2025-11-28, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scaryfoot
Det har funnits bra bostäder som hade funkat än, om man inte hade hyrt ut till Migrationsverket.
Tänkte mer matematiskt. Det behövs fler bostäder när folk bor själva än när folk bor tillsammans.
Citera
Medlem
Rymdkommissaries avatar
Inget onormalt alls egentligen, det är ungefär som förr då man köpte skvallertidningar eller kollade på underhållningsprogram på TV. Skillnaden nu är att utbudet har tusenfaldigats och variationerna är oändliga, folk kan inte sålla eller hålla igen konsumtionen. Det är som att om man har tillgång till gränslöst mycket mat och godis så blir man fet eller äter ihjäl sig.
Citera
Medlem
LKKINGENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abahati
Jag tror att vi står för den svåraste generationsklyftan någonsin om vi ens pratar samma språk.

Influencerkulturen är helt oförståeligt för mig men det verkar helt normalt och jag kan inte förstår varför.
För det första att ens tro sig så intressant, för det andra att så många har en följarskara som ser värde i reklam och sminkvideos. Helt ofattbart att den självbilden accepteras.

Jag ser hur någon, utan att skämmas, kollar på en karta för att se var flickvän och vänner befinner sig.

DET ÄR INTE NORMALT BETEENDE, SKÄMS

Har ni noterat något skamlöst beteende som tycks normalt?
I sak håller jag med dig men det är också som så att denna generation antagligen är den med lägst intelligens och självbevarelsedrift som någonsin producerats i den vita rasens utveckling.
Uppfödda av föräldrar som blev söndercurlade och som idag är helt övertygade om att barn skall vara med och bestämma saker i skola, hemma och överallt annars. Ingen styrning, ingen kontroll, skolan trycker ner lika värde i halsen på dom så till den milda grad att dom inte längre förstår det som dom känner går sönder på insidan, eget tänkande uppskattas inte, kallas visst psykisk ohälsa.
Tycker alla i skolan skulle tvingas läsa 1984 och sen skriva en uppsats om vilka likheter och skillnader det finns mellan boken och Sverige av idag. Inte för att dagens, titta på mig, generation kommer att se likheterna mellan dagens canel kultur och det som sker i boken men det kommer göra märkligt ont på insidan för många.
Så TS, antagligen invandrare med den svenskan du skriver, en sak måste man ha jävligt klart för sig.
Det är generationen före som skapar och formar de som kommer efter, dom har inget alls att säga till om i hur dom själv och samhället styrs upp så det är givet att är föräldrarna helt tappade så lär inte deras avkommor vara något att hänga i granen heller.
Så något verkligt skamlöst är att anklaga någon för ett beteende som man själv varit en del i ett skapa.
Citera
2025-11-28, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Tänkte mer matematiskt. Det behövs fler bostäder när folk bor själva än när folk bor tillsammans.

Ja, hade de inte hyrt ut till Migrationsverket så hade de stora husen med många lägenheter inte behövts rivas. Hus som är 20 år äldre är fortfarande i fint skick, för man hyrde inte ut till Migrationsverket.
Citera
2025-11-28, 08:53
Medlem
LKKINGENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Kombinationen att kvinnor inte behöver män vare sig biologiskt, ekonomiskt och socialt samt att det ideologiska gapet mellan könen gör att det inte ser ljust ut för parbildning. Men det kanske inte är enbart negativt för kvinnor.
Är du nu igång igen?
Kvinnor behöver inte män, trodde detta ämne hade självdött för längesedan.
Så dina botox insprutningar och plastbröst är inget du gör för män utan för dig själv och andra kvinnor??
Sen hur hade du tänkt kvinnorna skulle fortleva utan att biologiskt närma sig män?
Socialt? Hur tror du att ett socialt sammanhang med endast kvinnor hade fungerat mer än för stunden?
Ni sladdrar, går bakom ryggen på varandra och blir avundsjuka på alla ni tycker har bättre utstrålning än er själv.
Du vill ju så hemskt gärna bli knullad av en man, du till och med klagar över brist på detta i andra trådar och nu behöver du inte män längre.
Jag tror du är en bit över 50 men du resonerar som en vänsterbliven 14 åring, helt utan logik och konsekvenstänk.
Men Greta ska ju rädda oss alla så det är klart man vill resonera precis som hon gör.
Senast redigerad av LKKINGEN 2025-11-28 kl. 08:55.
Citera
2025-11-28, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LKKINGEN
Är du nu igång igen?
Kvinnor behöver inte män, trodde detta ämne hade självdött för längesedan.
Så dina botox insprutningar och plastbröst är inget du gör för män utan för dig själv och andra kvinnor??
Sen hur hade du tänkt kvinnorna skulle fortleva utan att biologiskt närma sig män?
Socialt? Hur tror du att ett socialt sammanhang med endast kvinnor hade fungerat mer än för stunden?
Ni sladdar, går bakom ryggen på varandra och blir avundsjuka på alla ni tycker har bättre utstrålning än er själv.
Du vill ju så hemskt gärna bli knullad av en man, du till och med klagar över detta i andra trådar och nu behöver du inte män längre.
Jag tror du är en bit över 50 men du resonerar som en vänsterbliven 18 åring, helt utan logik och konsekvenstänk.
Jag hoppar över dina antaganden om min person och utvecklar mitt svar i förhoppning om att du förstår vad jag menar.

