Citat:
Ursprungligen postat av
Duke-Of-Wellington
När man får se bilder på folks pizzor, kebaber, hamburgare från småorter på sociala medier så dreglas man. Man ser redan på bilden att den är god.
Helsingborg, Jönköping, Skellefteå, Motala, Nässjö Jag kan nämna varenda jävla håla i Sverige som har det där typiska "90-talspizzan". I Stockholm smakar allting bara papper. Dessutom är vitlökssåsen/rödsåsen ett skämt. I andra städer, särskilt i södra Sverige, så verkar de alla ha mycket bättre såser. Och i dessa småhålor kan de göra extraordinära saker som "en hamburgare i pizzan i en kebabtallrik upphöjt till ett berg med alla såser" för 100 kronor.
Vad är det som gör att pizzan och kebaben i Stockholm suger pung? Varför finns det inte ett enda jävla ställe av alla miljontals restauranger i Stockholm som kan göra en god sydsverige-pizza eller kebabtallrik?
Det ligger noll sanning i ditt påstående. I jönköping-Nässjö-Småland smakar varenda jävla pizza exakt likadant. Tjock botten, samma leverantör av råvaror, små variationer i den f.ö överskattade smålands-kebabsåsen.
Jag vet för jag har bott däromkring större delen av mitt liv.
I Stockholm däremot finns det massa trevliga pizzerior med mycket godare pizzor.
Och vill du ha just Småland-varianten på kebabsås/pizza så finns Savoj.
Nä du, du får nog sluta fantisera och komma tillbaks ner till verkligheten.