2025-11-27, 16:43
Medlem
Ej förvånande. Prissättningen är för hög jämfört med vanlig pizza och varje gång man går in där står 4-5 personal och gör ingenting.
Citera
2025-11-27, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallis
Jag käkade på Pizza Hut en gång, Klarabergsgatan, tidigt 90-tal!

Och det besöket var fullt tillräckligt för att aldrig sätta min fot där igen. Överprisad skräpmat med en stämning och ett klientel som på fullt allvar verkade tycka att det där var höjden av lyx.

Pizza Hut ligger ett eller två steg under Jensens Bøfhus, som med sitt ”succékoncept” precis kastat in handduken i Sverige.

Det säger en del.

Alltid lika kul med era amatör inlägg om vad alla andra tyckte och tänkte om Pizza Hut när just du var där. Var det kanske så att du hade räknat med lyx men fick vad du betalade för?
Du framstår iallafall som en riktigt korkad människa.
Citera
2025-11-27, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
De har alkoholrättigheter men kan inte gå runt? Kanske det amerikanska snabbmatskonceptet att allt skall vara barnsligt och för barn krockar med att kunna tjäna pengar på att sälja öl och vin?
De får nog välja; billiga barnrätter som MC-Donalds och ingen alkohol, eller kvalitet för vuxna som dricker alkohol (Där vinsten antagligen är). Dagens situation: Vuxna vill inte äta barnpizzor och dricka alkohol med en massa barnfamiljer. Barnfamiljer vill inte sitta bland fulla sällskap med vuxna.

Sen tror jag inte svenskar gillar de amerikanska "pizza pie" tjocka pan-pizzorna.

Snabbmatskedjor går dåligt i USA också.

Har nog ätit på Pizza Hut några enstaka ggr och oftast när jag varit på resande fot. De ligger ju bekvämt utmed motorvägar och vid köpcentrum. Minns att jag reagerade på att de serverade öl och vin. De flesta tar sig ju dit med bil. Lär inte sälja mycket alkohol. Inte tar väl folk taxi ut till köpcentret en fredagskväll för att käka på PH?
Citera
2025-11-27, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av senapslamm
Det är ju bara en degboll med lite, lite fyllning på toppen.
Som en varm macka för 200 kronor.
Det kan vi väl göra hemma själva för 30 kr?

Nej, det kan jag inte. Precis som McDonalds gör de goda produkter. För oss som gillar tjocka amerikanska pizzor är det inte många här som är godare.
Citera
2025-11-27, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallis
Jag käkade på Pizza Hut en gång, Klarabergsgatan, tidigt 90-tal!

Och det besöket var fullt tillräckligt för att aldrig sätta min fot där igen. Överprisad skräpmat med en stämning och ett klientel som på fullt allvar verkade tycka att det där var höjden av lyx.

Pizza Hut ligger ett eller två steg under Jensens Bøfhus, som med sitt ”succékoncept” precis kastat in handduken i Sverige.

Det säger en del.

Minns att jag käkat där en gång också, men betydligt senare. Hur länge fanns de kvar på Klarabergsgatan? Visst fanns de där för ca 10 år sedan i alla fall?
Citera
2025-11-27, 17:13
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HundenHansson
Har nog ätit på Pizza Hut några enstaka ggr och oftast när jag varit på resande fot. De ligger ju bekvämt utmed motorvägar och vid köpcentrum. Minns att jag reagerade på att de serverade öl och vin. De flesta tar sig ju dit med bil. Lär inte sälja mycket alkohol. Inte tar väl folk taxi ut till köpcentret en fredagskväll för att käka på PH?

Nej då är det ju ännu sämre än om de ligger inne i staden. "Brödernas" hamburgare har jag sett ha alkohol på vägkrogarna.
Citera
2025-11-27, 17:14
Medlem
Inte förvånande. Flottiga amerikanska degklumpar som man får rännskita av. Och i en tid där folk köper mindre pizza för det blivit så överpris.