Förr var det betydligt tuffare ekonomiskt och socialt för kvinnor att vara ensamstående, och ännu mer att vara ensamstående mamma. Nuförtiden klarar man sig bättre ekonomiskt (även om det är tight) som ensamstående förälder men framförallt är man inte social paria, det är relativt normalt att vara ensamstående förälder. Detta leder till att kvinnor inte behöver män i samma utsträckning som förr. Så biologiskt behöver vi bara er sperma för att föra mänskligheten vidare, inte resten av er.

Detta är inte ett uttryck för något personligt manshat. Jag bara beskriver en samhällsutveckling.
Citera
2025-11-28, 09:00
Medlem
Citat:
Influencerkulturen är helt oförståeligt för mig men det verkar helt normalt och jag kan inte förstår varför.
För det första att ens tro sig så intressant, för det andra att så många har en följarskara som ser värde i reklam och sminkvideos. Helt ofattbart att den självbilden accepteras.

Kulturen att följa kändisar vad de än gör på olika sätt har ju alltid funnits. Det är inte särskilt mycket konstigare nu än då.
Citera
2025-11-28, 09:00
Avstängd
Citat:
Jag kanske är omodern men det är en funktion ingen behöver. Konstant kontrollbehov är inte sunt beteende

Det finns alltså en funktion som gör att man kan se var någon befinner sig? Sjukt jävla utveckling, vad heter den funktionen.
Citera
2025-11-28, 09:01
Moderator
Sun Rulers avatar
En närstående arbetar med ungdomar och via hen så har jag erhållit en inblick i en värld som är fullständigt främmande för mig.

Hen kan åka i en bil med en ungdom, då sitter ungdomen och filmar sig själv och gör olika miner och poser samt lägger upp det på Tiktok. Istället för att ringa eller smsa så spelar flera av ungdomarna in sig själva pratandes och poserande, sedan skickar de filmen.

Vissa av dem har berättat att de ibland glömmer bort tiden och somnar jättesent för att de scrollar "flödet".

I'm too old for this...
Citera
2025-11-28, 09:06
Medlem
Mjälls avatar
Visa upp sina barn som "content" är väl det sjukaste
Citera
2025-11-28, 09:08
Medlem
Kleiners avatar
Det är inte teknologin som är problemet. Det är människan som är problemet.
Citera
2025-11-28, 09:32
Medlem
Det är lite antingen eller idag.

Jag känner exempelvis tonårstjejer, som är otroligt ambitiösa, pluggar hårt, är duktiga i skolan och idrottar. Inga pojkvänner där inte än. Det är klart de har sociala medier men det är inget överdrivet poserande med sminket. De kommer klara sig bra både på jobb och privat.

Risken för intriger mellan tjejer, dåliga relationer med killar och överdrivet sminkande framför sociala medier eller scrollande är ju värre för tjejer som inte är lika bra i skolan, inte hittat sin grej eller bottnat i sig själva. Det blir otroligt mycket smink och yta där.

Jag känner mig orolig för den sista gruppen. De är oftast inte bäst i skolan och en vettig arbetsmarknad ställer höga krav idag. Du ska vara kompetent, passa tider och göra det du ska eller mer. Tyvärr orkar inte alla, hamnar på jobb med usel arbetsmiljö, osäkra anställningar och faller ur.

Jag är orolig för ungdomar idag som inte högpresterar. Tyvärr....
Senast redigerad av Tissetiss 2025-11-28 kl. 09:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in