2025-11-22, 08:51
Medlem
Bur-q-ua12s avatar
Om jag inleder med gruppen islamofober, varav finns ett antal, så skyller de ofta allt på islam och muslimer. Dessa påstås vara såväl HBTQ-fientliga, vilket anses fel, som emot jämställdhet, även det fel, och kvinnofientliga, inkl. "toxisk maskulinitet", vilket våldtäkter och s.k. hedersvåld mot svenska kvinnor tänks utgöra ett bevis på. Även det fel, enl. gruppen islamofober. Lite mer av feminism tycks efterlysas.

Parallellt har islamofoberna dock invändningar mot svenska, feminiserade och mesiga män, som tycks gilla HBTQ, feminister och jämställdhet. De förra ignorerar även annan, "toxisk maskulinitet" och svenska män, som begår våldtäkter.

Hur går den retoriken ihop?
Såklart inte alls, utan den tjänar enbart som en sorts papperstiger.
Det enda den innebär är polarisering mellan olika grupper.
Det kan vara såpass illa att islamofoberna spelar på "båda planhalvor samtidigt" för att uppnå sitt syfte.
Senast redigerad av Bur-q-ua12 2025-11-22 kl. 09:00.
Citera
2025-11-22, 09:05
Medlem
Onanikrems avatar
Har inget emot bögar (eller lesbiska) så länge de inte bögar sig mitt framför min näsa eller skall ha en massa gräddfiler. De får leva sitt liv och jag lever mitt liv.

Islamister/utlänningar från mena skall/kräver att få specialmat, specialundervisning och stå över svensk lag eftersom islam står över svensk lag enligt dem. De skall bara ha och ha fast de inte hör hemma här överhuvud taget, börja anpassa er till landet som tagit emot er! För att inte tala om brottsligheten är enorm från de delarna av världen.
Citera
2025-11-22, 09:20
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bur-q-ua12
Om jag inleder med gruppen islamofober, varav finns ett antal, så skyller de ofta allt på islam och muslimer. Dessa påstås vara såväl HBTQ-fientliga, vilket anses fel, som emot jämställdhet, även det fel, och kvinnofientliga, inkl. "toxisk maskulinitet", vilket våldtäkter och s.k. hedersvåld mot svenska kvinnor tänks utgöra ett bevis på. Även det fel, enl. gruppen islamofober. Lite mer av feminism tycks efterlysas.

Parallellt har islamofoberna dock invändningar mot svenska, feminiserade och mesiga män, som tycks gilla HBTQ, feminister och jämställdhet. De förra ignorerar även annan, "toxisk maskulinitet" och svenska män, som begår våldtäkter.

Det kan vara såpass illa att islamofoberna spelar på "båda planhalvor samtidigt" för att uppnå sitt syfte.

Det är ju samma åt andra hållet, i så fall. De vänsterliberala, eller politiskt korrekta, eller woke eller vad de vill kalla sig just idag, säger sig å ena sidan värna om kvinnor, homosexuella och transpersoner. Samtidigt som just DE varit drivande i massinvandringen av muslimer (och även en mindre del från andra grupper från Mellanöstern och Afrika med liknande värderingar, t.ex. kristna syrianer och kristna eritreaner, här ska även de ortodoxa juderna räknas in fast de kom hit tidigare).

Grupper som ALDRIG kommer att acceptera homosexualitet eller transpersoner, och som ALDRIG kommer att acceptera idén om jämställdhet mellan män och kvinnor, inklusive att kvinnor t.ex. ska kunna studera och arbeta tillsammans med män, välja sin make själva, eller ännu "värre": ha sex utanför äktenskap.

DÄR blir det Syntax Error i deras ursäkter för hjärnor!
Senast redigerad av Merwinna 2025-11-22 kl. 09:22.
Citera
2025-11-22, 09:42
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det är ju samma åt andra hållet, i så fall. De vänsterliberala, eller politiskt korrekta, eller woke eller vad de vill kalla sig just idag, säger sig å ena sidan värna om kvinnor, homosexuella och transpersoner. Samtidigt som just DE varit drivande i massinvandringen av muslimer (och även en mindre del från andra grupper från Mellanöstern och Afrika med liknande värderingar, t.ex. kristna syrianer och kristna eritreaner, här ska även de ortodoxa juderna räknas in fast de kom hit tidigare).