Får fan bättre kvalitet och mer prisvärt om du köper fryspizza på LIDL
Citera
2025-11-27, 17:24
Medlem
C.B.G.s avatar
Jag minns första gången jag var i London. Osäkra på matkulturen tog vi det säkra före det osäkra första dagen och åt pizza på det för oss okända Pizza Hut. Vi var alla rörande överens om att det var både dyrt och tämligen alldaglig kvalitet på maten.

Dagen efter sökte vi upp en indisk restaurang. Maten var naturligtvis godare men det som förvånade oss mest var att det var nästan hälften så dyrt som Pizza Hut.

Det blev inga mer PH-besök under den vistelsen.
Citera
2025-11-27, 17:27
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
De har alkoholrättigheter men kan inte gå runt? Kanske det amerikanska snabbmatskonceptet att allt skall vara barnsligt och för barn krockar med att kunna tjäna pengar på att sälja öl och vin?
De får nog välja; billiga barnrätter som MC-Donalds och ingen alkohol, eller kvalitet för vuxna som dricker alkohol (Där vinsten antagligen är). Dagens situation: Vuxna vill inte äta barnpizzor och dricka alkohol med en massa barnfamiljer. Barnfamiljer vill inte sitta bland fulla sällskap med vuxna.

Sen tror jag inte svenskar gillar de amerikanska "pizza pie" tjocka pan-pizzorna.

Snabbmatskedjor går dåligt i USA också.

Vet inte exakt varför men alla ställen som har alkoholrättigheter men serverar "snabbmat" som pizza, hamburgare och liknande verkar sälja otroligt lite alkohol (även när ölen är billig). Det är liksom aldrig någon som går och tar en öl på pizza hut eller bastard burgers. Antagligen är väl atmosfären fel. Sen kanske det ändå är värt att ha rättigheter för de få som vill dricka alkohol, vet inte vad det kostar, men det är knappast någonting som bidrar med speciellt mycket lönsamhet för en snabbmatsrestaurang.
Citera
2025-11-27, 17:31
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
Vet inte exakt varför men alla ställen som har alkoholrättigheter men serverar "snabbmat" som pizza, hamburgare och liknande verkar sälja otroligt lite alkohol (även när ölen är billig). Det är liksom aldrig någon som går och tar en öl på pizza hut eller bastard burgers. Antagligen är väl atmosfären fel. Sen kanske det ändå är värt att ha rättigheter för de få som vill dricka alkohol, vet inte vad det kostar, men det är knappast någonting som bidrar med speciellt mycket lönsamhet för en snabbmatsrestaurang.

Kan vara så, men många sitter och dricker på vanliga pizzerior med rättigheter. Finns en där jag bor där gubbar och tanter alltid sitter och dricker, men de säljer mycket mat också.

PS de har ju mer varierad mat än PH, pizza, kebab, kött, fisk, plankstek etc.
Citera
2025-11-27, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18

Som jag varit inne på tror jag det handlar om läget. Tror inte man säljer mycket alkohol på vägkrogar. Eller gäller detta även pizza hut i stadskärnor? ( Om det finns någon sådan kvar?)
Citera
2025-11-27, 17:52
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Kan vara så, men många sitter och dricker på vanliga pizzerior med rättigheter. Finns en där jag bor där gubbar och tanter alltid sitter och dricker, men de säljer mycket mat också.

PS de har ju mer varierad mat än PH, pizza, kebab, kött, fisk, plankstek etc.
Menar mer på restauranger av snabbmatskaraktär. På finare burgar/pizza-ställen som Barrel's och Meno Male dricker ju i princip alla alkohol (till maten) och på ställen av kvarterskrog-stil som du beskriver dricker folk alkohol både med och utan mat. Men när inredningen blir för plastig och stel verkar folk inte lika intresserade. Såna ställen tjänar nog ganska lite på alkohol.

Citat:
Ursprungligen postat av HundenHansson
Som jag varit inne på tror jag det handlar om läget. Tror inte man säljer mycket alkohol på vägkrogar. Eller gäller detta även pizza hut i stadskärnor? ( Om det finns någon sådan kvar?)
Finns flera stycken i Stockholms innerstad. Men vet förstås inte exakt vilka restauranger som bidragit till de ekonomiska problemen. Vissa kanske går bra och andra dåligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in