Citat:
Ursprungligen postat av
filantropen888
Boomer.
Det är ett tydligt tecken på att det är en bubbla. Att den inte spruckit än beror på att det finns fler ekonomiidioter bland kryptoinvesterare...
Citat:
Ursprungligen postat av
filantropen888
Boomer.
Citat:
Ursprungligen postat av
filantropen888
Citat:
Ursprungligen postat av
Lunkan531
Alltså finns det fler idioter nu för tiden
Nja, snarare så att det finns boomers med stort ego som har svårt att ändra sin identitet.
De lever hellre kvar i en bekväm verklighet där två personer knappt har råd att försörja sin familj, där ungdomar inte har råd att flytta hemifrån och där födelsetalen ligger på typ 1,4 barn per kvinna. En kultur som tar död på sig själv pga sitt kollapsande finansiella system.
((Då jag började jobba fanns inte ens datorer annat än stora, en fyllde ett stort rum men hade ändå mindre kapacitet än de billigaste laptoparna nu.
Ändå har jag hängt med:
1. Kom in tidigt för obligatoriska militärtjänsten användes datorer i flygövervakningen. De använde mig strax som instruktör då någon av de permanent anställda var borta...
2. Var bland de första som köpte något liknande en persondator, de behövde mycket programerande för att kunna göra något annat än enkel ordbehandling.
3. Köpte Macintoshdator ett år efter de kom, vilken jag gjorde mycket jobb på, som kalkyler, bokföring, leveranslistor och trycksaksoriginal på.
4. Då det började bli behov av websidetillverkare, blev jag i framkant bland sådana utvecklare.
5. Senare bygde jag en mjukvaruproduktionsorganisation åt en klient och ledde produktionen.))
MEN grundläggande ekonomi gällande VERKLIGA värden är universiellt, har alltid varit och kommer alltid att vara, så den behöver man INTE hänga med i korkade försök till ändringar av
Då och då bildas bubblor då idioter inte begriper det...