Citat:
Ursprungligen postat av
JoaquinGuzman
Brukar du tala om för dina vänner som ska sova över i din säng att det inte kommer att bli tal om sex?
Brukar du tala om för dina vänner som ska sova över hemma hos dig (inte i din säng) att det inte kommer att bli något sex?
Är det ens möjligt för dig att ta in i din tankevärld att denna kvinna kanske faktiskt visste om de tidigare anklagelserna mot den här mannen? Om hon visste om detta och om hon sade som hon sade på grund av detta, kan du då på något sätt förstå oss som tycker att hon då borde ha agerat annorlunda?
Ja, det här jag gjort. Iaf till vänner som ska sova över och är fulla. Och jag har även sagt "om du behöver spy, gör det i den här hinken. Och något sex blir det inte, vi är polare så håll tassarna borta".
Men till
nyktra vänner som sover över har jag aldrig sagt så.
Men fulla vänner är framförallt
fulla. Spärrar som släpper. Så viktigt att de vet vad som gäller, som sagt. En trygghet för båda.
Nu vet vi inte orsaken till varför kvinnan sa så till sin vän sedan länge. Men han var full. Då är det en (enligt mig) rimlig sak att säga typ "du får sova i samma säng, men det blir inget sex, bara så du vet!".
Vi vet inte heller om hon kände till de tidigare våldtäkterna han har begått. Troligtvis är han inte dömd för dessa. Sannolikt kan hon ha fått reda på dessa våldtäkterna
efter att hon själv blivit våldtagen. Hon flydde ju sitt eget hem där mitt I natten, när han inte hörsammade hennes
upprepade nej. Vart flydde hon? Till en vän som berättade om de tidigare övergreppen, kanske?
När hon nämner de tidigare våldtäkterna i Snapchatkonversationen blir ju hans svar "vad menar du?". Låter som de två aldrig har pratat om det.
Och visste hon om de tidigare anklagelserna. Så kan hon som
vän sedan länge förkastat de ryktena/inte trott på dem.
När tom du inte tror på att våldtäkt har skett, när tom åtal har väckts mot för dig främmande personer. Så borde du ju förstå att en vän sedan länge, inte heller tror på endast rykten. Eller hur?
Och här blir jag fundersam.
Du tror ju inte på åtal och domar kring våldtäkt. Du tror ju att det är falskanmälningar. Och detta rör främmande personer för dig.
Men du tycker att hon ska tro på
våldtäktsrykten om sin "vän sedan länge".
Hur får du det att gå ihop?
Hon kan ju varit precis som du: sådan som tror att så fort en kvinna säger att hon blivit våldtagen, så
ljuger hon.
Det är sådant synsätt som blir så farligt. Då går förövare fria och kan våldta fler. Även efter en dom. För du och andra tror inte på domen.
Eller som chalmeristfallet. Fälld i Tingsrätten. Friad i Hovrätten. Jag ser honom som skyldig. Du och vissa andra ser honom som oskyldig.
Men skulle han åka dit för våldtäkt igen, så jävlar vad ni skulle skuldbelägga den kvinna som sovit med honom "tidigare våldtäktsanklagad man"!
Tänk till lite.