2025-11-29, 11:50
Medlem
UniktAnvNamns avatar
själv hatar jag Islam fullt ut och skulle utan att blinka rösta för rivning av varenda moské och förbud mot heltäckande förtryckarklädsel i Sverige och Europa utan att blinka!

Men samtidigt skiter jag i bögar, flator och transor, så länge transorna inte spöar skiten ur damboxare på OS får dom hållas och existera, dom stör inte mig och jag stör inte dom, tyvärr går det inte att säga samma sak om troende muslimer med tillhörande seder och kultur!

Källan till mitt Islamhat är utvecklingen i Sverige och Europa de senaste 20 åren!
Citera
2025-11-29, 12:27
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bur-q-ua12
Om jag inleder med gruppen islamofober, varav finns ett antal, så skyller de ofta allt på islam och muslimer. Dessa påstås vara såväl HBTQ-fientliga, vilket anses fel, som emot jämställdhet, även det fel, och kvinnofientliga, inkl. "toxisk maskulinitet", vilket våldtäkter och s.k. hedersvåld mot svenska kvinnor tänks utgöra ett bevis på. Även det fel, enl. gruppen islamofober. Lite mer av feminism tycks efterlysas.

Parallellt har islamofoberna dock invändningar mot svenska, feminiserade och mesiga män, som tycks gilla HBTQ, feminister och jämställdhet. De förra ignorerar även annan, "toxisk maskulinitet" och svenska män, som begår våldtäkter.

Hur går den retoriken ihop?
Såklart inte alls, utan den tjänar enbart som en sorts papperstiger.
Det enda den innebär är polarisering mellan olika grupper.
Det kan vara såpass illa att islamofoberna spelar på "båda planhalvor samtidigt" för att uppnå sitt syfte.

Mycket dravel, och i vanlig ordning enligt de vänsterextremas sjuka världssyn, så måste man vara extremist åt något håll, inga gråskalor. Antingen är man för islamism och att mörda hbtq-personer och förtrycka kvinnor, eller så är man hbtq-pride-toffel?
Citera
2025-11-29, 12:47
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fishfucked
Var fanns svaret i den ordspyan?
Svaret på vad? Ditt påstående om att jag skulle känna mig kränkt, som jag redan svarat på. Sen har du kommit med insinuationer att mitt svar skulle vara ett svar på det och nu frågar du om svaret på något som du inte kan formulera.

Jag tror det är där problemet är, du tror att jag kan läsa dina tankar och förstår vad du menar, utan att du säger vad du avser. Som i ditt svar nu. Helt obegripligt.

Jag tänkte att jag skulle hålla mig lite till tråden också i sista svaret.
Citera
2025-12-01, 06:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Svaret på vad? Ditt påstående om att jag skulle känna mig kränkt, som jag redan svarat på. Sen har du kommit med insinuationer att mitt svar skulle vara ett svar på det och nu frågar du om svaret på något som du inte kan formulera.

Jag tror det är där problemet är, du tror att jag kan läsa dina tankar och förstår vad du menar, utan att du säger vad du avser. Som i ditt svar nu. Helt obegripligt.

Jag tänkte att jag skulle hålla mig lite till tråden också i sista svaret.

Du får väl gå tillbaka och läsa själv.
Det var ganska tydligt.
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här