Citat:
Ursprungligen postat av
abahati
Jag tror att vi står för den svåraste generationsklyftan någonsin om vi ens pratar samma språk.
Influencerkulturen är helt oförståeligt för mig men det verkar helt normalt och jag kan inte förstår varför.
För det första att ens tro sig så intressant, för det andra att så många har en följarskara som ser värde i reklam och sminkvideos. Helt ofattbart att den självbilden accepteras.
Jag ser hur någon, utan att skämmas, kollar på en karta för att se var flickvän och vänner befinner sig.
DET ÄR INTE NORMALT BETEENDE, SKÄMS
Har ni noterat något skamlöst beteende som tycks normalt?
I sak håller jag med dig men det är också som så att denna generation antagligen är den med lägst intelligens och självbevarelsedrift som någonsin producerats i den vita rasens utveckling.
Uppfödda av föräldrar som blev söndercurlade och som idag är helt övertygade om att barn skall vara med och bestämma saker i skola, hemma och överallt annars. Ingen styrning, ingen kontroll, skolan trycker ner lika värde i halsen på dom så till den milda grad att dom inte längre förstår det som dom känner går sönder på insidan, eget tänkande uppskattas inte, kallas visst psykisk ohälsa.
Tycker alla i skolan skulle tvingas läsa 1984 och sen skriva en uppsats om vilka likheter och skillnader det finns mellan boken och Sverige av idag. Inte för att dagens, titta på mig, generation kommer att se likheterna mellan dagens canel kultur och det som sker i boken men det kommer göra märkligt ont på insidan för många.
Så TS, antagligen invandrare med den svenskan du skriver, en sak måste man ha jävligt klart för sig.
Det är generationen före som skapar och formar de som kommer efter, dom har inget alls att säga till om i hur dom själv och samhället styrs upp så det är givet att är föräldrarna helt tappade så lär inte deras avkommor vara något att hänga i granen heller.
Så något verkligt skamlöst är att anklaga någon för ett beteende som man själv varit en del i ett skapa.