2025-11-27, 14:54
Medlem
https://www.expressen.se/noje/jockes-och-jonnas-vittnesmal-i-chrippa-rattegangen/

"Efter rättegången kommenterade Christofer Lundström vittnesmålen.

– Det enda jag kan säga är att det här är betydelselöst. Jag tycker att det bara är en massa skitsnack. Vittnena som kom in i dag, det blir en fortsättning på ”Chrippa”-dramat. Man ser klart och tydligt att det är pajkastning, man vill förminska mig framför alla.

– Det här är riktigt betydelselöst, man hade inte behövt kalla de här vittnena. "
Citera
2025-11-27, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av p5eudonym
https://www.expressen.se/noje/jockes-och-jonnas-vittnesmal-i-chrippa-rattegangen/

"Efter rättegången kommenterade Christofer Lundström vittnesmålen.

– Det enda jag kan säga är att det här är betydelselöst. Jag tycker att det bara är en massa skitsnack. Vittnena som kom in i dag, det blir en fortsättning på ”Chrippa”-dramat. Man ser klart och tydligt att det är pajkastning, man vill förminska mig framför alla.

– Det här är riktigt betydelselöst, man hade inte behövt kalla de här vittnena. "

Varför är de så förvirrade och maniska? Tror de att rättegången handlar om Chrippa-dramat eller kommande dokumentär?
Vem kan förklara för dem att rättegången handlar om deras ekobrott?
Det här börjar ju bli riktigt, riktigt skrämmande......
Citera
2025-11-27, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rimligsnowflake
Varför är de så förvirrade och maniska? Tror de att rättegången handlar om Chrippa-dramat eller kommande dokumentär?

Precis. Av det vi kunde utläsa ur rapporteringen från tingsrätten så avhandlades endast åtalspunkterna (således den påstådda ekonomiska brottsligheten). Förhörstemat från advokaten var tydligt och ordföranden hade avbrutit om uppgifterna saknade relevans för målet.
Citera
2025-11-27, 15:05
Medlem
vichy6s avatar
Citat:

Anjo gör ju content på rättegången. Detta är enbart för att hålla igång ”dramat”.

Riktigt skrämmande tycker jag.
Citera
2025-11-27, 15:10
Medlem
Citat:

Ja vad tror du för att Anjo och Jocke är där så klart enbar i syfte att fortsätta kunna göra content och skapa mer drama för att fortsätta tjäna pengar. Jocke använder det som offerkofta för han lever för att vara ett offer och så han tjänar stor del av sina pengar på olika böcker och dokumentär om sin uppväxt och att vara offer. och Anjo tjänar pengar på dramat, cirka 300 tusen i månaden just nu enligt han själv
Citera
2025-11-27, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
De spexar lite .. oj oj oj oj Nu sprängs jorden .. "Huuuur kaaaan dom - är det ens lagligt!"

Nu var det ju inte frågan. Ditt försvarande av de där två, är löjligt på riktigt.
Citera
2025-11-27, 15:18
Medlem
paperfaces avatar
Citat:
Finns det "bildbevis" för att han tagit i eller förvarat hennes kort .. Jaja, då är det ju klart då - det säger allt så klart ...

Den som utnyttjat någon är väl Julia, eftersom hon levt på hans pengar - inte tvärtom.
Du sa ju förut att Julia förtjänade att få pengar av chrippa. Nu har du trasslat in dig igen Micro do har ingen koll på ngt alls längre. Dags att skaffa medicin? Den som du sa Chrippa brukar ta
Citera
2025-11-27, 15:23
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Det är väl tvärtom - Jocke går dit och vittnar om drama - Chrippa anser att man skulle ha hållit det utanför rättegången.
Citera
2025-11-27, 15:24
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Nu var det ju inte frågan. Ditt försvarande av de där två, är löjligt på riktigt.
Jo, det var frågan eftersom jag kommenterar den länkade bilden och hur ni förfasas över den.
Citera
2025-11-27, 15:31
Medlem
Citat:
Jo, det var frågan eftersom jag kommenterar den länkade bilden och hur ni förfasas över den.

Nej! Frågan var varför hon lägger ut foton på honom, som verkligen inte är till hans fördel.
Citera
2025-11-27, 15:34
Medlem
Vad tror ni om dessa meningar från Jonna? Är det här sanningen som rätten alltså ska ta med i bedömningen av hennes eventuella brott.

Förutsätter att det är korrekt återgivet av Aftonbladet:

– Julia jobbade mycket och Christofer ville resa mycket och det gjorde att Julia inte kunde behålla sina jobb. Så hon kunde inte tjäna pengar.

Det var alltså på grund av Chrippa som stackars Julia inte kunde jobba och blev tvungen att leva på oskattade pengar? Hon ville jobba, inte ut och resa, men Chrippa tvingade med henne, så läser jag det.
Citera
2025-11-27, 15:35
Medlem
Saltkilles avatar
Tycker Chrippa och Linnea klädde sig bättre idag än tidigare dagar. Vet att flera klankat ner på att de bär likadana outfits, men jag tycker det var snyggt och såg uppstyrt ut.

Men snyggast i rätten idag var nog ändå Jonna. På Youtube ser hon alltid ut som hon precis gått upp ur sängen, och med myskläder. Nu såg man hur snygg hon egentligen är när hon fixar sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in