2025-11-27, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Vad tror ni om dessa meningar från Jonna? Är det här sanningen som rätten alltså ska ta med i bedömningen av hennes eventuella brott.

Förutsätter att det är korrekt återgivet av Aftonbladet:

– Julia jobbade mycket och Christofer ville resa mycket och det gjorde att Julia inte kunde behålla sina jobb. Så hon kunde inte tjäna pengar.

Det var alltså på grund av Chrippa som stackars Julia inte kunde jobba och blev tvungen att leva på oskattade pengar? Hon ville jobba, inte ut och resa, men Chrippa tvingade med henne, så läser jag det.

Så var det säkert och sen skrek Christofer på henne att hennes mamma fick betala hennes mobilräkning. Hans pengar är hans pengar.
Citera
2025-11-27, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är väl tvärtom - Jocke går dit och vittnar om drama - Chrippa anser att man skulle ha hållit det utanför rättegången.

De enda som maler på om dramat är ju Christofer och lilla frun, i var och varannan intervju. Att Christofer tycker att det Jocke vittnade om, skulle hållas utanför rättssalen, är ju bara för att han inte vill att åklagarn ska få på fötterna.
Citera
2025-11-27, 15:56
Medlem
Treschows avatar

https://postimg.cc/9rWff6S3
Citera
2025-11-27, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
De enda som maler på om dramat är ju Christofer och lilla frun, i var och varannan intervju. Att Christofer tycker att det Jocke vittnade om, skulle hållas utanför rättssalen, är ju bara för att han inte vill att åklagarn ska få på fötterna.

Jocke kände till Chrippas ekobrott långt innan dom blev ovänner utan att det anmäldes. Man kan tänka sig att deras årslånga konflikt är en stor faktor till varför han frivilligt sitter i rättssalen idag och vittnar mot sin bror.
Citera
2025-11-27, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treschow

https://postimg.cc/9rWff6S3

Åfyfan vilken trött bild på en ekobrottsling!
Citera
2025-11-27, 16:07
Medlem
Carrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p5eudonym
https://www.expressen.se/noje/jockes-och-jonnas-vittnesmal-i-chrippa-rattegangen/

"Efter rättegången kommenterade Christofer Lundström vittnesmålen.

– Det enda jag kan säga är att det här är betydelselöst. Jag tycker att det bara är en massa skitsnack. Vittnena som kom in i dag, det blir en fortsättning på ”Chrippa”-dramat. Man ser klart och tydligt att det är pajkastning, man vill förminska mig framför alla.

– Det här är riktigt betydelselöst, man hade inte behövt kalla de här vittnena. "

Hahaha herregud vad de dravvlar om det här dramat.

Har inte Chrippas och Linneas advokater påtalat att drama är helt ovidkommande i det här sammanhanget.

Vittnen har rätten tillkallad angående den ekonomiska brottsligheten som herr och fru Lundström gjort sig skyldiga till, inget annat.
Citera
2025-11-27, 16:13
Medlem
Nejellervas avatar
Från Linneas snap. Har det redan snöat idag? Kan någon förklara vad hon menar?

https://imgur.com/a/cSkKYo4
Citera
2025-11-27, 16:15
Medlem
manana1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eg0x3
Det är normalt oavsett brott!

Bara tattare o pack skyddar en brottsling!
Självklart. Att både Linnéa och Chrippa säger att man ska skydda kriminella handlingar om dem är gjorda av "familjemedlemmar", säger en hel del om dem själva. Och att dem inte fattar att dem gör bort sig hos normalt funtade människor.
Och dem har väl aldrig tyckt att Jocke tillhört familjen....?
Citera
2025-11-27, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manana1
Självklart. Att både Linnéa och Chrippa säger att man ska skydda kriminella handlingar om dem är gjorda av "familjemedlemmar", säger en hel del om dem själva. Och att dem inte fattar att dem gör bort sig hos normalt funtade människor.

Han är bara familj, när det passar dem.
Citera
2025-11-27, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nejellerva
Från Linneas snap. Har det redan snöat idag? Kan någon förklara vad hon menar?

https://imgur.com/a/cSkKYo4

Hon syftar på Jonna som alltså hade fräckheten att kommentera parets dubbelmoral.
Citera
2025-11-27, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manana1

Om min syster begick ett ekobrott så skulle jag tacka nej till att vittna mot henne.
Oavsett hur sjukt det låter i era öron så är det helt valfritt att vittna mot en nära anhörig.
Citera
2025-11-27, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Anjo gör ju content på rättegången. Detta är enbart för att hålla igång ”dramat”.

Riktigt skrämmande tycker jag.

Var det angående youtube reportern undrade tror du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in