2025-11-28, 10:31
Avstängd
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Måste varit drömmen du hade efter att Tesla skall till $20.
Redo för Julrally? Klarar dina shorts av en uppgång till $600?
Tesla ska ner till $20, egentligen är det fundamentala värdet typ $6/aktie.
https://en.wikipedia.org/wiki/Tulip_mania
Citera
2025-11-28, 10:37
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Tesla ska ner till $20, egentligen är det fundamentala värdet typ $6/aktie.
https://en.wikipedia.org/wiki/Tulip_mania

Om din analys är korrekt, varför har du förlorat pengar på Tesla hela 2025 då?
Klarar dina shorts av en resa upp till $600?
Citera
2025-11-28, 10:41
Avstängd
otellos avatar
Citat:
Om din analys är korrekt, varför har du förlorat pengar på Tesla hela 2025 då?
Klarar dina shorts av en resa upp till $600?
Jag vet inte varför du tror att jag förlorar pengar.
Mina shorts klarar en resa till 600, ja.
Citera
2025-11-28, 10:49
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Jag vet inte varför du tror att jag förlorar pengar.
Mina shorts klarar en resa till 600, ja.

För att du skrev i Mars-April att du gick kort då aktien låg under $250 och att du inte säljer innan $20.
Tesla har gått upp ganska rejält sedan dess.

Eller säger du att du ljög om att du köpt på dig korta positioner?
Vad heter instrumenten och vilket gav har du på dem?
Senast redigerad av BästeHrMongolid 2025-11-28 kl. 11:07.
Citera
2025-11-28, 11:40
Avstängd
otellos avatar
Citat:
För att du skrev i Mars-April att du gick kort då aktien låg under $250 och att du inte säljer innan $20.
Tesla har gått upp ganska rejält sedan dess.

Eller säger du att du ljög om att du köpt på dig korta positioner?
Vad heter instrumenten och vilket gav har du på dem?
Nej det gjorde jag inte, vet inte varför du hittar på saker. Jag gick kort när Teslas drogberoende CEO bestämde sig för att göra två nazihälsningar i live-TV. Sedan dess har Teslas fundamenta försämrats otroligt mycket.
Citera
2025-11-28, 11:50
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Nej det gjorde jag inte, vet inte varför du hittar på saker. Jag gick kort när Teslas drogberoende CEO bestämde sig för att göra två nazihälsningar i live-TV. Sedan dess har Teslas fundamenta försämrats otroligt mycket.

Du skrev 2025-03-23 kl 14:39

Citat:
Jag shortar Tesla, aktien är så sjukt övervärderad. Både CEO och diverse politiker med Tesla i sin portfölj har gått ut och uppmanat folk att inte sälja, det brukar vara en bra indikator på att det är dags att sälja. $20ish/aktie känns som en rimlig värdering, det lär dock sjunka när Elon får sin $56B-bonus (redan godkänd av aktieägarna), Tesla kommer tvingas ta lån eller göra nyemission.

Aktien befann sig under $250 på fredagen innan du skrev inlägget. Sedan dess har aktien gått upp nästan $200.
Det är ju bra för andra som läser här att veta vad som sagts innan de tar rygg på någons analytiska förmåga.

Vet du att det finns flera vetenskapliga studier som visar att frekvent eller upprepat lögnaktigt beteende kan leda till mätbara neurologiska förändringar i hjärnan? Främst genom en slags "avtrubbning" av känslomässiga reaktioner och minskad aktivitet i områden kopplade till skuld och moral.
Senast redigerad av BästeHrMongolid 2025-11-28 kl. 11:59.
Citera
2025-11-28, 11:54
Medlem
raskenss avatar
Citat:

Aktien befann sig under $250 på fredagen innan du skrev inlägget.

Vet du att det finns flera vetenskapliga studier som visar att frekvent eller upprepat lögnaktigt beteende kan leda till mätbara neurologiska förändringar i hjärnan? Främst genom en slags "avtrubbning" av känslomässiga reaktioner och minskad aktivitet i områden kopplade till skuld och moral.