Grupper som ALDRIG kommer att acceptera homosexualitet eller transpersoner, och som ALDRIG kommer att acceptera idén om jämställdhet mellan män och kvinnor, inklusive att kvinnor t.ex. ska kunna studera och arbeta tillsammans med män, välja sin make själva, eller ännu "värre": ha sex utanför äktenskap.

DÄR blir det Syntax Error i deras ursäkter för hjärnor!
Precis så. Tack för att du ville ta dig tid att skriva det 👍🏻
Citera
2025-11-22, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bur-q-ua12

Du tror det är någon sorts paradox att ogilla bögar samtidigt som man ogillar muslimer?
Citera
2025-11-22, 10:05
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Du tror det är någon sorts paradox att ogilla bögar samtidigt som man ogillar muslimer?
Paradoxen blir väl när svenska bögar gillar muslimer fast muslimer limmar i hop homosexuellas arshlen med superlim tills de spricker och slänger dem från hustak hemma i muslimländerna.
Citera
2025-11-22, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Har inget emot bögar (eller lesbiska) så länge de inte bögar sig mitt framför min näsa eller skall ha en massa gräddfiler. De får leva sitt liv och jag lever mitt liv.
Hur slängs det mitt framför näsa på dig? Om du slutar kolla på bögporr så slipper du se det varje dag...
Citera
2025-11-22, 10:08
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Svensken i gemen är ateist och skrattar åt tanken på En Gubbe i Molnet.

Men musslimerna ses av många svenskar som allierade i "kampen emot högern" som De Goda skickligt sålt in till en majoritet vuxendagis-svenskar som vill hålla sig i det säkra.

Envar som det allra minsta avvaktande till iSSlam och dess ideologi stämplas som "iSSlamofob", "fassist" och brun[nen] i proppskåpet. Så enögt cyklopisk, är opinionen i Sverige allt sedan år 1969.

Och ännu värre och smalare åsiktskorridor kommer det bli när Magdalena (s) efter 13:e september delar ut ministerposter till Noshi (v) och till HeLL-dén (mp).

On topic: "Haltande retorik" - det handlar om att från De Godas sida kobrasnabbt stämpla varje avvikande åsikt som ond. Buseffektivt.
Citera
2025-11-22, 10:11
Medlem
Citat:
Paradoxen blir väl när svenska bögar gillar muslimer fast muslimer limmar i hop homosexuellas arshlen med superlim tills de spricker och slänger dem från hustak hemma i muslimländerna.
Och vad är då skillnaden på en böghatande muslim och en böghatande nazist som dig? Är det positiva att du inte är muslim?
Citera
2025-11-22, 10:14
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xacoon
Hur slängs det mitt framför näsa på dig? Om du slutar kolla på bögporr så slipper du se det varje dag...
Kompisar har blivit raggad på av bögar, de slaskar på varandra offentligt osv. Som sagt, har inget emot bögar men sköt bögandet lite snyggt hemma i stället.

Inte mina fiender, men heller inte mina vänner. Lev och låt leva är min åsikt.
Citera
2025-11-22, 10:15
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xacoon
Och vad är då skillnaden på en böghatande muslim och en böghatande nazist som dig? Är det positiva att du inte är muslim?
Du fattar inte? Jag bryr mig inte vad du gör hemma i sänghalmen! Ditt liv, blanda inte in mig i det bara.

För övrigt inte nazist, de står bara en hårfin pinne över muslimer.
Citera
2025-11-22, 10:16
Medlem
Citat:
Kompisar har blivit raggad på av bögar, de slaskar på varandra offentligt osv. Som sagt, har inget emot bögar men sköt bögandet lite snyggt hemma i stället.

Inte mina fiender, men heller inte mina vänner. Lev och låt leva är min åsikt.
Vad är skillnaden från att du går upp till en tjej och raggar på henne?

Men jag håller med i att män är sliskiga.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in