2025-11-23, 12:31
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brunafingrarna
Nä men vilket snyfteri. Svensk lag sträcker sig inte över hela världen, import av livsmedel skall fylla vissa krav. Jag har medvetet inte köpt varor från Israel i 35 år p.g.a. av ockupationen och övergreppen. Vill individer trots allt köpa smutsig produktion är det den enskildes ensak.

Om nu brunhögern visar sådan omtanke om djur och natur borde de faktiskt ställa sig frågan varför de, förutom kränker, hetsar och hotar minoriteter, även lade lite energi på de miljöproblem deras politik leder till. Det vore på tiden med en gnutta självkritik.
Ni vill slakta vår björn- och vargstam, kalhugga våra naturskogar, tvinga in kor året runt i ladugårdar, exploatera stränder, inskränka allemansrätten. Det blir en spegling av tråden diskussion om haltande retorik iaf ett utfall av hyckleri.

Min fetning.
Varför generaliserar du? Inget av detta är "brunhögerns" politik i sak, utan med modifiering med om och men o.s.v. Frågorna skall diskuteras ur andra aspekter m.m.

Försök inte klistra detta på nån höger för det är likadant åt andra hållet.
Citera
2025-11-23, 13:22
Medlem
Brunafingrarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53....so what
Min fetning.
Varför generaliserar du? Inget av detta är "brunhögerns" politik i sak, utan med modifiering med om och men o.s.v. Frågorna skall diskuteras ur andra aspekter m.m.

Försök inte klistra detta på nån höger för det är likadant åt andra hållet.

Jag utgick från den blåbruna högern i riksdagen, en rungande majoritet av den svenska högern. Tyvärr glömdes den lilla klicken NS bort utanför riksdagen, rätt ska vara rätt, ledsen för misstaget.
Citera
2025-11-23, 15:06
Moderator
Diagorass avatar
Politik: inrikes --> Jämställdhet och diskriminering
/Moderator
Citera
2025-11-24, 04:38
Medlem
Om du tycker svenska lagar ska stå över de islamiska är du en islamofob och rasist.
Citera
2025-11-25, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Ja, för att använda fräsig ord som nazist, rasist eller högerextrem när man saknar argument, är försåts ingen form av härskarteknik? Det är förstås legio hos vänstertroll. Vill du argumentera eller bara anse dig som bättre.

Hmm du får gärna påminna mig om var jag skrev det.
Blev du kränkt?
Citera
2025-11-25, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Ah, en whataboutism. Hade du något att tillföra tråden eller är du bara ännu en hjärndöd idiot med oneliners för pseudodebatt?

Nej du tillförde ju såå mycket så det räcker där.
Kom nu med din klassiska catch phrase och fortsätt kommentera i alla trådar.
Citera
2025-11-25, 18:03
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fishfucked
Hmm du får gärna påminna mig om var jag skrev det.
Blev du kränkt?
Nej! Varför skulle jag bli kränkt? För vad? Helt förvirrande.
Försöker du projicera känslor på mig som en härskarteknik?
Citera
2025-11-26, 00:05
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Det som givetvis inte går ihop är att gapa sig hes om patriarkala kulturer för att sedan rösta hit dom mest patriarkala barbarerna på jorden.

Retoriken är inte svår alls att få ihop ens för normalbegåvade. Det är 2 olika grupper män blattar och svenskar och kritiken av feminister är därmed dubbelbottnad här, det är feminister som röstat hit våldtäktsmän och det är feminister som indoktrinerar barn och därmed pojkar till att bli feminina veka mähän. Ditt svar på det skulle då vara mer feminism? Ergo föra in fler våldtäktsmän och göra pojkarna till ännu större fjollor? Brilliant Einstein.

Går detta över ditt förstånd ts så är det för att du korkad, jag hoppas du förstår det i tid och slutar med din patetiska kaviar-kommunism, du vet att ingen respekterar dig eller någon annan silverskedsunge som håller på såhär, det är bara sååååå performativt och fejk.
Citera
2025-11-28, 07:59
Medlem
Citat:
Nej! Varför skulle jag bli kränkt? För vad? Helt förvirrande.
Försöker du projicera känslor på mig som en härskarteknik?

