Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-11-28, 03:16
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88
Varför är inte Binarian kontot kvar?
Avslutat konto.

(FB) Vad är "Avslutat konto"?
(FB) Kan man ta bort sitt konto?
Senast redigerad av Mr.RedHat 2025-11-28 kl. 03:22.
Citera
2025-11-28, 04:58
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.RedHat
Avslutat konto.

(FB) Vad är "Avslutat konto"?
(FB) Kan man ta bort sitt konto?

Var det han som ville avsluta det?
Citera
2025-11-28, 08:21
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88
Var det han som ville avsluta det?
Ja.
Citera
2025-12-24, 11:15
Medlem
VoktorDodkas avatar
Ingen fråga bara ett konstaterande så här på julafton; jag tycker att det var bättre förr, inte för att förr var bättre utan för att man såg om en tråd/ett inlägg var rapporterat. Nu ser man inte och för att inte förarga modsen med en massrapporter över uppenbara trådar likt alkoholköpesannonsen som nu ligger uppe så låter man bli att rapportera, och då blir det att man resonerar likadant även över inlägg som kanske inte alla reagerar över. Har det verkligen blivit fördelar med det nya systemet där man inte ser om ett inlägg blivit rapporterat?
Citera
2025-12-24, 12:21
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Ingen fråga bara ett konstaterande så här på julafton; jag tycker att det var bättre förr, inte för att förr var bättre utan för att man såg om en tråd/ett inlägg var rapporterat. Nu ser man inte och för att inte förarga modsen med en massrapporter över uppenbara trådar likt alkoholköpesannonsen som nu ligger uppe så låter man bli att rapportera, och då blir det att man resonerar likadant även över inlägg som kanske inte alla reagerar över. Har det verkligen blivit fördelar med det nya systemet där man inte ser om ett inlägg blivit rapporterat?
Tror inte de störs av massrapporter. Och om jag ska vara ärlig tror jag de till och med kan markera inlägg som "hanterade", så att efterföljande rapporter döljs eller inte "plingar till".

Jag och kvinnan satt och rapporterade inlägg i en tråd i TV-serieforumet. Det tog två-tre dagar och en klagomålstråd innan det hanterades. Moderatorn satt väl upptagen med att diskutera sändningen om Nobelpriset eller något. Men oavsett så borde det ha märkts med alla rapporter.

Så jag tror att de kan dölja och glömma
Citera
2025-12-25, 23:10
Medlem
Mr.RedHats avatar
Trodde det var en bugg, men verkar som att ni stängt av php-taggen helt:
(FB) Den officiella forumbuggtråden

Kan vi förvänta den åter igen eller är det helt kört? Älskar att den är färgkodad, för tycker den fungerar till alla språk, oavsett om det är Php eller ej. Även om jag personligen skulle valt ett annat färgschema
Citera
2025-12-28, 10:44
Medlem
Lutheras avatar
Hej,
Tid och Datum
Jag försöker att ställa in GMT+8 utan resultat. Men tiden för postade inlägg står fortfarande på GMT+1
Jag har provat att logga ut och sedan in.
Jag använder Samsung Internet.

Tack
/Lu
Citera
2025-12-29, 13:33
Medlem
Efter lång tid kom jag ihåg mitt lösenord, som ni kan se, så är jag inloggad.

Men, jag kommer inte ihåg vilken e-post jag är länkad till med detta kontot.
Och jag ser i Kontrollpanelen att jag kan byta e-post.

Men det finns alltså ingen möjlighet att ta reda på vilken min nuvarande e-post är?
Alltså, såvida jag inte själv kommer ihåg det, så kan jag inte få fram det?
Citera
2025-12-29, 13:50
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Specktakel
Efter lång tid kom jag ihåg mitt lösenord, som ni kan se, så är jag inloggad.

Men, jag kommer inte ihåg vilken e-post jag är länkad till med detta kontot.
Och jag ser i Kontrollpanelen att jag kan byta e-post.

Men det finns alltså ingen möjlighet att ta reda på vilken min nuvarande e-post är?
Alltså, såvida jag inte själv kommer ihåg det, så kan jag inte få fram det?
Tyvärr. Säkerhetsåtgärd att det inte syns ens för sig själv.

Du får skicka "glömt lösenord" och se om det dyker upp i en inbox
Citera
2025-12-29, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.RedHat
Tyvärr. Säkerhetsåtgärd att det inte syns ens för sig själv.

Du får skicka "glömt lösenord" och se om det dyker upp i en inbox

Tack. Ok, då är det väldigt dumt att byta e-post, då är det förlorat för all framtid.

Bättre att låta det vara, skulle jag komma på e-posten en vacker dag. Mitt lösenord
är sparat, i en annan del, hårddisk och även på mail i annan e-post som jag använder dagligen.
Citera
2025-12-29, 23:11
Medlem
Anybodykillers avatar
Vad är den bärande meningen med en tråd, är det att det är en faktisk diskussion om ämnet? Eller kan en trådskapare posta uppdateringar om ett ämne i all evighet i sin egna tråd som har en stendöd diskussion?

Jag förstår tex i fall som egna texter/lyric/poesi men hur är det med andra ämnen?
Citera
2025-12-29, 23:36
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anybodykiller
Vad är den bärande meningen med en tråd, är det att det är en faktisk diskussion om ämnet? Eller kan en trådskapare posta uppdateringar om ett ämne i all evighet i sin egna tråd som har en stendöd diskussion?

Jag förstår tex i fall som egna texter/lyric/poesi men hur är det med andra ämnen?
Så länge inläggen håller till ämnet så är det inga problem. Trådskaparen och andra användare deltar på lika villkor. Så det finns inga särrättigheter för trådskaparen i det avseendet.

Det är fullt möjligt att gå off-topic i sin egen tråd. Att ingen vill diskutera trots uppdateringar tyder på att antingen är ämnet inte värt att diskutera, eller så är uppdateringarna så pass tydliga att ingen behöver ställa frågor eller ifrågasätta. Kan även vara att folk har svarat och sedan har det rensats på inlägg.

Någon särskild tråd du tänker på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in