinna) inte klarar sig,, gå ut i TV och media med detta. HUR kan detta inte vara straffbart och HUR kan detta läggas ner?? farfar i min värld "panik" byter in sin husbil. P säljer samtidigt hundbur trots man swishtigger pengar till ny hund? lovar hitte lön på 50,000 sen 100,000 inom viss begränsad tid? Ni som swishat har ni fått tillbaka era pengar undrar jag? ni som sitter på fakta om hur detta gått till hoppas jag öppnar sig och anmäler så detta fall öppnas. det är ju solklart att något skaver anser jag..
Citera
2025-11-29, 17:34
Medlem
Olle.58s avatar
Citat:
Det tycker jag med. mycket märkligt. hela polisanmälan/ utredningen känns mycket märklig ioch med den tydligen är sekretessmarkerad? varför?Tycker det är något som skaver här. Skulle gärna vilja ta del av utredningen Undrar om det går få fram siarenummer eller K- nummer för att se vem som hållt i denna utredning?
Jag har dessa diarienummer etc om utredningen om Essie samt förtalsmålen.
Kan sända de dig via PM!
Senast redigerad av Olle.58 2025-11-29 kl. 17:41.
Citera
2025-11-29, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olle.58
Jag har dessa diarienummer etc om utredningen om Essie samt förtalsmålen.
Kan sända de dig via PM!
Kanon tack! detta tål att forskas i. känns som det inte gått rätt til i min värld.
Citera
2025-11-29, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PR400
Det där är imponerande mycket text för något som inte ens rör själva försvinnandet.

Ingenstans i det du skriver finns ett enda konkret faktum som förklarar var Essie är, vad som hänt henne, eller vem som skulle vara ansvarig.
Det är bara ännu ett sidospår som blandar IVO, arbetsmiljö, väggar, hot, bett och assistentkonflikter – alltså sådant som moderator nyss påpekade är OT i en tråd som ligger under ABoK

Att stapla perifera detaljer på varandra gör dem inte mer relevanta.

Så om du anser att något av detta faktiskt har bäring på försvinnandet, får du nog börja med att förklara hur.
Tills dess framstår det bara som ännu ett försök att fylla tråden med så mycket brus att ingen längre minns att vi inte har ett enda fastställt brott, ingen misstänkt och inga verifierbara fakta.

Vad menar du? Att djurmisshandel förekommit är ju tydligt. Det är sorgligt och oacceptabelt och kan vara en förklaring till varför Essie "försvann".
Citera
2025-11-29, 18:38
Medlem
Citat:
Kanon tack! detta tål att forskas i. känns som det inte gått rätt til i min värld.

Har Kalla fakta haft uppe detta fall?
Citera
2025-11-29, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Har Kalla fakta haft uppe detta fall?
Inte vad jag vet, Men det kanske man skulle hinta dom om? Något känns väldigt fel i detta fall. jag har via mitt jobb läst tusentals polisanmälningar, sällan eller aldrig har dessa vart sekretessmarkerade, nu jobbar jag med fordon. men att få detta sekretessmarkerad p,ga en hundstöld känns märkligt? får mig att fundera om någon med makt lagt sig i detta? samma person som jag skulle kunna tänka mig tog bort essie. men det är bara min gissning inget påstående.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in