Ett svar på frågan kanske?
Citera
2025-11-28, 08:48
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fishfucked
Ett svar på frågan kanske?
Ja, alla svar på frågor är förstås svar på frågor. Försöker du insinuera något här som du inte har en aning om.
Är det ditt svar som faktiskt säger mer om dig, än om mig? Att du precis som jag säger, försöker projicera känslor på mig som ett dåligt försök till härskarteknik.

Samma som TS med islamofober för de som kritiserar islam. Man vill inte debattera frågan och använder det som en härskarteknik för att slippa det. Sen varför vänstern försvarar islam är för mig helt obegripligt, då den står mot alla åsikter som de inom vänstern anser sig ha. Inte försvarar man kristna eller judiska fundamentalister, tvärtom. Man är inkonsekventa i sina åsikter.
Citera
2025-11-29, 08:02
Medlem
Citat:
Ja, alla svar på frågor är förstås svar på frågor. Försöker du insinuera något här som du inte har en aning om.
Är det ditt svar som faktiskt säger mer om dig, än om mig? Att du precis som jag säger, försöker projicera känslor på mig som ett dåligt försök till härskarteknik.

Samma som TS med islamofober för de som kritiserar islam. Man vill inte debattera frågan och använder det som en härskarteknik för att slippa det. Sen varför vänstern försvarar islam är för mig helt obegripligt, då den står mot alla åsikter som de inom vänstern anser sig ha. Inte försvarar man kristna eller judiska fundamentalister, tvärtom. Man är inkonsekventa i sina åsikter.

Var fanns svaret i den ordspyan?
Citera
2025-11-29, 11:34
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bur-q-ua12
Om jag inleder med gruppen islamofober, varav finns ett antal, så skyller de ofta allt på islam och muslimer. Dessa påstås vara såväl HBTQ-fientliga, vilket anses fel, som emot jämställdhet, även det fel, och kvinnofientliga, inkl. "toxisk maskulinitet", vilket våldtäkter och s.k. hedersvåld mot svenska kvinnor tänks utgöra ett bevis på. Även det fel, enl. gruppen islamofober. Lite mer av feminism tycks efterlysas.

Parallellt har islamofoberna dock invändningar mot svenska, feminiserade och mesiga män, som tycks gilla HBTQ, feminister och jämställdhet. De förra ignorerar även annan, "toxisk maskulinitet" och svenska män, som begår våldtäkter.

Hur går den retoriken ihop?
Såklart inte alls, utan den tjänar enbart som en sorts papperstiger.
Det enda den innebär är polarisering mellan olika grupper.
Det kan vara såpass illa att islamofoberna spelar på "båda planhalvor samtidigt" för att uppnå sitt syfte.

Människor över lag tar till de argument de kan, och funderar inte så mycket på huruvida de "går ihop", eller om resonemangen är konsekventa.

Däremot är böghatandet inom den engagerande högern lite av en halmgubbe. Det har alltid funnits mycket bögar till höger. Inom borgerligheten har det alltid funnits en "gentlemannamässig" gay-kultur, som utgjort en urban subkultur, och som inte gjort några som helst anspråk på att få vara del av offentligheten.

Det som främst kritiseras från högerhåll, är de högljudda anspråken på att kulturella och sexuella minoriteter ska bli del av mainstreamsamhället. Anledningen är förstås inte att man tycker illa om minoriteter, men de ÄR minoriteter, och ska man låtsas något annat, så når man snabbt den punkt där minoriteter från inflytande som inte står i proportion till sin storlek. Människor till höger inser vikten av ett majoritetssamhälle. De som tänker lite längre förstår också att majoritetssamhälle är en förutsättning för att minoriteters rättigheter ska kunna upprätthållas
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in