Mongo,
det finns rikligt med forskning som visar att lögnaktigt beteende leder till mätbara neurologiska förändringar i hjärnan? Det blir en slags avtrubbning av känslomässiga reaktioner och minskad aktivitet i områden som reglerar empati och moral.

Ett klassiskt begrepp är så kallad hjärntvätt, det är svårt att ta sig ur det tillståndet.
Citera
2025-11-28, 11:55
Avstängd
otellos avatar
Citat:

Aktien befann sig under $250 på fredagen innan du skrev inlägget.

På vilket sätt skulle det bevisa att jag kortade vid 250? Herregud.

Jag öppnade en ganska stor kort-position när Teslas CEO bestämnde sig för att heila i live-TV, ett välgrundat beslut med tanke på att företagets fundamenta fullkomligt kollapsat.
Jag öppnar och stänger dessutom mindre kort-positioner hela tiden.

Rapporterad för trams.
Citera
2025-11-28, 12:03
Avstängd
otellos avatar
Intressant, mer dåliga nyheter.
Citat:
Elon Musk's electric vehicle maker of knowingly infringing five patents related to robotics systems for self-driving vehicles.

https://www.reuters.com/legal/litigation/tesla-sued-allegedly-infringing-robotics-patents-2025-11-24/
Citera
2025-11-28, 12:16
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
På vilket sätt skulle det bevisa att jag kortade vid 250? Herregud.

Jag öppnade en ganska stor kort-position när Teslas CEO bestämnde sig för att heila i live-TV, ett välgrundat beslut med tanke på att företagets fundamenta fullkomligt kollapsat.
Jag öppnar och stänger dessutom mindre kort-positioner hela tiden.

Rapporterad för trams.

Ja oj vad troligt att någon skulle korta Tesla, men först efter 2 månader senare börja skriva inlägg varje dag om hur denne kortar Tesla och att aktien skall ner till $20.

Bevis eller inte, något här får folks bullshitometer att spinna runt.

Kanske är det karma som gör att det inte går så bra för folk som sitter och ljuger om vad Elon gör och vad Tesla är för ett företag.
Och kanske är det Darwins läror som gör att folk som inte förstår Teslas tech gör väldigt dåliga investeringsbeslut.

Anmäl bäst du vill. Det finns gott om trams här men det är inte från mig när jag tar itu med vad som är sant.
Citera
2025-11-28, 12:22
Avstängd
otellos avatar
Citat:
Ja oj vad troligt att någon skulle korta Tesla, men först efter 2 månader senare börja skriva inlägg varje dag om hur denne kortar Tesla och att aktien skall ner till $20.

Bevis eller inte, något här får folks bullshitometer att spinna runt.

Kanske är det karma som gör att det inte går så bra för folk som sitter och ljuger om vad Elon gör och vad Tesla är för ett företag.
Och kanske är det Darwins läror som gör att folk som inte förstår Teslas tech gör väldigt dåliga investeringsbeslut.

Anmäl bäst du vill. Det finns gott om trams här men det är inte från mig när jag tar itu med vad som är sant.
Kan du peka på en enda lögn?
Citera
2025-11-28, 12:25
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Kan du peka på en enda lögn?

Varför gå i den retoriska fällan när folk kan läsa själva och bestämma vad de tror är lögn eller inte.

Sen kan de ta en titt på FSD v14.2.1 så de förstår varför aktien rusat upp till nära ATH igen.

https://youtu.be/n95LR_qeVdw?si=S_2ds80pp4x91Kjs
https://youtu.be/VU3i1Pgk4M0?si=salYsUydPU4g8Tm4
https://youtu.be/oRbiw454LLc?si=ZeK4plMMZnWhu8CC
Senast redigerad av BästeHrMongolid 2025-11-28 kl. 12:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in